2009-04-21, 19:34
Medlem
Jannemannens avatar
Req - Nu lever sommaren ackord?

Någon som har ackorden till denna låt?
Googlat o letat men inte hittat den, endast texten.

Tacksam för svar!

//JM
Citera
2009-05-06, 21:20
Medlem
lapparnas avatar
Någon som vet var man kan köpa någon sorts Nordman t-shirt? Shopen på Nordmanclub.se ligger nere och har gjort det rätt länge nu.
Citera
2009-12-28, 19:19
Medlem
Väldigt goda nyheter. Py bäckman är tillbaka i Nordman som textförfattare. En i mitt tycke en av Sveriges bästa. Hon har skrivit samtliga texter utom en.

Nya skivan ska också enligt vissa källor vara de bästa de gjort
Citera
2010-01-14, 23:26
Medlem
Vuxenkos avatar
Nordman, vilken hjälte. Har älskat honom sedan jag hörde hans första singel (fast jag inte var speciellt gammal)
!
Citera
2010-01-25, 22:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannemannen
Någon som har ackorden till denna låt?
Googlat o letat men inte hittat den, endast texten.

Tacksam för svar!

//JM

Jag skulle också bli glad för dem. Finare låt får man leta efter. Får fan gåshud varje gång jag hör den.
Citera
2010-01-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Nordman, vilken hjälte. Har älskat honom sedan jag hörde hans första singel (fast jag inte var speciellt gammal)
!
Det är faktiskt två nordmän i gruppen, gillar inte när detta glöms bort.

Nordman är väldigt roliga att lyssna på. Har inte kollat in nya skivan än, men på något sätt är det fast det skiljer sig supermycket från min "riktiga" musiksmak aldrig fel med lite Nordman. Dels är texterna rätt kul och dels är musiken ovanlig och ibland riktigt intressant. Nån som lyssnat på nya och kan ge ett utlåtande?
Citera
2010-01-26, 21:50
Medlem
lapparnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSquire
Det är faktiskt två nordmän i gruppen, gillar inte när detta glöms bort.

Nordman är väldigt roliga att lyssna på. Har inte kollat in nya skivan än, men på något sätt är det fast det skiljer sig supermycket från min "riktiga" musiksmak aldrig fel med lite Nordman. Dels är texterna rätt kul och dels är musiken ovanlig och ibland riktigt intressant. Nån som lyssnat på nya och kan ge ett utlåtande?
Jag har hunnit lyssna på det nya albumet ca 15 gånger nu, första gången jag hörde albumet så var jag lite besviken faktiskt, det var inte riktigt nordman kändes det som. Den växer ju mer man lyssnar känns det som. Nu gillar jag den. Jag måste säga att jag gillar "Herr Olof och havsfrun", Håkan sjunger så grymt skönt på den låten samtidigt som texten är grym.

Måste säga att jag inte gillar killen som kommer in i slutet på låten "Mitt i en korsväg". Det känns bara helt fel.
Citera
2010-02-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapparna
Jag har hunnit lyssna på det nya albumet ca 15 gånger nu, första gången jag hörde albumet så var jag lite besviken faktiskt, det var inte riktigt nordman kändes det som. Den växer ju mer man lyssnar känns det som. Nu gillar jag den. Jag måste säga att jag gillar "Herr Olof och havsfrun", Håkan sjunger så grymt skönt på den låten samtidigt som texten är grym.

Måste säga att jag inte gillar killen som kommer in i slutet på låten "Mitt i en korsväg". Det känns bara helt fel.

Jag är lite besviken på nya skivan. Jag förstår om många andra gillar den för den är ju packad med trallvänliga melodier. Men det kanske just är det som är problemet. För mycke gladlynta poplåtar som låter ganska lika. Intressantast blir de mer udda spåren där man drar ner tempot. Men nej, det blir för mycke av samma vara och Py bäckman som nu är tillbaka som textförfattare presterar dessvärre inte specielt bra, iaf inte med tanke på vad hon gjort innan. Ju mer jag lyssnar på de två första plattorna desto mer blir det tydligt att de blir omöjliga att överträffa. Melodierna som verkligen lät unika och de fantastiska texterna. Wester kör på så säkra kort att jag börjar undra om han någonsin kommer kunna komponera sådär bra låtar igen.

Olof och havsfrun som du säger är en av favoriterna men de är ju också en tolkning och inget de skrivit själva. Dock en otroligt bra sådan. Jag skulle vilja se en hel skiva där Nordman bara tolkar gamla klassika låtar den tiden. De hade blivit väldigt bra tror jag.
Citera
2010-02-11, 00:58
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Jag är lite besviken på nya skivan. Jag förstår om många andra gillar den för den är ju packad med trallvänliga melodier. Men det kanske just är det som är problemet. För mycke gladlynta poplåtar som låter ganska lika. Intressantast blir de mer udda spåren där man drar ner tempot. Men nej, det blir för mycke av samma vara och Py bäckman som nu är tillbaka som textförfattare presterar dessvärre inte specielt bra, iaf inte med tanke på vad hon gjort innan. Ju mer jag lyssnar på de två första plattorna desto mer blir det tydligt att de blir omöjliga att överträffa. Melodierna som verkligen lät unika och de fantastiska texterna. Wester kör på så säkra kort att jag börjar undra om han någonsin kommer kunna komponera sådär bra låtar igen.

Olof och havsfrun som du säger är en av favoriterna men de är ju också en tolkning och inget de skrivit själva. Dock en otroligt bra sådan. Jag skulle vilja se en hel skiva där Nordman bara tolkar gamla klassika låtar den tiden. De hade blivit väldigt bra tror jag.

Hade varit helt underbart. De två första skivorna är riktigt jävla bra! Har bara lyssnat igenom det senaste albumet en gång och föll inte riktigt för det, ska gå igenom det en gång eller två till så kanske man ändrar uppfattning
Citera
2010-02-11, 22:37
Medlem
General i götets avatar
Magisk musik, får man ändå säga!
Citera
2010-02-22, 18:36
Medlem
hultmans avatar
Haha. Tråd om Nordman, fan vad fint. Minns när jag tränade på gymmet vid gamla CH i Gävle för en sisådär 8-9 år sedan. En gång fick Håkan Hemlin för sig att punda stenhårt på hotellet för att därefter göra inbrott i gymmet och sno min mobil som låg inlåst i ett värdeskåp
Citera
2010-02-22, 20:24
Medlem
Intressant. Du ringde inte aftonhoran om det ?

Har faktiskt aldrig läst någon direkt skandal-skvaller om Håkan hemlin. Han va ävl inte på några löpsedlar under den värsta drog-tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in