2010-06-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Ju mer jag lyssnar på de två första plattorna desto mer blir det tydligt att de blir omöjliga att överträffa. Melodierna som verkligen lät unika och de fantastiska texterna. Wester kör på så säkra kort att jag börjar undra om han någonsin kommer kunna komponera sådär bra låtar igen.

Håller med, på 2000-talet har han börjat låta så pojkig och klar i rösten, inte det hesa som var förut.
Har dock inte hört senaste, är han hes där igen?
Citera
2010-07-06, 00:43
Medlem
runds avatar
Låten han gjort med Rastegar är riktigt skön.
Citera
2011-09-07, 16:43
Bannlyst
Nordman har räddat mitt liv, jag blir mobbad i skolan för att jag lyssnar på honom
tycker att hans låtar e sköna
Citera
2011-10-22, 22:41
Medlem
CarlGustavJungs avatar
Nordman lades ju på is tidigare i år pga. att Håkan åkt fast för narkotika igen.

Men Håkan har tydligen lirat nordman låtar ändå, här på världens barn galan i Boden:
http://www.youtube.com/watch?v=buRBCVGgPn8&feature=related

Får hoppas att nordman återupptas igen snart
Citera
2012-04-01, 16:11
Medlem
Satan Nordman vilket legendariskt band Vandraren var en av mina favoritlåtar som mindre

sen har jag glömt bort dem lite så var jag på en fest igår dunkades det vanliga festmusiken sen slog nån lirare på

Ödet var min väg med Nordman jävlar vilken stämmning det blev var helt sinnesjukt alla sjöng med vi körde säkert låten på repeat 4-5 gånger

Riktigt jävla bra text om man tänker på Håkans liv med
Citera
2012-09-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBUNisse
Håller med, på 2000-talet har han börjat låta så pojkig och klar i rösten, inte det hesa som var förut.
Har dock inte hört senaste, är han hes där igen?

Det är en intressant notering. Annars är det ju vanligt att sångare blir hesare med åren. (Bono)
Citera
2012-09-04, 16:43
Medlem
Cristons avatar
Under mossen och Vandraren är mina favoriter av Nordman!
Citera
2012-09-05, 10:46
Medlem
von_Ss avatar
Gamle nordis lirade ju förra året in en låt med smått fantastiska Shining. Nu har en musikvideo kommit! (Ej jobbvänlig...)

http://www.youtube.com/watch?v=Rh2CnaNc1GU
Citera
2012-09-30, 15:29
Medlem
Towelie.3gss avatar
Tycker nordman är bra.
Citera
2013-03-02, 15:42
Medlem
SithBoboSiths avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bUFRLbT01vA

Citat:
Mats och Håkan jobbar nu i studion och skriver nya låtar till en kommande skiva på svenska. Men under arbetet råkade den här låten bli till, ett litet sidospår.

Dom levererar fortfarande, 70-tals synt och allmänt retrosound, men det funkar.
Senast redigerad av SithBoboSith 2013-03-02 kl. 15:44.
Citera
2014-02-10, 13:02
Medlem
Här var det dött. Ingen som tycker något om nya skivan Platina som är en samling gamla låtar med inspelat i en mer aukustisk tappning.¨

Måste säga att jag tycker att det på det stora hela är en ganska poänglös realese. De flesta av låtarna är ballader som redan från början var präglade av just den känslan, live-instrument, nu låter ju nästan allt väldigt likt de ursprungliga versionerna. Speciellt barockpolska som är en instrumental låt från början som nu låter likadant minus något enstarka instrument.

tre nya låter är dock trevligt varav en gammal medeltids-cover, hör gör sig Nordman också bra. Av de två nya låtarna så är Där faller snö faktiskt riktigt bra. Påminner om något som kunde ha varit på Här och Nu-albumet.
Citera
2014-05-24, 18:36
Bannlyst
Be Mig är galet bra! Någon mer som tokälskar den låten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in