2005-09-17, 20:55
Medlem
Okej, dags att nominera veckans Nordmanlåt, jag börjar:

Gränsen

Sjukt bra låt, man drömmer sig bort och känner sig bara upplyft på något sätt. Fast å andra sidan är den sorglig på samma gång, Håkan sjunger om sitt problem som han är djupt fast i, fast man vet att det kommer att ta ytterligare 7-8 år för honom att komma tillbaka. Tycker inte det instrumentala är överbra, men texten i kombination med textmelodin är underbar.
Citera
2005-09-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Okej, dags att nominera veckans Nordmanlåt, jag börjar:

Gränsen

Sjukt bra låt, man drömmer sig bort och känner sig bara upplyft på något sätt. Fast å andra sidan är den sorglig på samma gång, Håkan sjunger om sitt problem som han är djupt fast i, fast man vet att det kommer att ta ytterligare 7-8 år för honom att komma tillbaka. Tycker inte det instrumentala är överbra, men texten i kombination med textmelodin är underbar.

"Gränsen" och "Reservat" än inspelade år 1996 för den som undrar. De kom dock inte med på skivan "Här och nu" då de inte tyckte att dessa låtar riktigt "passade in" på skivan.
Citera
2005-09-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
"Gränsen" och "Reservat" än inspelade år 1996 för den som undrar. De kom dock inte med på skivan "Här och nu" då de inte tyckte att dessa låtar riktigt "passade in" på skivan.

Håkan sa att "Reservat" egentligen skulle vart med på Ingenmansland.
Citera
2005-09-17, 22:21
Medlem
Citat:
Håkan sa att "Reservat" egentligen skulle vart med på Ingenmansland.

Sa han så? Ok, det var Mats som skrev till mig att dessa två låtar är inspelade 1996 och "inte fick plats" på "Här och nu". Kan ju ha varit så att de skrivits tidigare - men inte spelades in förrän 1996.
Citera
2005-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Sa han så? Ok, det var Mats som skrev till mig att dessa två låtar är inspelade 1996 och "inte fick plats" på "Här och nu". Kan ju ha varit så att de skrivits tidigare - men inte spelades in förrän 1996.

Skulle i och för sig lita på Mats i första hand när man tänker efter, om inte Håkan tar illa upp

Du då, veckans Nordmanlåt?
Citera
2005-09-17, 22:46
Medlem
Citat:

Du då, veckans Nordmanlåt?

Hehe...Vilken svår fråga du ställer...Blir nog någon låt från senaste skivan eftersom det är den Nordmanskivan som jag har spelat denna veckan...Jag säger kommande singeln (när den nu kommer egentligen?) "Ta mig för den jag är".
Efter spelningen i Borås den 11 augusti så sa Mats att tredje-singeln skulle komma "om några veckor"...Och nu har det gått "några veckor"...hmm...
Citera
2005-09-18, 03:08
Medlem
NoTruces avatar
Men hur fan har Nordmans senaste skiva lyckats generera en trettiofem sidor lång tråd?
Citera
2005-09-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Men hur fan har Nordmans senaste skiva lyckats generera en trettiofem sidor lång tråd?

Bryr du dig egentligen? Nej.
Citera
2005-09-18, 15:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Bryr du dig egentligen? Nej.

Klart jag gör. Jag gillar ju Nordman.
Citera
2005-09-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Klart jag gör. Jag gillar ju Nordman.

Hehe.
Citera
2005-09-19, 09:08
Medlem
Nordman_88s avatar
Jag gar funderat över varför inte "Som livet och döden" platsade på "I vandrarens spår"-skivan? Tycker personligen att den tillhör topp tre av alla låtar de gjort.

Fick iofs lite upprättelse då låten kom med på "Bästa"-skivan förra året, men då valde väl knappast Mats och Håkan innehållet??
Citera
2005-09-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Jag gar funderat över varför inte "Som livet och döden" platsade på "I vandrarens spår"-skivan? Tycker personligen att den tillhör topp tre av alla låtar de gjort.

Fick iofs lite upprättelse då låten kom med på "Bästa"-skivan förra året, men då valde väl knappast Mats och Håkan innehållet??

Hm...Men så är det väl alltid när ens farvoritartist/band ger ut en greatest hits-platta? Alltid är det någon eller några låtar som man saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in