2008-03-01, 14:26
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Frågan alla ställer sig just nu; Kommer Nordman vara nykter till 20:00 ikväll?

Jag tvivlar, men den som lever får se.

Haha Krökar han fortfarande hårt? Han har slutat med tjacket väl?
Citera
2008-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Haha Krökar han fortfarande hårt? Han har slutat med tjacket väl?

Krökar inte och knarkar inte längre. Tror till och med han har slutat med vanliga cigaretter också.

De verkar ha en jävligt bra låt också, hoppas det blir en repris från 05 och att de tar sig till final!
Citera
2008-03-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Krökar inte och knarkar inte längre. Tror till och med han har slutat med vanliga cigaretter också.

De verkar ha en jävligt bra låt också, hoppas det blir en repris från 05 och att de tar sig till final!

Enligt många kritiker ska Nordmans låt va en av de bidrag som blev en flopp. Fullt möjligt att vi ser låten på ett annat sätt än dem, men jag har haft stora förväntningar på kvällens bidrag men nu har jag inte några större förväntningar alls. Det är trots allt vi (enligt SVT iaf) som får avgöra om den är bra eller dålig.
Den som lever får se...
Citera
2008-03-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Enligt många kritiker ska Nordmans låt va en av de bidrag som blev en flopp. Fullt möjligt att vi ser låten på ett annat sätt än dem, men jag har haft stora förväntningar på kvällens bidrag men nu har jag inte några större förväntningar alls. Det är trots allt vi (enligt SVT iaf) som får avgöra om den är bra eller dålig.
Den som lever får se...

Klart kritikerna måste säga det, de vill ju inte säga något fel Tycker låten är så bra som något annat Nordman gjort. Du kan lyssna på 60 sekunder av låten på www.svt.se.
Citera
2008-03-08, 01:20
Medlem
Santadunks avatar
Var hittar du det?
Det finns ingenstans på nätet man kan lyssna på hela Nordmans låt? Verkar inte finnas på Youtube??
Har iallafall bestämt mig att jag kommer hålla stenhårt på Nordman i melodifestivalen nu, han är enda anledningen till att titta
Citera
2008-03-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Var hittar du det?
Det finns ingenstans på nätet man kan lyssna på hela Nordmans låt? Verkar inte finnas på Youtube??
Har iallafall bestämt mig att jag kommer hålla stenhårt på Nordman i melodifestivalen nu, han är enda anledningen till att titta

www.svt.se/melodifestivalen också är det i högra spalten tror jag.

Och jag hade fel om krökandet, han verkar kröka. Men som sagt, knarkar gör han inte och han försöker sluta röka också. Har gått upp 11 kilo senaste månaden typ

Nej man kan inte lyssna på hela låten. Den fanns på youtube men har blivit borttagen därifrån av SVT. Inte bara Nordmans låt dock, alla andra har också blivit borttagna.

Gör så Glöm inte att ringa och rösta också!
Citera
2008-03-15, 18:54
Medlem
Santadunks avatar
Den här tråden är ju 53 sidor lång så de borde finnas lite Nordmanfans här på FB.. Är ni mobiliserade inför kvällen melodifestivalfinal?
Citera
2008-03-15, 19:11
Medlem
Aldhisslans avatar
Känslan när Nordman besegrade Carola i andra chansen är fan obeskrivlig.
Håller tummarna för att han åker till Eurovision i maj eller när det nu är.
Citera
2008-03-15, 21:50
Medlem
Nordman har gjort många bra låtar, tycker de skulle satsa på en lite mer klassisk folkmusikinriktining och inte poppa till det så mycket. Back to basics så att säga. Skönt med lite raspig mansröst i folkmusiken som avbräck till alla finstämda flickor!

Fans av Nordman borde kolla in Fejd på http://www.fejd.se

Allt ovanstående står säker tidigare i tråden men jag har inte läst det. :P
Citera
2008-03-16, 07:18
Medlem
Kloges avatar
Nya plattan "Djävul eller Gud" tycker jag är bra.
Påminner om gamla tider.Kan nog bli en hit
Citera
2008-06-06, 21:12
Medlem
[QUOTE=Nordman_88Här och nu 1997 3+
Förväntningarna var skyhöga inför releasen men denna gång uteblev den stora succén. Håkan Hemlin hade allvarliga problem och samarbetet med Wester var inte det bästa, de skapade mest löpsedlar. Ändå köpte 170 000 personer albumet, som då sågs som en flopp... Skivan i sig innehåller några härliga låtar blandat med några mindre lyckade alster. Några månader efter plattan sa Wester: "Vi har tagit en radikalpaus" och gruppen Nordman var upplöst.

De intressanta med Skivbranchen är ju att allt inte alltid är som man tror när de gäller försäljning. Här och nu plattan var förbeställt i över 100 000 ex. Då måste man komma ihåg att förbeställd betyder de ex som butikerna beställt in, inte riktig försäljning. Skivan debuterade bara på femteplats på svenska albumlistan och sjönk sedan stadigt på listan. Vi kan alltså anta att plattan egentligen sålde långt under förhandsbeställningarna.

Charlotte Pirellie, Linda bengzing och Sanna nielsson är alla markerade med guld eller platina-status men Nordmans Djävul eller gud är den som har sålt bäst, de är tydligt om man följer hitlistan.se, den har dock inte förbeställts i lika många ex. Charlotte ligger långt ner på listan men Nordman är topp 20 fortfarande efter 3 månader.

Trots de så kommer nya plattan säkert nå guld-status snart. De är förmodligen skiva av alla från melodifestivalen som sålt bäst faktiskt och har flera fantastiska låtar. Jag hoppas verkligen att de släpper ny singel snart.

Storma mitt hav och En dåre som jag är givna hits i mina ögon. En dåre som jag skulle med lätthet kunna bli en radioplåga och bootsta försäljningen av skivan ännu mer. Känns som att dehär är den comeback, både musikmässigt och framgångsmässigt som anno 2005 aldrig riktigt blev men nu måste man va taktiskt och ge ut fler singlar
Citera
2008-12-04, 12:37
Medlem
SKiTSURs avatar
Han ska flytta in i vårat lilla samhälle Malmköping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in