2005-08-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Senast jag hörde nån siffra hade de tre första alumen sålts i totalt 1,2 miljoner ex. i Sverige. Plus ett par samlingsskivor och senaste albumet och det blir väl ännu mer då.

Många vet nog inte att debutalbumet "Nordman" som släpptes 1994 är det mest sålda albumet någonsin i Sverige med sina 550 000+ ex. Men kan man säga att gruppen är lika folkkär som ABBA och Europe? Never och kommer aldrig att hända heller.

Just ja jag tänkte ju totalt fel. Har ni några försäljningssiffror på senaste? Vad är rimligt? 20.000 ex. kanske?
Citera
2005-08-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Ni far gilla vad ni vill, men ni kommer aldrig fa mig att lyssna pa Nordman nagonsin.

Med tanke på ditt första inlägg (se ovan) så lät det som att du menade att vi här försökt att övertala dig att börja lyssna på Nordman. Och det har vi ju uppenbarligen inte gjort. Det var det som jag försökte förklara i mitt förra inlägg.
Citera
2005-08-02, 01:44
Avslutad
Nordman är en skön filur.
Citera
2005-08-02, 01:59
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Hur kan ni skriva så många inlägg om Nordman?

Jobbar ni måhända på deras skivbolag eller liknande?
Citera
2005-08-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje
Hur kan ni skriva så många inlägg om Nordman?

Jobbar ni måhända på deras skivbolag eller liknande?

Nej, men vi borde göra det...
Citera
2005-08-02, 08:44
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Just ja jag tänkte ju totalt fel. Har ni några försäljningssiffror på senaste? Vad är rimligt? 20.000 ex. kanske?

Jag är tveksam att skivan sålt 20.000 ex. Vad är 30.000 ex för status - guld eller platina?

Personligen tror jag på blygsammare 10.000-12.000 ex då plattan inte ens ligger på topp 100 på försäljningslistan...
Citera
2005-08-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Jag är tveksam att skivan sålt 20.000 ex. Vad är 30.000 ex för status - guld eller platina?

Personligen tror jag på blygsammare 10.000-12.000 ex då plattan inte ens ligger på topp 100 på försäljningslistan...

Okej! Men alltså, jag FATTAR inte att skivan inte har promotats någonting nästan. Inte heller att de befinner sig på turné. Det måste ju ha kunnat gjorts bättre?
Citera
2005-08-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Nordman är en skön filur.

Jo men glöm inte att han med nyckelharpan också är med i bandet. Det är han som skriver alla låtar som Håkan kan sjunga. Också är han cool också eftersom han spelar nyckelharpa
Citera
2005-08-02, 19:13
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Okej! Men alltså, jag FATTAR inte att skivan inte har promotats någonting nästan. Inte heller att de befinner sig på turné. Det måste ju ha kunnat gjorts bättre?

Tveklöst! Det verkar vara ena fega krakar på Nordmans skivbolag som inte vågar satsa ett öre i onödan för tv-reklam osv. Tror det skulle få en positiv effekt...

Du, jag & Kebab-Kungen borde ju jobba gratis på deras PR-avdelning och komma med lite fräscha ideér...
Citera
2005-08-03, 03:28
Medlem
Citat:

Nej, du är inte ensam om att ha stora och många frågetecken angående det obefintliga promotionsarbetet.
"Att det kunde ha gjorts bättre" vad gäller reklamen för nya skivan och sommarturnén är väl det minsta man kan säga...Ska ge er två klockrena exempel på hur illa promotions-arbetet för turnén har skötts från dels skivbolaget "Bonnier" och dels "United Stage" (de som tydligen bokar Nordmans spelningar...)

På "United Stage sida så finns det en ren turnésida - med "alla" artisters turnédatum + platser. Det finns även en sida för varje artist - så även Nordman. Nordmans turnédatum fanns inte med på någon av dessa två sidor...

Nu finns deras turnédatum med p.g.a att JAG för någon månad sedan mailade till "United Stage" och upplyste dom (!) om att Nordman skulle ut på turné...

Andra exemplet gäller skivbolaget Bonnier Amigo. Nedanstående lista har funnits på deras hemsida hela sommaren:

13/7 Visfestivalen Västervik
15/7 Falun; folkmusikfestival
19/7 Rix FM Visby
21/7 Rix FM Halmstad
28/7 RIX FM Örebro
29/7 Sunne; frykdalsdansen
30/7 Mariehamn; mariehamn åland
6/8 Stockholm; tanto
11/8 Borås; torget

Ingenting har skrivits om spelningarna i Sörbyn (1 juli), Gävle (2 juli), Ellös (9 juli) eller Stockholm (12 juli). Notera även att det är fel datum utsatt för den andra Stockholmsspelningen (som är först den 12 augusti).

Trots att jag har mailat dom så har jag varken fått något svar eller sett att några justeringar i turnélistan skett.
Citera
2005-08-03, 10:05
Medlem
Nordman_88s avatar
Vad ska man säga, SKAMLIGT!!
Citera
2005-08-03, 16:11
Medlem
Äh, jag ger mig. Jag vill nog veta setlisten i alla fall. Om någon kommer ihåg den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in