Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Okej! Men alltså, jag FATTAR inte att skivan inte har promotats någonting nästan. Inte heller att de befinner sig på turné. Det måste ju ha kunnat gjorts bättre?
Nej, du är inte ensam om att ha stora och många frågetecken angående det obefintliga promotionsarbetet.
"Att det kunde ha gjorts bättre" vad gäller reklamen för nya skivan och sommarturnén är väl det minsta man kan säga...Ska ge er två klockrena exempel på hur illa promotions-arbetet för turnén har skötts från dels skivbolaget "Bonnier" och dels "United Stage" (de som tydligen bokar Nordmans spelningar...)
På "United Stage sida så finns det en ren turnésida - med "alla" artisters turnédatum + platser. Det finns även en sida för varje artist - så även Nordman. Nordmans turnédatum fanns inte med på någon av dessa två sidor...
Nu finns deras turnédatum med p.g.a att JAG för någon månad sedan mailade till "United Stage" och upplyste dom (!) om att Nordman skulle ut på turné...
Andra exemplet gäller skivbolaget Bonnier Amigo. Nedanstående lista har funnits på deras hemsida hela sommaren:
13/7 Visfestivalen Västervik
15/7 Falun; folkmusikfestival
19/7 Rix FM Visby
21/7 Rix FM Halmstad
28/7 RIX FM Örebro
29/7 Sunne; frykdalsdansen
30/7 Mariehamn; mariehamn åland
6/8 Stockholm; tanto
11/8 Borås; torget
Ingenting har skrivits om spelningarna i Sörbyn (1 juli), Gävle (2 juli), Ellös (9 juli) eller Stockholm (12 juli). Notera även att det är fel datum utsatt för den andra Stockholmsspelningen (som är först den 12 augusti).
Trots att jag har mailat dom så har jag varken fått något svar eller sett att några justeringar i turnélistan skett.