2005-08-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Det beror nog allt på vilken basstämma du har! Näe, ingen fara för mig hittils iaf..

Har nog samma omfång som Håkan

Citat:
Till din glädje eller förtret: Ingen "Se horisonten" i Kingsan iaf

Ja det var ju helvete också. Bästa låten på Anno, typ i alla fall.
Citera
2005-08-01, 18:16
Medlem
Förresten, ni som verkar kunna så mycket, vilken stad kommer Roger Tallroth ifrån? Jag tänkte försöka få tag på honom och få reda på ackorden till nyss nämnda Se Horisonten, och det finns ett 10-tal på eniro och jag orkar inte ringa alla.
Citera
2005-08-01, 18:19
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Har nog samma omfång som Håkan

Ja det var ju helvete också. Bästa låten på Anno, typ i alla fall.

Blir det bara en timme så blir det ju mycket gott som försvinner!
Citera
2005-08-01, 18:20
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Förresten, ni som verkar kunna så mycket, vilken stad kommer Roger Tallroth ifrån? Jag tänkte försöka få tag på honom och få reda på ackorden till nyss nämnda Se Horisonten, och det finns ett 10-tal på eniro och jag orkar inte ringa alla.

Roger spelar till vardags i gruppen Väsen. Du kan maila dem på deras hemsida: http://www.drone.se/artists.php?artist=vasen

Om det är till nån hjälp!
Citera
2005-08-01, 18:49
Medlem
Citat:
Roger spelar till vardags i gruppen Väsen. Du kan maila dem på deras hemsida: http://www.drone.se/artists.php?artist=vasen

Om det är till nån hjälp!

Jasså spelar han i Väsen. Jag har varit inne på deras hemsida tidigare, men den verkade så jobbig så jag gick därifrån så därför såg jag det inte. Tack för infon, drog iväg ett mail till honom.

Det är ingen av er som spelar nåt instrument och försökt sig på Nordmanlåtar?
Jag spelar gitarr, jag kan ta ut alla melodier men har än så länge bara lyckats med ackorden till Ödet.
Citera
2005-08-01, 19:09
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Jasså spelar han i Väsen. Jag har varit inne på deras hemsida tidigare, men den verkade så jobbig så jag gick därifrån så därför såg jag det inte. Tack för infon, drog iväg ett mail till honom.

Det är ingen av er som spelar nåt instrument och försökt sig på Nordmanlåtar?
Jag spelar gitarr, jag kan ta ut alla melodier men har än så länge bara lyckats med ackorden till Ödet.

själv är jag totalt omusikalisk. kan typ mungige-arret i ett par låtar. men min syster är rätt duktig på flöjt och kan spela nån låt...
Citera
2005-08-01, 20:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chigusa
Jag trodde aldrig att så här många skulle gilla nordman.. Konstigt enligt mig.

Nu ar det ju ungefar 3 stycken som har fort denna 27 sidor langa diskussion framat, sa sardeles manga ar det nog anda inte.

Ni far gilla vad ni vill, men ni kommer aldrig fa mig att lyssna pa Nordman nagonsin. Arligt talat sa onskade jag ett tag att det var jag som drog flaskan i huvudet pa honom i Sodertalje efter den alltfor langa tiden med "Vandraren" spelandes pa radion om och om igen.
Citera
2005-08-01, 21:33
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu ar det ju ungefar 3 stycken som har fort denna 27 sidor langa diskussion framat, sa sardeles manga ar det nog anda inte.

Ni far gilla vad ni vill, men ni kommer aldrig fa mig att lyssna pa Nordman nagonsin. Arligt talat sa onskade jag ett tag att det var jag som drog flaskan i huvudet pa honom i Sodertalje efter den alltfor langa tiden med "Vandraren" spelandes pa radion om och om igen.

Evighetsdiskusionner nästa
Citera
2005-08-01, 22:38
Medlem
Citat:

Nej men de har ju trots allt sålt 500.000+ album så.

Nej skit i att lyssna då. Mig gör det inget.
Citera
2005-08-01, 22:38
Medlem
Citat:

Ni far gilla vad ni vill, men ni kommer aldrig fa mig att lyssna pa Nordman nagonsin.

Du får gilla vad du vill också - det är väl ingen här som försökt övertala dig att börja lyssna på Nordman?
Citera
2005-08-01, 22:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nej men de har ju trots allt sålt 500.000+ album så.

Nej skit i att lyssna då. Mig gör det inget.

Ace of Base salde mer än 30 miljoner album och 15 miljoner singlar. Ska jag lyssna pa dom darfor?

Tack, for att det inte gor dig nagot for att jag inte lyssnar pa Nordman. Ska inte stora mer efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Du får gilla vad du vill också - det är väl ingen här som försökt övertala dig att börja lyssna på Nordman?

Absolut inte, men det ar val ingen har som sager att jag inte har ratt till att utrycka min asikt i amnet?

Som jag sa tidigare, ha det bra.
Citera
2005-08-01, 23:36
Medlem
Nordman_88s avatar
Senast jag hörde nån siffra hade de tre första alumen sålts i totalt 1,2 miljoner ex. i Sverige. Plus ett par samlingsskivor och senaste albumet och det blir väl ännu mer då.

Många vet nog inte att debutalbumet "Nordman" som släpptes 1994 är det mest sålda albumet någonsin i Sverige med sina 550 000+ ex. Men kan man säga att gruppen är lika folkkär som ABBA och Europe? Never och kommer aldrig att hända heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in