2005-08-04, 15:55
Medlem
Vad är meningen med låten 300 år? 43 sekunder lång eller nåt, och låter likadant som Ödet Är Ditt Verk men med något annat instrument. Och varför heter den just 300 år?
Citera
2005-08-04, 18:24
Medlem
bfj:

Fråga på Dator och IT-support-forumet var du kan hosta videorna! Skulle vara jävligt schysst om du kunde göra de tillgängliga.
Citera
2005-08-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj

Hmm är det Pride samtidigt som spelningen? vågar man ens visa sig i sthlm då.
HAHA!!

Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale

Det är ingen av er som spelar nåt instrument och försökt sig på Nordmanlåtar?
Jag spelar gitarr, jag kan ta ut alla melodier men har än så länge bara lyckats med ackorden till Ödet.
Jag spelar inget instrument själv men kan berätta med 100% säkerhet att Nordmans första skiva finns utgiven som "notbok" (eller "nothäfte" eller vad nu sådana kallas?). Den gavs ut år 1994 eller 1995. (det senare är det troliga).
Dock så är den (näst intill) omöjlig att hitta någonstans.
Citera
2005-08-05, 07:58
Medlem
bfjs avatar
Hmm åker bort över helgen men jag försöker lägga upp dom lite temporärt då så får vi se om ni får hem dom, inspelade med min digitalkamera som sagt, plus att ljudet är lite konstigt brukar inte vara det men just nu låter det som om ljudet kommer i olika styrkeintervaller, aja filmat på långt avstånd som sagt men om ni inte ser Håkan så får ni nöja er med den dansande bruden framför . Och varför det är stängsel lite längre fram är för att jag satt på alkoholserveringen. Hm jojust codec vettifan men de ska funka i Wmp 9 och 10 iallafall.

http://rapidshare.de/files/3668365/PICT4820.AVI.html - Be mig

And edit for the last one.

http://rapidshare.de/files/3668614/PICT4822.AVI.html - Vandaren

sen hur man tankar dom där själva de får ni väl lista ut själva :P. Nepp away för lite bättre trevlig svensk musik (läs: thule)
Citera
2005-08-08, 18:07
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Hmm åker bort över helgen men jag försöker lägga upp dom lite temporärt då så får vi se om ni får hem dom, inspelade med min digitalkamera som sagt, plus att ljudet är lite konstigt brukar inte vara det men just nu låter det som om ljudet kommer i olika styrkeintervaller, aja filmat på långt avstånd som sagt men om ni inte ser Håkan så får ni nöja er med den dansande bruden framför . Och varför det är stängsel lite längre fram är för att jag satt på alkoholserveringen. Hm jojust codec vettifan men de ska funka i Wmp 9 och 10 iallafall.

http://rapidshare.de/files/3668365/PICT4820.AVI.html - Be mig

And edit for the last one.

http://rapidshare.de/files/3668614/PICT4822.AVI.html - Vandaren

sen hur man tankar dom där själva de får ni väl lista ut själva :P. Nepp away för lite bättre trevlig svensk musik (läs: thule)

Man tackar! Men skulle hellre vilja se en live dvd inspelad av proffs. Nån mer som är för förslaget??
Citera
2005-08-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Man tackar! Men skulle hellre vilja se en live dvd inspelad av proffs. Nån mer som är för förslaget??

Självklart vill jag också det - men det är väl ingen större chans att så blir fallet...
Citera
2005-08-08, 18:48
Medlem
bfjs avatar
Citat:

Va i ... klagar du på mina filmer? Nä men om de lirar något nästa år också sen kanske de kommer någon dvd, är ju mkt vanligare med sådant i dag har jag en känsla av.
Citera
2005-08-08, 21:54
Medlem
Nordman_88s avatar
Inte alls omöjligt. PR-turné i år för nästa år kan man säga då...
Citera
2005-08-08, 23:49
Medlem
Citat:
Va i ... klagar du på mina filmer? Nä men om de lirar något nästa år också sen kanske de kommer någon dvd, är ju mkt vanligare med sådant i dag har jag en känsla av.

Du hade inga fler? Jag tyckte om dem i alla fall, laddar gärna hem mer, om du har.
Citera
2005-08-08, 23:55
Medlem
Citat:
Nu finns det bilder från Nordmans framträdanden i Rix Festival i Visby och Halmstad tillgängliga:

www.rixfm.se/festival

Gå in under bilder!

Och nu finns det även bilder tillgängliga från Rix Festival i Örebro: http://www.rixfm.com/index.phtml?page=7&frontpage_id=3487
Citera
2005-08-09, 17:25
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Du hade inga fler? Jag tyckte om dem i alla fall, laddar gärna hem mer, om du har.

nepp filma bara 2 :P, stod ju inte så bra till och sen hade jag lite annat på kameran som tog plats också.
Citera
2005-08-09, 19:17
Medlem
Nordman_88s avatar
När kan tredje-singeln tänkas släppas tror ni??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in