2005-05-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Vem vet, om 25 år kanske singlarna blir värda en del. Kul ändå att ha i Nordman-samlingen.

Oavsett om de blir värda något eller inte så är det väldigt roligt att äga singlarna. Får man fråga vilka du har samlat på dig hitills?
Citera
2005-05-19, 19:52
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Oavsett om de blir värda något eller inte så är det väldigt roligt att äga singlarna. Får man fråga vilka du har samlat på dig hitills?

Jag äger alla singlar från 94-96 (förutom den indragna versionen av "Förlist"), kan sakna en från-97 (har "Hjälp mig att leva" och "Se dig själv", och så saknar jag givetvis de osläppta singlarna...

Men jag letar febrilt efter live-cd:n som följde med "I vandrarens spår"-VHS:en 1996.
Citera
2005-05-19, 20:21
Medlem
Citat:
Jag äger alla singlar från 94-96 (förutom den indragna versionen av "Förlist"), kan sakna en från-97 (har "Hjälp mig att leva" och "Se dig själv", och så saknar jag givetvis de osläppta singlarna...

Men jag letar febrilt efter live-cd:n som följde med "I vandrarens spår"-VHS:en 1996.

Antar att du köpt de tidigare singlarna på Tradera..? Eftersom du verkade lite osäker på hur man singlar som släpptes från den tredje skivan så kan jag förtälja att det bara är dom två singlarna som du nämnde som släpptes från denna skiva.

"De osläppta singlarna"? Vilka singlar då menar du?

Liten singeldiskografi:

1994 - Förlist (Indragen version)
1994 - Förlist (Ny version)
1994 - Vandraren
1994 - Laglöst land
1995 - Ännu glöder solen
1995 - Be mig
1996 - På mossen
1996 - Det sista du ser
1996 - Livesingeln (end. släppt i samband med videon)
1997 - Se dig själv
1998 - Hjälp mig att leva
2005 - Ödet var min väg
2005 - Allt eller ingenting
Citera
2005-05-19, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Tjaow, jag snor ju inte din bilstereo eller slangar bensin ur din bil för att finansiera mitt missbruk i alla fall?

Jaja, back to topic nu tycker jag.

Är textraden "Vandraren hittade sitt mål" i Jag Kan Se Nu direkt kopplat till hitsingeln? Jag tycker det verkar så.

gör jag det för dig eller??

fan vilken go tråd detta är,, nordman rockar!!
Citera
2005-05-20, 23:05
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Antar att du köpt de tidigare singlarna på Tradera..? Eftersom du verkade lite osäker på hur man singlar som släpptes från den tredje skivan så kan jag förtälja att det bara är dom två singlarna som du nämnde som släpptes från denna skiva.

"De osläppta singlarna"? Vilka singlar då menar du?

Liten singeldiskografi:

1994 - Förlist (Indragen version)
1994 - Förlist (Ny version)
1994 - Vandraren
1994 - Laglöst land
1995 - Ännu glöder solen
1995 - Be mig
1996 - På mossen
1996 - Det sista du ser
1996 - Livesingeln (end. släppt i samband med videon)
1997 - Se dig själv
1998 - Hjälp mig att leva
2005 - Ödet var min väg
2005 - Allt eller ingenting

Japp, har införskaffat några singlar på Tradera. Med de osläppta singlarna menar jag ev. kommande singlar från "Anno 2005"...
Citera
2005-05-20, 23:28
Medlem
Citat:
Japp, har införskaffat några singlar på Tradera. Med de osläppta singlarna menar jag ev. kommande singlar från "Anno 2005"...

Hehe...ok men de ev. kommande singlarna kan ju inte räknas innan de finns

Vad gäller de två solo-singlarna "Om Gud finns" och "En helt ny dag" med Håkan Hemlin så är det väl ingen alltför vågad gissning att du - precis som jag själv - har dessa i dina ägor?
Citera
2005-05-21, 12:23
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Hehe...ok men de ev. kommande singlarna kan ju inte räknas innan de finns

Vad gäller de två solo-singlarna "Om Gud finns" och "En helt ny dag" med Håkan Hemlin så är det väl ingen alltför vågad gissning att du - precis som jag själv - har dessa i dina ägor?

Självklart äger jag även dem. Lyssnade i nästan två år på "Om Gud finns"-singeln innan plattan släpptes...

Håll med om att Håkan Hemlins självbetitlade soloalbum är en pärla, även om han kanske inte själv mådde så bra då. Hemska bilder i bookleten bl.a...
Citera
2005-05-21, 17:42
Medlem
Till Johan: Vad skrev du till Mats Wester - samt vad fick du för svar?
Citera
2005-05-21, 20:44
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Till Johan: Vad skrev du till Mats Wester - samt vad fick du för svar?

Jo, jag har skrivit några gånger till Mats. Nu senast lämnade jag förslaget om en live dvd. Om det blev en lyckad sommar så vore det ingen omöjlighet...
Citera
2005-05-21, 20:48
Medlem
Citat:
Jo, jag har skrivit några gånger till Mats. Nu senast lämnade jag förslaget om en live dvd. Om det blev en lyckad sommar så vore det ingen omöjlighet...

Var det bara det du skrev senast?
Citera
2005-05-21, 20:53
Medlem
Nordman_88s avatar
Tittade förresten på "I vandrarens spår"-videon denna regniga dag. Det piggar verkligen upp att göra det emellanåt. Svunna tider, men idag står de starkare än nånsin. Hoppas att det blir en trevlig stämning på spelningarna i sommar...

Anmärkte denna gång speciellt mycket på den rent utsagt fula videon till "Vandraren". Då är tex "Det sista du ser" och "Laglöst land" mycket snyggare...

Det har ju vart lite diskussioner om Nordmans scenkläder, framförallt Håkans. Men inte var han glamorösare 1996: en grå, uringad, alltför stor, pösig långtröja. Man skulle bli utskrattad idag om man ägde en sådan.

Men det vart ju rätt snyggt med det där överhänget när han gjorde sina sedvanliga snurrar. Måste vara bland det grymmaste någon artist gör live...
Citera
2005-05-21, 20:55
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Var det bara det du skrev senast?

Ja, och om de skulle spela idel nya låtar eller gamla klassiker. En go blandning väntar tydligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in