2005-05-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Tittade förresten på "I vandrarens spår"-videon denna regniga dag. Det piggar verkligen upp att göra det emellanåt. Svunna tider, men idag står de starkare än nånsin. Hoppas att det blir en trevlig stämning på spelningarna i sommar...

Anmärkte denna gång speciellt mycket på den rent utsagt fula videon till "Vandraren". Då är tex "Det sista du ser" och "Laglöst land" mycket snyggare...

Det har ju vart lite diskussioner om Nordmans scenkläder, framförallt Håkans. Men inte var han glamorösare 1996: en grå, uringad, alltför stor, pösig långtröja. Man skulle bli utskrattad idag om man ägde en sådan.

Men det vart ju rätt snyggt med det där överhänget när han gjorde sina sedvanliga snurrar. Måste vara bland det grymmaste någon artist gör live...

Utskrattad idag? Beror väl på hur man ser det. Killarna i Nordman skulle kunna ha det idag eftersom det är en del av deras stil. Glitter och glamour har som du vet aldrig varit Håkans stil och det är jag bara glad för. Håkan passar bäst i den stilen som han kör.
Måste säga att jag tycker att Håkan alltid har haft coola kläder. Både nu och på nittiotalet. Den svarta tröjan med "n":et på som han kört med nu på senare tid tycker jag är skitsnygg (skulle mer än gärna vilja ha en sådan i mina ägor som du säkert förstår)

Instämmer i det du skrev om Håkans dans - den är utan konkurrens.
Citera
2005-05-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ja, och om de skulle spela idel nya låtar eller gamla klassiker. En go blandning väntar tydligen...

Har du kvar mailen som du skickat till Mats Wester? Då kanske jag skulle kunna få ta del av dom?
Citera
2005-05-22, 20:31
Medlem
Nordman_88s avatar
Jag uppmanar alla som tycker om Nordmans debutalbum att rösta i njurpajs "Bästa svenska debutalbum - kvartsfinal"-tråd!

Citera
2005-05-22, 20:47
Medlem
Nordman_88s avatar
För närvarande känner jag bara till följande spelningar i sommar (komplettera gärna min lista):

Premiären i Furuviksparken 2/7
Sunne 29/7
Rockoffen i Mariehamn, Åland 30/7
Citera
2005-05-22, 21:11
Medlem
Citat:
För närvarande känner jag bara till följande spelningar i sommar (komplettera gärna min lista):

Premiären i Furuviksparken 2/7
Sunne 29/7
Rockoffen i Mariehamn, Åland 30/7

Japp ovanstående visste jag också om. Nedan har jag kompletterat med ytterligare tre spelningar som jag funnit genom att snoka runt på diverse platser på nätet - så nu ser listan ut så här:

Nordmans Turnédatum (hitills)
2 juli kl 20:00, Furuviksparken, Gävle (kan beställas via www.ticnet.se)
9 juli kl 23:00, Ellösparken, Orust (kan beställas via www.ticnet.se)
13 juli Visfestivalen, Sundsvall
29 juli kl. 23:00 Frykdalsdansen, Sunne
30 juli Mariehamn, Åland
11 augusti Stora torget, Borås
Citera
2005-05-23, 21:58
Medlem
Nordman_88s avatar
Hur många kan tänkas komma till Furuviksparken?

Det kom tydligen 45 000 pers för 10 år sedan, men idag vore väl 10% av det realistiskt??
Citera
2005-05-23, 22:51
Medlem
Citat:
Hur många kan tänkas komma till Furuviksparken?

Det kom tydligen 45 000 pers för 10 år sedan, men idag vore väl 10% av det realistiskt??

Jag vågar inte spekulera i hur många som kommer, men din uppskattning låter väl rimlig - även om jag inte själv vågar tro på så många som 4500.
Idol-Daniel ska ju tydligen också uppträda den kvällen, antingen före eller efter Nordman. Detta kan ju vara ett smart drag och på så sätt få fjortisarna att få upp ögonen (och öronen) för Nordman.
Citera
2005-05-24, 20:48
Medlem
Nordman_88s avatar
Visst Daniel Lindström lockar nog en del, men i Gävleområdet var ju verkligen Håkan kung. Skulle förvåna mig om de inte uppskattar det han gjort och får nys om spelningen.

Sticker ut hakan rejält och gissar på 15 000 pers. 50/50 i popularitet på artist där uppe skulle jag tro.

Citera
2005-05-24, 21:14
Medlem
Nordman_88s avatar
Nu är Nordmans officiella hemsida up and running:

www.nordmanclub.se

Innehåller både smått och gott!!
Citera
2005-05-25, 18:40
Medlem
Nordman_88s avatar
Hörde att Nordman var med i en större intervju + liveframträdande i P4 idag. Någon som lyssnade?
Citera
2005-05-25, 18:50
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Hörde att Nordman var med i en större intervju + liveframträdande i P4 idag. Någon som lyssnade?

Nej, vad sa de? Blir det någon spelning i Stockholm?
Citera
2005-05-25, 19:38
Medlem
Nordman_88s avatar
Måste tillägga att det var lokalt i P4 Västmanland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in