2005-04-23, 20:20
Medlem
Nordman_88s avatar
Någon som har någon spontan reaktion efter ev. provlyssning?

Låten "Allt eller inget" som de framförde i Tv-huset förra helgen lär ju bli den första riktiga singeln.

Man kan ju lätt påstå att det är ett helt nytt sound, men jag saknar de lite mer djupa texterna från Bäckman tiden...
Citera
2005-04-23, 22:56
Medlem
Va?! Nordman på TV-huset och ingen säger till?

Ja, det ÄR första "riktiga" singeln. Men jag tycker inte den skiljer sig så mycket från de tidiga verken.

Edit: Videon fanns på svt.se. Var det någon intervju med killarna också eller var det bra själva framträdandet?
Citera
2005-04-23, 23:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Tror nog det kan bli rätt bra, när det gäller poppig rock så är Nordman absolut i toppen... Fast jag gillar verkligen folk-inflytandet, kan bero på det...
Citera
2005-04-24, 20:02
Medlem
Nordman_88s avatar
Framförandet i Tv-huset var väl okej och idag slog de sig in på Svensktoppen som #8. Denna gång var det bara Mats som blev intervjuad.

Han hade aldrig trott att det skulle bli någon återförening, men nu längtar de bara till kommande spelningar...

Synd bara att de fick stryk att Björn Skifs två år gamla låt eller så på listan (måste vara Sveriges mest inaktuella lista!)...
Citera
2005-04-25, 00:41
Medlem
bfjs avatar
Bäckman hade rätt stor betydelse tyckte jag, hennes texter var grymt bra, men kollar man sen hennes projekt efter Nordman så har dom floppat rätt rejält så Håkan har ju betydelse han också, väldigt stor.
Citera
2005-04-25, 20:58
Medlem
Nordman_88s avatar
Håkan Hemlin har ju en jäkligt ovanlig röst som annars bara kan hittas i rockkretsar.

Därav hans höga star-quality (inbakat med hans historia osv)...
Citera
2005-04-26, 18:49
Medlem
Nordman_88s avatar
En dag kvar till release...

Shit, känns längesedan senaste riktiga albumet "Här och nu" släpptes (1997).

Citera
2005-04-27, 08:09
Medlem
Beställt den från cdon nu på morgonen, hoppas få den i morgon eftermiddag.

En grej jag la märke till på TV-huset. Man såg att Håkan såg så jävla glad och nöjd ut när publiken började klappa takten vid första refrängen, men som tur var lyckades hålla masken sen
Citera
2005-04-27, 15:50
Medlem
MADs avatar
Har hört albumet. Riktigt bra faktiskt, dom flesta texter handlar typ om håkans väg tillbaka och det blir lite tjatigt i längden. Men för övrigt är låtarna väldigt bra. Ensamvarg är en klar favorit, låter faktiskt lite Thåström om den. Wester är jäkligt duktig på att göra starka refränger.
Lagom mycket nyckelharpa för min del också.
Citera
2005-04-27, 21:24
Medlem
Nordman_88s avatar
Trodde att jag skulle få den förhandsbokade skivan idag, men tji fick jag.

Skivan var tydligen redan slutsåld på lagret och de väntade på ett nytt lass någon dag. Hoppas bara att detta är ett gott tecken...
Citera
2005-04-28, 00:26
Medlem
bfjs avatar
Tankade hem den eftersom den inte finns här i affären än

Är lite besviken faktiskt, hans röst har blivit sämre, inte alls lika hes och texterna är väl sisådär jag har inte hunnit lyssna på dom så mkt än jag ska köpa skivan och hoppas de står i bookletten men Bäckmans var grymt bra.

fanns väl 1-3 låtar till som var godkända som ödet var min väg
Citera
2005-04-28, 00:59
Medlem
MADs avatar
texterna står i bookleten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem