Citat:
Ursprungligen postat av Aberwitz
Angående Heladageniskogens förslag på slöja: hatt är väl ett bra alternativ till slöjan? Hatt är väldigt vackert, stiligt och kvinnligt i mitt tycke.
Tycker slöja eller någon form av enkel huvudduk är lite mer praktiskt och enkelt, men visst fungerar hatt med. Sedan är det kul att reta Sverigedemokrater med genom att förespråka slöja, det skall man inte sticka under stolen.
Det viktiga är inte utformningen utan att på något sätt markera och skapa en sorts nytt etnokulturellt alternativ till den moderna globala kreolkulturen och den rotlösa globala identiteten. Fast samtidigt är det viktiga dock att vänta lite med detta tills man börjat växa, så att man inte blir en sekt/subkultur utan så att man blir ett reellt starkt alternativ istället, således rör planerna om speciella kläder mest framtiden tycker jag.
För i framtiden tror jag det svenska folket kan komma att delas upp mellan invandrare, blandhybrider och svenskar som talar engelska och har en global kreolkultur på den ena sidan och en minoritet av svensktalande svenskar som på diverse sätt försöker återskapa någon form av distinkt tydlig etnicitet på den andra sidan.
Jag tror nationalism mer kommer bli som en sorts etnisk, kulturell och kanske språklig identitet och inte bara en politisk åsikt i framtiden. De
amerokreoliserade svenskarna mot de etniskt korrekta svenskarna helt enkelt, detta även en bit innan samhället blir så polariserat att det sker ett "raskrig" (och skulle vi förlora detta är det bra att vi utgör en unik stark etnicitet så vi kan diasporablatta runt om det skulle behövas, tänk som judarna).
Lite som säg befolkningen i Turkiet utgörs av ursprungligen samma grupp människor som delvis omformats under en ny främmande identitet (urturkarna var ursprungligen ett asiatiskt ryttarfolk som kom till området på medeltiden och gav folket en ny identitet) och där den nya identiteten angriper och bråkar med de äldre grupperna (och tvärt om såklart

), trots att de egentligen är typ samma folk.
Av samma orsak är det viktiga med unika definierade normer för gruppen, exempelvis hederskultur för att skydda och bevara endogamin samt identiteten så folket inte löses upp.