Mycket välkommet med en tråd som tar upp det här ämnet.
Tycker till synes att en relativt stor del att deltagarna på nationella aktioner klär sig mer eller mindre bra, medans andra verkar ha svårt att släppa 90-talets dresscode med vita camobyxor tillhörande svart urtvättad hoodtröja gärna med något blaffigt tryck. Släng på en bombare med tygmärken om det är kallt.
Lyckligtvis krymper denna skara personer desto mer avlägset 90-talet blir.
Eftersom demonstrationer med nationalistiska förtecken inte alltför ofta präglar stadsbilden så måste jag ändå inflika att många underminerar vikten av klädval och att ge ett välvårdat intryck i dessa få publika sammanhang. Det är ju trots allt inte svårt att klä sig vettigt för en billig peng.
Någon nämnde Dressman tidigare och det är ju ett fullgott alternativ (även fast passformen på det mesta är skit). Mycket kläder med krage på vilket förhöjer properheten ännu mer i mitt tycke, diskreta pullovers och stickade tröjor för vilka vi nordbor har en lång tradtion av, samt att de har stort utbud på chinos som går hem i alla väder.
----
Innan jag knatar iväg till jobbet så måste jag få be patriotpanelen om dess åsikt om outdoor/Bear Grylls/skalkläder. Även fast jag ratar all form av subkulturella attribut (utom i viss mån casualklädseln då denna ger ett visst sken av seriositet) så tycker jag det är väldigt smidiga stilrena kläder och framförallt praktiska kläder med god kvalitét.