2012-11-15, 15:15
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad är det för fel på skjorta/piketröja och chinos/jeans?
De blir vad man gör dem till, har de bra passform, inga blaffiga loggor och är relativt oslitna fungerar det.
Citat:
http://us.123rf.com/400wm/400/400/olga_sweet/olga_sweet0906/olga_sweet090600210/5102116-young-man-wearing-white-shirt-and-jeans-isolated-on-white.jpg
Hade han knäppt åtminstone en knapp till och låtit bli att bära fula trainers hade det sett helt okej ut.
Citat:
http://us.123rf.com/400wm/400/400/nyul/nyul1208/nyul120800423/15032798-casual-young-man-standing-in-shirt-and-jeans.jpg
Man ska helst inte ha synliga plagg under skjortor och själva skjortan var för säckig.
Citat:
http://panos.com/file/pe-clothes-shirt-chinos.jpg
Det där var snyggt och det var lite den stilen jag eftertraktade.
Citat:
http://polo.imageg.net/graphics/product_images/pPOLO2-2113788_standard_v330.jpg
Det där var ingen höjdare, för stora tryck och piké är ett plagg man bär på sommaren främst och då är färgen svart lite malplacerad. Ralph Lauren är dessutom ett judiskt märke vilket av rent politiska skäl kanske är lite olämpligt att bära även om det inte är något jag bryr mig desto mer om.
Citat:
http://expo.se/www/images/3267_hoglund_464.jpg
Förutom att skjortkragen ska vara innanför tröjan om man kör den kombinationen var det ganska bra.
Citat:
http://207.176.43.186/bilder/artiklar/070818_Hess_da.jpg
Nja, ska man använda slips är det lika bra bära den som det är tänkt, alltså att den slutar vid övre delen av bältet.

Fan, om jag blir mer engagerad i politiken borde jag nog satsa på att bli stylist åt partiets medlemmar.
Citera
2012-11-15, 15:35
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
[...]

Fan, om jag blir mer engagerad i politiken borde jag nog satsa på att bli stylist åt partiets medlemmar.

Ska man följa nåt mode så växlar ju det över tid vad som anses "rätt", även för lite finare klädsel.

Ska man bara klä upp sig mer klassiskt i kostym och slips behövs nog inte så mycket "styling".

Politiker som blir stylade blir väl det både vad gäller klädsel, frisyr, uppträdande, osv?
Citera
2012-11-15, 15:36
Medlem
Anti-Misess avatar
Annars är ju det här jävligt snyggt. Plussa med en armbindel, så... bra och progressivt.

http://www.shoppingblog.com/pics/jumpinjammerz.gif

Personligen tycker jag att det har blivit bättre under åren som gått, även om man ibland får syn på ett inte alltför lyckat klädval bland kamrater från framförallt andra socknar. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av mode, men har väl för det mesta klätt mig konformistiskt. Bra om det blir mindre subkulturellt, men vad fan, någon klädkod vet jag inte om vi behöver införa.

Sedan kanske man ska komma ihåg att det åtminstone under vissa omständigheter (vilket man känner av i förväg oftast) kan vara fördelaktigt med "civilsnut"-klädseln.
Senast redigerad av Anti-Mises 2012-11-15 kl. 15:40.
Citera
2012-11-15, 15:45
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ska man följa nåt mode så växlar ju det över tid vad som anses "rätt", även för lite finare klädsel.

Ska man bara klä upp sig mer klassiskt i kostym och slips behövs nog inte så mycket "styling".

Politiker som blir stylade blir väl det både vad gäller klädsel, frisyr, uppträdande, osv?
Uppenbarligen behövs det nog eftersom många lyckas sjabbla bort sådana triviala saker som att bära kostym genom att välja begravningsfärgen svart, knäppa alla knappar på kavajen och köra på en passform som hade passat bättre på någon som vägt 20 kg mer. Ett lysande exempel är väl den fruktansvärt fåniga och överskattade "studenten" där man kan beskåda detta på nära håll och även då hos elever som man hade förväntat sig skulle veta bättre baserat på deras val av gymnasieprogram och betyg. Dessutom var det där inte jätteseriöst menat.
Senast redigerad av Magnet83 2012-11-15 kl. 16:01.
Citera
2012-11-15, 15:52
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
[...] Dessutom var det där inte sådär jätteseriöst menat.

Nej, men SvP:s representanter skulle kanske behöva en viss styling hela bunten?

Bara en fråga nu alltså, jag har inte studerat dem så ingående.
Citera
2012-11-15, 16:08
Medlem
Citat:
Uppenbarligen behövs det nog eftersom många lyckas sjabbla bort sådana triviala saker som att bära kostym genom att välja begravningsfärgen svart, knäppa alla knappar på kavajen och köra på en passform som hade passat bättre på någon som vägt 20 kg mer. Ett lysande exempel är väl den fruktansvärt fåniga och överskattade "studenten" där man kan beskåda detta på nära håll och även då hos elever som man hade förväntat sig skulle veta bättre baserat på deras val av gymnasieprogram och betyg. Dessutom var det där inte sådär jätteseriöst menat.

Ja, jag har heller aldrig förstått mig på folk som verkar tro att bara för att man bär kostym så är man stilig, eller bara för att man har en skjorta på sig så är man automatiskt stilig. Det finns fula kavajer, fula skjortor och fula chinos, men det finns även snygga sådana, och de måste bäras på rätt sätt, annars blir det bara total fail. När SMR "klär upp" sig i vit skjorta och svarta kostymbyxor är det ett exempel på det. Det ser mest främmande och kufiskt ut.
Citera
2012-11-15, 16:10
Medlem
Citat:

Nja, ska man använda slips är det lika bra bära den som det är tänkt, alltså att den slutar vid övre delen av bältet.

Fast att ha slipsen instoppad på det där viset var vanligt förr till militära, och kanske även politiska, uniformer.
Citera
2012-11-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Mises
Annars är ju det här jävligt snyggt. Plussa med en armbindel, så... bra och progressivt.

http://www.shoppingblog.com/pics/jumpinjammerz.gif

Härligt! Påminner lite om de där märkliga overallerna och hängslebyxorna som Jüri Lina och Henrik Pihlström poserade i.

http://gurgin.files.wordpress.com/2009/05/n701438385_187714_275.jpg?w=540
Senast redigerad av Varnagel 2012-11-15 kl. 16:27.
Citera
2012-11-15, 17:10
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Fast att ha slipsen instoppad på det där viset var vanligt förr till militära, och kanske även politiska, uniformer.
Men nu skulle man väl ändå inte satsa på alltför militaristiskt stuk på klädseln, någorlunda välklätt utan att det blir för homogent och uniformslikt verkar de flesta hålla med om i tråden.
Citera
2012-11-15, 21:15
Medlem
NationalistFagels avatar
Jag klär mig propert och ogillar kläder som bara hänger.

Chinos i olika varianter som inte har alltför skrikiga färger, annars ser det bara fjortis ut. Skjorta, knäppt och instoppad såklart... Ibland en tunnare pullover tröja. Märke spelar ingen roll egentligen(fast det finns gränser) men tycker att GANT gör många bra sådana tröjor och inte alla har heller ett synligt reklammärke. Har en del udda kavajer till det. Svarta/mörka kängor nu i kalla tider.

Fast tror inte att jag klar mig så på grund av min politiska tillhörighet men antagligen hade jag klätt mig annorlunda om jag var anhängare till AFA om man ser det så. Ogillar "nationalister" med massa sydstats flaggor och liknande... Kamouflagemönster står inte heller högt upp på min lista och mjukisbyxor offentligt får mig att tänka på 13-åriga fjortisar eller blattiga babbar.
Citera
2012-11-15, 22:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalistFagel
Jag klär mig propert och ogillar kläder som bara hänger.

Chinos i olika varianter som inte har alltför skrikiga färger, annars ser det bara fjortis ut. Skjorta, knäppt och instoppad såklart... Ibland en tunnare pullover tröja. Märke spelar ingen roll egentligen(fast det finns gränser) men tycker att GANT gör många bra sådana tröjor och inte alla har heller ett synligt reklammärke. Har en del udda kavajer till det. Svarta/mörka kängor nu i kalla tider.

Gantkläder och chinos hit och dit...

Hur fan har ni tänkt att dom som har dåligt med cash ska finansiera den nya klädkoden ?
Jag har polare som är nationella som varit arbetslösa i 10-15 år. Dom har inte en spänn över. Lite går det att dryga ut kassan med exempelvis inköpsresor och annat. Har du sen barn du ska betala för varje månad (som dras ifrån ersättningen) + hund så blir inte mycket pengar att köpa kläder för.
Citera
2012-11-15, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Hur fan har ni tänkt att dom som har dåligt med cash ska finansiera den nya klädkoden ?
.
Jag lägger inte särskilt mycket pengar på kläder. Jag har en ytterjacka för några tusen och så två kostymer för några tusen till. Men i övrigt handlar jag ganska billiga kläder.

För en 600 spänn får du ett par schyssta byxor (Chinos eller jeans) och en snygg skjorta på Dressman exempelvis. Det behöver inte bli särskilt dyrt alls om man inte bryr sig om vilka märken som är heta.
Man behöver heller inte köpa "många kläder", egentligen räcker det med en eller två par lite proprare outfits.

Så ser jag på det åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in