Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-12, 09:59
  #1
Medlem
Vi nationellt orienterade har en stolt tradition av att klä oss nyskapande och elegant eller provokativt och uppseendeväckande. Homogenitet ifråga om klädsel har alltid varit ett ledord. Dagens väster har det gemensamt att de ser ut som drägg och bögar. Alliansenhögern ser ut som töntar, försäljare, frikyrkopastorer och adelsmän á la Brideshead revisited.

Bland dagens nationella ser jag ingen stringens. Folk klär sig som folk gör mest och stilarna spretar åt alla olika håll. Man har någon sjavig skjorta och ett par urtvättade jeans. Nu menar jag inte att vi ska ta fram nya uniformer eller damma av den gamla brunskjortan. Den tiden är obönhörligen förbi. Snarare efterfrågar jag detaljer som signalerar att man är politisk dissident. Visst vore det trevligt att kunna gå på stan och plötsligt få span på en likasinnad, morsa, göra segerhälsning och kanske rentav växla några ord?

I trafiken brukar, eller åtminstone brukade, mercedesägare hälsa på varandra. Så vill jag att det ska vara bland oss nationella.

En insatt nationalist ska utifrån en människas klädsel kunna avgöra huruvida denne har hjärtat på rätt ställe eller inte. Det ska för ett tränat öga vara lätt att identifiera en nationalist.

Hur ser ni på denna idé? Hur ska vi klä oss? Finns det någon speciell accessoar som skulle kunna vara lämplig? Jag har länge propagerat för att återinföra mensurärret.
__________________
Senast redigerad av danebrogen 2012-11-12 kl. 10:04.
Citera
2012-11-12, 10:05
  #2
Medlem
LadyGanjas avatar
Väldig bra ide har tänkt den själv ett par gånger, själv så klär jag mer som att jag skulle komma ifrån 30-40 talet... Men annars så räcker det mest att kolla på ögonen. Säger en hel del om vad folk tycker om Sverige 2.0.
Citera
2012-11-12, 12:21
  #3
Medlem
blabla-s avatar
Jag tycker att nationalister tenderar att se ut som civilpoliser. Exempel Någon annan som känner igen det?
Citera
2012-11-12, 12:28
  #4
Medlem
Fossilens avatar
Vad har du tänkt dig?

Symboler eller något otydligare?
Citera
2012-11-12, 13:07
  #5
Avstängd
Det är fullständigt ointressant med klädkod. Det finns redan ett sätt att klä sig många nationalister gör, och redan i dagsläget är det så att det blir lite töntigt att så många nationalister ska följa samma mönster, i keps (ofta den typen av keps NSF hade), och lite det där "civilpolisutseendet" som nämndes, går alltid runt i kläder som bara är valda bara för funktionen (vilket inte är fel i sig). Klädsel är dock ett intressant ämne. Dom flesta ogillar nog liksom mig judiska designermärken. Men jag tycker man borde undvika det typiska kepsnationalist-utseendet, för det uppfattas subkulturellt, på samma sätt som medlemmar i MUF uppfattas subkulturella (försöker se ut som brats). Just identiteten "nationalist" som en unik stil är något man bör släppa på. Istället bör man fundera på hur man själv som man vill se ut.

Ang. civilpoliser måste jag säga att dom är jävligt misslyckade, man känner igen en på 1 mils avstånd
__________________
Senast redigerad av Mesomorph- 2012-11-12 kl. 13:13.
Citera
2012-11-12, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Det är fullständigt ointressant med klädkod. Det finns redan ett sätt att klä sig många nationalister gör, och redan i dagsläget är det så att det blir lite töntigt att så många nationalister ska följa samma mönster, i keps (ofta den typen av keps NSF hade), och lite det där "civilpolisutseendet" som nämndes, går alltid runt i kläder som bara är valda bara för funktionen (vilket inte är fel i sig). Klädsel är dock ett intressant ämne. Dom flesta ogillar nog liksom mig judiska designermärken. Men jag tycker man borde undvika det typiska kepsnationalist-utseendet, för det uppfattas subkulturellt, på samma sätt som medlemmar i MUF uppfattas subkulturella (försöker se ut som brats). Just identiteten "nationalist" som en unik stil är något man bör släppa på. Istället bör man fundera på hur man själv som man vill se ut.

Ang. civilpoliser måste jag säga att dom är jävligt misslyckade, man känner igen en på 1 mils avstånd

För en gångs skull håller jag med dig. Skippa de förbannade kepsarna. Nu.
Citera
2012-11-12, 15:01
  #7
Medlem
neeyadefs avatar
Är det inte tvärtom dags att nationalister börjar se ut som helt vanliga människor? Det är vi ju också, på många sätt. För att visa att vi är vettiga och normala människor, så bör även vi klä oss vettigt och försöka komma bort från det sub-kulturella. Det är faktiskt en viktig del av att vinna förtroende och tas som seriösa personer.
Citera
2012-11-12, 15:13
  #8
Medlem
Magnet83s avatar
Jag instämmer, oavsett hur man ser på saken är utseende ganska viktigt då det yttre speglar det inre och sänder ut signaler till folk. Det är förstås inte elementärt att bära skräddarsydda italienska kostymer men gängse klädsel i nationella rörelsen behöver ses över och ändras på. Vilka tycker ni genom deras klädstil mest ger intryck av trasproletärer och losers, de här:
Eller de här:
__________________
Senast redigerad av Magnet83 2012-11-12 kl. 15:16.
Citera
2012-11-14, 10:14
  #9
Medlem
Heladageniskogens avatar
Tycker man skall klä sig normalt, blir för mycket mupp om man skall hålla på med speciella kläder och grejer.
Citera
2012-11-14, 14:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neeyadef
Är det inte tvärtom dags att nationalister börjar se ut som helt vanliga människor? Det är vi ju också, på många sätt. För att visa att vi är vettiga och normala människor, så bör även vi klä oss vettigt och försöka komma bort från det sub-kulturella. Det är faktiskt en viktig del av att vinna förtroende och tas som seriösa personer.

Absolut. Alla belastande subkulturella attribut och inslag bör gallras bort. Dessutom bör åtminstone inte en övervägande del klä sig som "WT", även om de råkar vara "WT". Bort med kläder av den typ som småkriminella missbrukare i förorterna ofta använder (t.ex. såna där konstiga jackor med fiberpäls på insidan, släta på utsidan och ofta med nåt taggigt tribalmönster på ryggen). Bort med kepsar i allmänhet och svarta kepsar i synnerhet. Bort med svarta luvtröjor. Undvik kläder med diverse "hårdrocksaktiga" motiv eller associationer.

Man bör sträva efter att se ut som stadgade och normala vanliga människor, med en viss spridning inom stil och klädsel (en cowboy, en indian, en byggnadsarbetare, en MC-polis, osv... ) Klädseln bör dock generellt kanske ligga på en aningen högre nivå än det svenska riksvardagsgenomsnittet. Därmed inte sagt att man ska försöka se ut som några löjliga brats eller frikyrkobesökare.
Citera
2012-11-14, 15:42
  #11
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Absolut. Alla belastande subkulturella attribut och inslag bör gallras bort. Dessutom bör åtminstone inte en övervägande del klä sig som "WT", även om de råkar vara "WT". Bort med kläder av den typ som småkriminella missbrukare i förorterna ofta använder (t.ex. såna där konstiga jackor med fiberpäls på insidan, släta på utsidan och ofta med nåt taggigt tribalmönster på ryggen). Bort med kepsar i allmänhet och svarta kepsar i synnerhet. Bort med svarta luvtröjor. Undvik kläder med diverse "hårdrocksaktiga" motiv eller associationer.

Man bör sträva efter att se ut som stadgade och normala vanliga människor, med en viss spridning inom stil och klädsel (en cowboy, en indian, en byggnadsarbetare, en MC-polis, osv... ) Klädseln bör dock generellt kanske ligga på en aningen högre nivå än det svenska riksvardagsgenomsnittet. Därmed inte sagt att man ska försöka se ut som några löjliga brats eller frikyrkobesökare.
Vad tyckte du om kläderna jag länkade till i min första spoiler? Själv anser jag att det är bra exempel på den klädstil som borde ha en större roll i rörelsen idag, i alla fall till vardagen (vid eventuellt riksdagsinträde, debatter i TV osv. är kostym däremot betydligt mer adekvat) någorlunda ledig fast snyggare än vad folk i allmänhet har.
__________________
Senast redigerad av Magnet83 2012-11-14 kl. 15:56.
Citera
2012-11-14, 15:52
  #12
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Bort med kepsar i allmänhet och svarta kepsar i synnerhet..
Ja keps har jag alltid haft svårt för av någon orsak, speciellt sådana runda stora negerkepsar som är så djävla populära nu.


Verkligen fult, skulle aldrig ha på mig en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback