Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-28, 23:50
  #3217
Medlem
nazeeroths avatar
Självklart så har posten slarvat bort min dator.. suck blir att vänta på en ny. Hur lång tid tar reklamation och allt sådant? Aldrig varit med om något sånthär innan.
2009-07-29, 00:15
  #3218
Medlem
när man beställer ex.vis böcker från Amazon (usa) gäller: leveranstid 21-42 vardagar. Någon som är insatt i den internationella postgången kanske kan förklara för mig varför det ska ta en sådan evinnerlig tid?
2009-07-29, 13:07
  #3219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazeeroth
Självklart så har posten slarvat bort min dator.. suck blir att vänta på en ny. Hur lång tid tar reklamation och allt sådant? Aldrig varit med om något sånthär innan.
troligt. en dator försvinner bara inte. du har antagligen fått den och nu sitter du här och ljuger bara för att smutskasta några stackars arbetare som inte gör annat än sitt sketna jobb. Dö!
2009-07-29, 16:17
  #3220
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Hur lång tar det för ett paket (Stort som en bok) att komma till Sverige från England? Tack för svar

Det beror på hur de skickar den. Det snabbaste jag varit med om var när jag beställde från amazon.co.uk på en söndagskväll, och hade boken i min brevlåda på tisdagen, dvs två dagar senare.

Normalt skulle jag gissa på att det går på 3-5 arbetsdagar.
2009-07-29, 16:23
  #3221
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
när man beställer ex.vis böcker från Amazon (usa) gäller: leveranstid 21-42 vardagar. Någon som är insatt i den internationella postgången kanske kan förklara för mig varför det ska ta en sådan evinnerlig tid?

Vet inte var du sett den siffran. Jag hittar tre varianter, beroende på hur mycket man vill lägga på frakten, nämligen 13-26, 8-19 resp. 2-4 arbetsdagar.

Jag kan tänka mig att du hittat en produkt som inte finns inne, och som måste levereras till dem, och som därför tar ett par veckor extra på sig. Så brukar det se ut på bokus och adlibris också, när man hittat någon suspekt bok som eventuellt kan finnas i ett skjul utanför en lagerlokal längs Mekongfloden.

Men vad är det som tar sån tid då? Troligen skickar de de långsamma bokpaketen med båt istället för flyg, och troligen måste de passera ett antal sorteringsnav under den långa resan från USA till Sverige.
2009-07-30, 01:22
  #3222
Medlem
maruder88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
troligt. en dator försvinner bara inte. du har antagligen fått den och nu sitter du här och ljuger bara för att smutskasta några stackars arbetare som inte gör annat än sitt sketna jobb. Dö!
Du är fullt medveten om att det rör sig om en spårbar sändning som inte har kommit fram?
2009-07-30, 13:07
  #3223
Medlem
EzZn0s avatar
Kan man ta emot små brev (kuvert) anonymt?
2009-07-30, 13:09
  #3224
Medlem
Danmakus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Kan man ta emot små brev (kuvert) anonymt?
Det går väl om man skaffar sig en postbox tror jag, googla anonym postbox.
2009-07-30, 21:30
  #3225
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danmaku
Det går väl om man skaffar sig en postbox tror jag, googla anonym postbox.

Läste något om Poste restante, där posten behåller brevet till man hämtar den. Men nu är frågan, kan man ta emot stora föremål och hur sätter man upp en? Går man till ett postkontor och ber dem att fixa det?
2009-07-31, 14:57
  #3226
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Läste något om Poste restante, där posten behåller brevet till man hämtar den. Men nu är frågan, kan man ta emot stora föremål och hur sätter man upp en? Går man till ett postkontor och ber dem att fixa det?

Här finns info: http://www.posten.se/c/a_o_posterest..._posterestante

Du behöver inte förvarna postkontoret, men du måste givetvis veta deras adress, men den kan du hitta på Postens hemsida.
Jag antar att man kan skicka både brev (max 2 kg) och paket (normalt max 20 kg) till Poste Restante.
2009-07-31, 15:46
  #3227
Medlem
Man kan skicka både brev och paket till Poste Restante, men man måste visa leg för att få ut försändelserna.
2009-07-31, 15:49
  #3228
Medlem
Artygs avatar
Posten är ju sämst. Beställde något förra helgen och det skulle ta 5 arbetsdagar men har fortfarande inte fått något. Som tur var det inget dyrt..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback