Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-17, 17:20
  #2617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, det betyder tyvärr inte att paketet är framme. Det står i klartext när det har anlänt till utlämningsstället. Aviseringsbrev och paket kommer från två olika håll och följer därför inte alltid varandra, varför det står i brevet att du kan hämta paketet en viss dag efter en viss tid - som kan vara någon dag efter att brevet anlände.

Jaha, det var synd. Bara att vänta någon dag till då
2009-03-18, 15:05
  #2618
Medlem
knoxahs avatar
Ameh för helvete, ett brev postades från södra Svergie till mig i tisdags (_förra veckan_) och nu har det ändå inte kommit. Ska det verkligen ta åtta jävla dagar, ekomibrev eller vanligt? Fan vad galen jag blir.

Och postkontoret hjälper mig inte direkt, jävla svin. "Nja, asså... vi vet inte riktigt, men... ja, tråkigt att höra"

KUL!
2009-03-18, 18:10
  #2619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Ameh för helvete, ett brev postades från södra Svergie till mig i tisdags (_förra veckan_) och nu har det ändå inte kommit. Ska det verkligen ta åtta jävla dagar, ekomibrev eller vanligt? Fan vad galen jag blir.

Och postkontoret hjälper mig inte direkt, jävla svin. "Nja, asså... vi vet inte riktigt, men... ja, tråkigt att höra"

KUL!
Troligtvis inte skickat.
2009-03-18, 18:13
  #2620
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Och postkontoret hjälper mig inte direkt, jävla svin. "Nja, asså... vi vet inte riktigt, men... ja, tråkigt att höra"
Problemet är att posten inte KAN hjälpa dig med vanliga brev, eftersom dessa inte på något vis är spårade eller sökbara.
2009-03-20, 13:23
  #2621
Medlem
MsPa1nTs avatar
Någon som har erfarenhet från att skicka brev från holland och hur lång tid dem tar för att komma fram?

Ifall något är skickat en torsdag morgon är det troligt att det skulle kunna komma fram på fredag eftermiddag I sverige?
2009-03-20, 13:41
  #2622
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Någon som har erfarenhet från att skicka brev från holland och hur lång tid dem tar för att komma fram?

Ifall något är skickat en torsdag morgon är det troligt att det skulle kunna komma fram på fredag eftermiddag I sverige?
Nej, det låter lite väl snabbt. Tre dagars tid får du nog minst räkna med när det gäller brev inom europa.
2009-03-20, 17:20
  #2623
Medlem
Phil.Leotardos avatar
När kommer mitt brev fram?

Idag skulle jag skicka ett brev och jag skyndade mig ut till postlådan. Den skulle tömmas 15.00 och jag fick lite bråttom och fick i brevet 14.55. Jag misstänkte att jag var försenad och dom hade tömt lådan så jag väntade tillochmed 15.30 men ingen postbil kom. Det stod på lådan att den även töms söndag 12.00. Då är min fråga, kommer mitt brev komma fram måndag eller tisdag? Jobbar posten på söndagar med sorteringar?
2009-03-20, 18:32
  #2624
Medlem
micaeles avatar
Använd stora posttråden till sådana här bekymmer.

Som svar, det är mycket möjligt att lådan har tömts tidigare även om det egentligen inte skall gå till så. Fredagar, you know...
Om det är helgtömning på lådan bör ditt brev komma fram på måndag.
2009-03-20, 23:55
  #2625
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det beror på vart brevet ska skickas.
Inom Sverige i regel nästa vardag, men undantag för brev från södra delarna till norrland som kan ta en dag extra.
2009-03-21, 14:24
  #2626
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.Leotardo
Idag skulle jag skicka ett brev och jag skyndade mig ut till postlådan. Den skulle tömmas 15.00 och jag fick lite bråttom och fick i brevet 14.55. Jag misstänkte att jag var försenad och dom hade tömt lådan så jag väntade tillochmed 15.30 men ingen postbil kom. Det stod på lådan att den även töms söndag 12.00. Då är min fråga, kommer mitt brev komma fram måndag eller tisdag? Jobbar posten på söndagar med sorteringar?

Saken är den att de töms (vilket faktiskt till och med står på postlådorna) tidigast den på lådan angivna tid och detta eftersom en och samma brevbärare har ansvar för att tömma ett stort antal postlådor inom ett område. Oftast har de flesta av dessa lådor samma tömningstid vilket gör att det kan dröja upp till en timme faktiskt innan den töms.

Töms den även söndag ska ditt brev vara framme hos mottagaren på måndag.
2009-03-24, 14:55
  #2627
Medlem
..

När man beställer saker ifrån internet så måste man hämta ut det med en avi som man får utav brevbäraren i brevlådan.

Jag undrar om det går nu för tiden att göra så att "avin" skickas till emailen istället för brevlådan eller inte i huvudtaget och man hämtar ut den med hjälp utav kolinummer eller ngt. så det blir bara jag som ser det och ingen annan kan råka komma åt den som föräldrar osv.
2009-03-24, 15:05
  #2628
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shamansim987
Jag undrar om det går nu för tiden att göra så att "avin" skickas till emailen istället för brevlådan eller inte i huvudtaget och man hämtar ut den med hjälp utav kolinummer eller ngt. så det blir bara jag som ser det och ingen annan kan råka komma åt den som föräldrar osv.
Nej, det är ännu inte möjligt att få avin som epost. Däremot kan du oftast välja att få den som ett sms, vilket gör det relativt anonymt och säkert.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback