Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Det har du faktiskt väldigt rätt i. Sedan kvinnorna fick friheter som rösträtt mm har det gått stadigt neråt för västvärlden.
Undrar om vi haft dagens bidragsinvandring utan kvinnor i politiken?
Jag fick just ett telefonsamtal från 1800-talet som frågade vart du tagit vägen
Nej det är inte kvinnorna som är problemet. Det finns gott om starka och vettiga kvinnor inom politiken. Det är vänstermuppar (inkl miljömuppar) som är problemet. I dagens Sverige så är killar metrosexuella och att sminka sig är helt okej. Detta i kombination med en söndercurlad 80-90 talsgeneration skapar en grogrund för att lite debilt och ovillkorligt älska alla utan eftertanke.
För att vara on-topic så är det givetvis inget fel i att ha en hemmafru om man har råd med det. Det beror ju lite på vilken inkomst man har och vilken levnadsstandard som man vill ha. Vill man leva enklare och ha frugan hemma så är det ett personligt val som jag inte vill lägga mig i.
Däremot så har jag mycket svårt att se att unga kvinnor med invandringsbakgrund som börjar skolan i Sverige inte vill göra samma resa som alla andra. De vill göra karriär och bli någonting. Att de sedan har kvar lite av sitt kulturarv som slöja är inte så märkligt.