2012-11-10, 22:00
Medlem
Mannuss avatar
Vad är problemet med att folk lever traditionellt?

Männen drar in pengar, och kvinnan tar hand om hem, hus och barn. Inga konstigheter. Så har det delvis (det har självklart inte varit så att mannen aldrig tagit hand om hem, hus eller barn, och att kvinnan aldrig dragit in pengar eller mat, men generellt) varit sedan människans begynnelse.

Varför klaga på det? Det är snarare vi som är problemet, som låter våra kvinnor löpa amok på arbetsplatser, i politiken, i kulturen, i myndigheter, i stället för att föda vita barn och därmed föra vårt folks genetiska arv vidare. Sluta gnäll på att fienden gör rätt, och gör det själv i stället.
Citera
2012-11-10, 22:53
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Vad är problemet med att folk lever traditionellt?

Männen drar in pengar, och kvinnan tar hand om hem, hus och barn. Inga konstigheter. Så har det delvis (det har självklart inte varit så att mannen aldrig tagit hand om hem, hus eller barn, och att kvinnan aldrig dragit in pengar eller mat, men generellt) varit sedan människans begynnelse.

Varför klaga på det? Det är snarare vi som är problemet, som låter våra kvinnor löpa amok på arbetsplatser, i politiken, i kulturen, i myndigheter, i stället för att föda vita barn och därmed föra vårt folks genetiska arv vidare. Sluta gnäll på att fienden gör rätt, och gör det själv i stället.

Det har du faktiskt väldigt rätt i. Sedan kvinnorna fick friheter som rösträtt mm har det gått stadigt neråt för västvärlden.
Undrar om vi haft dagens bidragsinvandring utan kvinnor i politiken?
Citera
2012-11-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Eftersom att huvudbonad länge har varit både ett frivilligt och påtvingat plagg att bära för såväl kvinnor som män i Sverige så är det inte särskilt ovanligt att de kvinnor i huvudbonader på arbetsplatser som inte har specifika klädkoder. JAg ser dagligen kvinnor med allt från keps till sjal på arbetsplatserna. Var det något särskilt du ville?

Är du full?

De svenska kvinnor som bär huvudbonad av religiösa skäl, t.ex. Birgittasystrarna i Vadstena kloster accepterar ett liv i avskildhet och är självförsörjande. De lever inte på bidrag och gnäller över att de inte får bli brandmän eller över diskriminering i profana yrken.

De muslimska huckleorcherna borde givetvis acceptera samma villkor.
Citera
2012-11-11, 00:07
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Det har du faktiskt väldigt rätt i. Sedan kvinnorna fick friheter som rösträtt mm har det gått stadigt neråt för västvärlden.
Undrar om vi haft dagens bidragsinvandring utan kvinnor i politiken?

Jag fick just ett telefonsamtal från 1800-talet som frågade vart du tagit vägen

Nej det är inte kvinnorna som är problemet. Det finns gott om starka och vettiga kvinnor inom politiken. Det är vänstermuppar (inkl miljömuppar) som är problemet. I dagens Sverige så är killar metrosexuella och att sminka sig är helt okej. Detta i kombination med en söndercurlad 80-90 talsgeneration skapar en grogrund för att lite debilt och ovillkorligt älska alla utan eftertanke.

För att vara on-topic så är det givetvis inget fel i att ha en hemmafru om man har råd med det. Det beror ju lite på vilken inkomst man har och vilken levnadsstandard som man vill ha. Vill man leva enklare och ha frugan hemma så är det ett personligt val som jag inte vill lägga mig i.

Däremot så har jag mycket svårt att se att unga kvinnor med invandringsbakgrund som börjar skolan i Sverige inte vill göra samma resa som alla andra. De vill göra karriär och bli någonting. Att de sedan har kvar lite av sitt kulturarv som slöja är inte så märkligt.
Citera
2012-11-11, 00:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Förutom i skattebefriade invandrarbutiker, där jag sett några huckletanter städa, så har jag sett en (1) kvinna med huckle jobba. På ett apotek. I övrigt ingen. Definitivt ingen med niqab.
Citera
2012-11-11, 00:27
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hur många kvinnor med slöja eller niqab, gör rätt för sig och jobbar?

Ser en del kvinnor ifrån t ex Bosnien, Turkiet och övriga MENA som faktiskt går på högskola eller universitet - och jag funderar alltid på om det är rätt, att de lägger sin tid på utbildning, då de aldrig kommer få jobb.

Slöja och niqab är visserligen inte förbjudet på offentliga platser, men den som anställer kan ju bestämma om vederbörande skall få ha på sig huvudbonad under arbetstid. Mig veterligen, så har jag aldrig sett en kvinna med huvudbonad, på någon arbetsplats. Dessa kvinnor sitter hemma hela dagarna, lyfter bidrag som finansieras utav oss skattebetalare, kläcker ungar (barnmaskineri) och går runt med flera barnvagnar på gator och torg.

De få som uppenbarligen tar examen i någon svensk högskola, eller i något svenskt universitet - kan bara få jobb i något arabland, som t ex Turkiet eller Saudiarabien - men de kan de inte i dessa länder heller, då kvinnan är noll värd i muslimska samhällen.

Min frågeställning, hur många kvinnor med huvudbonad finns det på våra arbetsplatser, högskolor och universitet? Om de redan vet, att de aldrig kommer komma in på den svenska arbetsmarknaden, varför ödsla tid vid skolbänken?

För det första så är det omöjligt att veta hur många med slöja/niqab som arbetar då det inte finns någon statistik på det(vad jag vet), dessutom kan en enskild person absolut inte dra någon korrekt slutsats. Jag trodde att hårt arbetande skattebetalande personer som du hade tillräckligt högt IQ för att veta något sådant.

Varför ska ett klädesplagg vara ett hinder, jag som trodde att kompetensen var det viktigaste när det gäller jobb? Att de inte gör något annat än "kläcker ur sig ungar" är inget annat är fördomar som du har och inte kan bevisa. Jag tror att de flesta beslöjade kvinnor har större IQ än dig, vilket i och för sig inte borde vara så svårt att ha efter att ha läst ditt inlägg.
Citera
2012-11-11, 00:46
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejTILLrasism
För det första så är det omöjligt att veta hur många med slöja/niqab som arbetar då det inte finns någon statistik på det(vad jag vet), dessutom kan en enskild person absolut inte dra någon korrekt slutsats.

Nu tar du väl i lite? Jag har ingen statistik på hur många gröna, trebenta elefanter som jobbar på Statoil, men jag kan ändå dra slutsatsen att de är få eftersom jag aldrig har sett någon.
Citera
2012-11-11, 00:58
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Nu tar du väl i lite? Jag har ingen statistik på hur många gröna, trebenta elefanter som jobbar på Statoil, men jag kan ändå dra slutsatsen att de är få eftersom jag aldrig har sett någon.

Vad innebär få? Vi säger till exempel att det bor 5 beslöjade kvinnor i min stad (vi utgår ifrån att vi inte vet detta) och jag personligen har sett 4 jobba. Självklart skulle de flesta dra slutsatsen att beslöjade kvinnor på en arbetsplats är obefintlig medan i själva verket 4 av 5 jobbar (80%).
Citera
2012-11-11, 01:12
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejTILLrasism
Vad innebär få? Vi säger till exempel att det bor 5 beslöjade kvinnor i min stad (vi utgår ifrån att vi inte vet detta) och jag personligen har sett 4 jobba. Självklart skulle de flesta dra slutsatsen att beslöjade kvinnor på en arbetsplats är obefintlig medan i själva verket 4 av 5 jobbar (80%).

Sett totalt ca:10 personer senaste månaden som jobbar (i serviceyrken) och då höftar jag uppåt.
Sett ungefär 5000 tusen (dagtid) och då höftar jag kraftigt nedåt.
Bor i en av dom tre största städerna i Sverige.

Och innan man åker på några påhopp hur det kommer sig att inte jag jobbar så är det för att jag har tagit ut min semester nu.

Mitt tips är att ta av dig skygglapparna och komma in i matchen. Det här landet håller på att åka käpprätt åt helvete.
Citera
2012-11-11, 01:18
Medlem
Genom att ha slöja, niqab, burka etc signalerar man tydligt ett ointresse att integrera sig i det svenska samhället och troligen med det ett ointresse att arbeta. Med det sjukt generösa bidragssystem Sverige har behöver dessa personer inte heller arbeta för att klara sin försörjning. Skulle de väl söka och få ett jobb, troligen genom att undvika att ha slöja eller liknande på intervjun, så har många till arbetsgivarens förargelse strax efter att anställning ingetts dykt upp med slöja, niqab etc på jobbet och drmex skapat en konflikt. Blir någon slöj- eller niqabbärare uppsagd med motivering att slöja, niqab etc inte funkar så bra på arbetsplatsen är det bara att håva in skadestånd. När vågar vi starta en kampanj mot slöja, burka, niqab?

Huckle? - NEJ tack!
Citera
2012-11-11, 01:30
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boban1980
Sett totalt ca:10 personer senaste månaden som jobbar (i serviceyrken) och då höftar jag uppåt.
Sett ungefär 5000 tusen (dagtid) och då höftar jag kraftigt nedåt.
Bor i en av dom tre största städerna i Sverige.

Och innan man åker på några påhopp hur det kommer sig att inte jag jobbar så är det för att jag har tagit ut min semester nu.

Mitt tips är att ta av dig skygglapparna och komma in i matchen. Det här landet håller på att åka käpprätt åt helvete.

Egna erfarenheter utgör aboslut inga som helst bevis, dessutom kan de flesta du har sett också ha ett arbete men också tagit ut sin semester, mammaledighet eller något annat. Om det inte finns någon tillförlitlig statistik angående detta så utgör era egna iaktagelser inget annat än fördomar.

Hur håller detta land att åka käpprätt åt helvete? Lönerna ökar för varje år, man får mer och mer pengar i fickan, landet blir mer och mer jämlik mellan könen och så vidare. Visst är vi inne i en liten kris där många förlorar jobbet men sådant kommer och går. Eller är invandringen ansvarig för krisen också?
Citera
2012-11-11, 01:33
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Genom att ha slöja, niqab, burka etc signalerar man tydligt ett ointresse att integrera sig i det svenska samhället och troligen med det ett ointresse att arbeta. Med det sjukt generösa bidragssystem Sverige har behöver dessa personer inte heller arbeta för att klara sin försörjning. Skulle de väl söka och få ett jobb, troligen genom att undvika att ha slöja eller liknande på intervjun, så har många till arbetsgivarens förargelse strax efter att anställning ingetts dykt upp med slöja, niqab etc på jobbet och drmex skapat en konflikt. Blir någon slöj- eller niqabbärare uppsagd med motivering att slöja, niqab etc inte funkar så bra på arbetsplatsen är det bara att håva in skadestånd. När vågar vi starta en kampanj mot slöja, burka, niqab?

Huckle? - NEJ tack!

På vilket sätt signalerar man ointresse till integrering i det svenska samhället? Definiera "det svenska samhället"? Hur man klär sig har absolut inget att göra med integrering av det svenska samhället, hade 90% av den svenska befolkningen börjat använda röda byxor, visar du ointresse till integrering om du inte har på dig ett par röda byxor?

Dessutom så ska jobb ges baserad på kompetens och inte baserad på klädstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in