Citat:
Ursprungligen postat av nejTILLrasism
Okej vi antar att du har rätt, kvinnor i slöja/burqa jobbar inte. Men du kanske inte har tänkt på att möjligheten finns att dessa kvinnor faktiskt vill jobba men inte får jobbet på grund av deras klädsel, vissa av dessa kvinnor kanske har större kompetens än "Kalle" men får inte jobbet då hon bär slöja/burqa utan Kalle får jobbet istället.
Ja alltså. Människor nekas arbeten för att dem har tatueringar på halsen, ringar i näsan, rakat huvud, mössa på intervju eller träningsoverall. Det är klart som fan att arbetsgivarna inte är jättesugna på att dela ut jobb till någon som inte visar sitt ansikte. Hur fan ska man kunna integrera en sån människa på arbetsplatsen?

Lägg till att det handlar om en religiös fanatiker som inte får prata med män och har allmänt intoleranta åsikter om i princip allting. Huruvida dem får jobba eller inte beror på vad maken anser om saken. Men om du skulle vara den som står för rekrytering kan jag garantera att du aldrig skulle anställa någon med rånarluva eller burka.
Citat:
Men nu är det så att vi pratar om dessa i Sverige, jag har ingen aning om hur det ser ut i arabiska länder. Tjejer som är födda här och bär slöja vill säkerligen arbeta som alla andra och inte ha till uppgift att vara en "knullpuppa".
Kvinnor som bär hårtäckande slöjor kan man se i arbeten. Men de som bär burka har inget annat val än att göra det. Många säger ''men vadå, dem kanske väljer att göra det'' okej, men jag vänder på frågan:
tror du att dem har något annat val? Tror du att dem drar ut med burkan en dag, och sen glider ut med högklackat och smink ?Det finns inte på världskartan.
Citat:
Har vi aldrig haft könsförtryck i Sverige? För cirka hundra år sedan så fick inte kvinnor rösta och var just sedda som "knullpuppor", så var det överallt förr i tiden.
Jovisst, men att jämföra förtryck mot könen i Sverige med burkaislamister och wahabbidiktaturer är bara löjligt.
Citat:
Här kanske problemet ligger, trots att kvinnorna har kompetensen till ett visst jobb så vill ingen anställa dem då de har niqab/burqa(?), d.v.s den typen där bara ögonen syns.
Men snälla du, hur tror du att det skulle gå till att arbeta med en sån människa? En idiot i arbetslaget kan förstöra väldigt mycket, men om du ska jobba med en religiös fanatiker som vägrar visa ansiktet, prata med män och har extremt stora krav på sin arbetsmiljö, det kommer ju inte gå. Det spelar ingen roll vilken typ av arbete det rör sig om. Folk kan bli lite smått skräckslagna av Conny med tribals upp på halsen. Hur fan tror du folk kommer reagera när det står ett spöke i kassan som dessutom vägrar prata med pappa?
Citat:
Nog var antisemitismen utbredd här i Sverige under WWII där det fanns skyltar som förbjud judar att handla i vissa affärer. Men jag pratar inte bara om Sverige, utan västländer i allmänhet.
Och antisemitismen är nog så utbredd bland dessa kvinnor. Det garanterar jag.