2012-11-11, 01:37
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejTILLrasism
Egna erfarenheter utgör aboslut inga som helst bevis, dessutom kan de flesta du har sett också ha ett arbete men också tagit ut sin semester, mammaledighet eller något annat. Om det inte finns någon tillförlitlig statistik angående detta så utgör era egna iaktagelser inget annat än fördomar.

Hur håller detta land att åka käpprätt åt helvete? Lönerna ökar för varje år, man får mer och mer pengar i fickan, landet blir mer och mer jämlik mellan könen och så vidare. Visst är vi inne i en liten kris där många förlorar jobbet men sådant kommer och går. Eller är invandringen ansvarig för krisen också?

Vem fan ska jag lita på om inte mina egna erfarenheter?

Jo tjena, pensionerna har följt inflationen senaste 10 åren. (O.b.s ironi.)
Äldrevården är fortfarande en av dom bästa i världen här i Sverige. (ironi igen, se på fan.)
Liten kris säger du?

Fet jävla kris säger jag!
Citera
2012-11-11, 01:44
Medlem
Boban1980s avatar
[quote=nejTILLrasism]Egna erfarenheter utgör aboslut inga som helst bevis, dessutom kan de flesta du har sett också ha ett arbete men också tagit ut sin semester, mammaledighet eller något annat. QUOTE]

Tagit ut mammaledighet? Måste man inte ha haft ett jobb för att kunna ta ut mammaledighet?
Liksom, ge dig ut på gator och torg en vardag vilken dag som helst och öppna ögonen och se själv.

Guess what. Jag är inte helsvensk själv, dock född här i Sverige.
Kalla mig rasist om du vill, själv ser jag mig som realist, och blir det ingen ändring snart så kommer det som jag skrev tidigare att gå fullständigt åt helvete.
Citera
2012-11-11, 01:56
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boban1980
Vem fan ska jag lita på om inte mina egna erfarenheter?

Jo tjena, pensionerna har följt inflationen senaste 10 åren. (O.b.s ironi.)
Äldrevården är fortfarande en av dom bästa i världen här i Sverige. (ironi igen, se på fan.)
Liten kris säger du?

Fet jävla kris säger jag!

Pensionen har jag inte så stor koll på men är Sveriges äldrevård verkligen så dålig? Du verkar vara kroat om man kollar på din bild, får man fråga dig om Kroatiens äldrevård är i närheten av Sveriges? Självklart finns det saker som kan förbättras inom Sveriges äldrevård, men så vitt jag vet så har alla äldre människor rätt till vård och hembesök av sjuksystrar där kommunen täcker konstnaden dessutom.

På vilket sätt har du kännt av krisen då?
Citera
2012-11-11, 01:58
Medlem
nejTILLrasisms avatar
[quote=Boban1980]
Citat:
Egna erfarenheter utgör aboslut inga som helst bevis, dessutom kan de flesta du har sett också ha ett arbete men också tagit ut sin semester, mammaledighet eller något annat. QUOTE]

Tagit ut mammaledighet? Måste man inte ha haft ett jobb för att kunna ta ut mammaledighet?
Liksom, ge dig ut på gator och torg en vardag vilken dag som helst och öppna ögonen och se själv.

Guess what. Jag är inte helsvensk själv, dock född här i Sverige.
Kalla mig rasist om du vill, själv ser jag mig som realist, och blir det ingen ändring snart så kommer det som jag skrev tidigare att gå fullständigt åt helvete.

Många av dem kanske har ett jobb? Det vet du inte. Dessutom behöver det inte innenbära att dessa kvinnor lever på socialbidrag i fall de inte jobbar, deras män kanske försörjer hela familjen? Återigen vet vi inte detta, att människor som dig tolkar detta som att dessa familjer är stora utgifter för staten/kommunen utan några som helst ordentliga belägg är en annan femma.
Citera
2012-11-11, 02:21
Medlem
Golonkas avatar
Citat:

Många av dem kanske har ett jobb? Det vet du inte. Dessutom behöver det inte innenbära att dessa kvinnor lever på socialbidrag i fall de inte jobbar, deras män kanske försörjer hela familjen? Återigen vet vi inte detta, att människor som dig tolkar detta som att dessa familjer är stora utgifter för staten/kommunen utan några som helst ordentliga belägg är en annan femma.

Jadu..... Du för en kamp mot väderkvarnar här... Som en psykotisk Don Quijote vevar du på allt vad du orkar för att täcka över, dribbla undan och smyga bort de faktum att....

1) Ingen jävel har sett någon jobba iförd burkha och niqab här i Sverige. Vanlig huvudduk, ja, men inte den där heltäckande pingvindräkten! Herrejösses: De här damerna jobbar ju för fan inte ens i sina ursprungsländer! De får inte jobba, de förväntas sitta hemma och fisa burkhan full med mysig varmluft tills gubben kommer hem med dagens intäkter från marknaden!

2) Kvinnor som är så djupt försjunkna i religiösa vanföreställningar att de väljer att framrycka iförd tält, inte heller får vistas utanför hemmet i en sådan omfattning att de kan upprätthålla en anställning -förutom då som biodlare!

Män som är så religiöst anfäktade att de propsar på att kvinnan skall iföra sig biodlardräkt, är så pass inkompatibla med det omgivande samhället att inte heller de sannolikt upprätthåller en anställning mot lön!

Ergo: Mannen lever på bidrag, kvinnan lever på bidrag, barnen lever och kommer att leva på bidrag. Sannolikt barnbarnen med! Visst är det häftigt att betala skatt, din jävla fjolla?
Citera
2012-11-11, 02:23
Medlem
Boban1980s avatar
Citat:
Pensionen har jag inte så stor koll på men är Sveriges äldrevård verkligen så dålig? Du verkar vara kroat om man kollar på din bild, får man fråga dig om Kroatiens äldrevård är i närheten av Sveriges? Självklart finns det saker som kan förbättras inom Sveriges äldrevård, men så vitt jag vet så har alla äldre människor rätt till vård och hembesök av sjuksystrar där kommunen täcker konstnaden dessutom.

På vilket sätt har du kännt av krisen då?

Missförstå mig inte nu, vi har det fruktansvärt bra i Sverige fortfarande. Jämfört med större delen av världen så har vi det kanon.

Utvecklingen i samhället går dock rakt nedåt. Ja, jag jämför bara med mina egna erfarenheter för det är dom jag litar på och kan ta på rent konkret.

Fortsätter utvecklingen åt detta hållet så kommer inte kommunen kunna skicka några sjuksystrar hem till ens gamla för det kommer inte finnas pengar att finansiera det.

Hur jag har känt av krisen, ptja, får utbilda folk från Ungern för att lära dom mitt yrke. Krävs inte att vara raketforskare för att förstå att när dom är självgående så kommer mitt jobb göras av en som kostar en tredjedel i lönekostnader som mig. M.a.o jobben flyttar utomlands. Följdfrågan är vad som händer då? Minskade intäkter till staten i form av skatt som i sin tur påverkar välfärden då arbetslösheten i Sverige inte direkt minskat, och kommer inte göra så det närmaste årtiondet heller.

Går inte ut på kvällar utan peppargas och annat vapen då jag vart utsatt för rånförsök 2 gånger senaste 3 åren.

Jag skyller inte allt på invandringen och folk i burka/niqab, men på något sätt måste vi se till att integrera dom som befinner sig i Sverige och sluta upp med daltandet. Helt enkelt ta hand om dom som finns här och inte stå med öppna armar och bjuda in hela världen till oss för det klarar vi inte av.
Citera
2012-11-11, 02:32
Medlem
Boban1980s avatar
[quote=nejTILLrasism]
Citat:
Ursprungligen postat av Boban1980

Nej! Många av dom har inte något jobb. Ett fåtal har det, men den absolut största delen har det inte.

Hur gammal är du förresten om man får fråga?

Angående äldrevården i Kroatien så kan jag inte uttala mig om den då jag vet alldeles för lite om den.
Citera
2012-11-11, 09:33
Medlem
Citat:
På vilket sätt signalerar man ointresse till integrering i det svenska samhället? Definiera "det svenska samhället"? Hur man klär sig har absolut inget att göra med integrering av det svenska samhället, hade 90% av den svenska befolkningen börjat använda röda byxor, visar du ointresse till integrering om du inte har på dig ett par röda byxor?

Dessutom så ska jobb ges baserad på kompetens och inte baserad på klädstil.

Niqab etc är inte vilket klädesplagg som helst så bespara mig jämförelse med färg på byxor etc.

Samhället här bygger på rättigheter OCH skyldigheter. Uppenbart att många missat det de senaste åren. När vissa inte ens vill lära sig språket kan man knappast tala om integration.

Miljöpartiet snackar om att öppna dörrar och släppa in fler en de har mig veterligen inte presenterat minsta lilla förslag för att lösa de befintliga integrationsproblemen.

Öppna fler ögon!
Citera
2012-11-11, 11:03
Medlem
Avitalls avatar
Sydsvenskan har en artikel idag om 2 av dessa slöjbärare, och de jobbar inte.

Citat:
– Vi kommer inte att ha råd att bo kvar, säger Fatme Elbustani och Joumanna Barkaji.

För dessa båda familjer är det socialen som betalar hyran men de vet inte, eller tror inte, att socialen kommer att betala den högre hyran.

Men de vill ändå ha en större lägenhet, trots att de bara är två vuxna och ett barn så vill de att skattebetalarna skall betala en fyrarumslägenhet åt dem.
Citat:
– Vi står i bostadskö och skulle gärna vilja ha en fyra, gärna på Segevång

http://www.sydsvenskan.se/malmo/chockhojer-hyran/
Senast redigerad av Avitall 2012-11-11 kl. 11:09.
Citera
2012-11-11, 12:08
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Sydsvenskan har en artikel idag om 2 av dessa slöjbärare, och de jobbar inte.

Men de vill ändå ha en större lägenhet, trots att de bara är två vuxna och ett barn så vill de att skattebetalarna skall betala en fyrarumslägenhet åt dem.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/chockhojer-hyran/

Det är så många fel i den här artikeln att mitt huvud snart exploderar.

De båda bor med sina familjer i var sin trerummare på 90 kvadratmeter.
Joumanna Barkaji som flyttade in i lägenheten 1996. Hon har alltså bott 16 år i samma lägenhet.
Fatme Elbustani har bott i sin och familjens lägenhet i tolv år.
För dessa båda familjer är det socialen som betalar hyran men de vet inte, eller tror inte, att socialen kommer att betala den högre hyran.
Fatme Elbustani och hennes familj försöker flytta från Herrgården.
– Vi står i bostadskö och skulle gärna vilja ha en fyra, gärna på Segevång,

90 kvadrats trea inte stor nog till två vuxna och ett barn? Socialen betalar? Har någon av damerna någonsin haft ett riktigt jobb?

Välkommen till Stockholms innerstad där mängder av familjer bor jättetrångt, trots att båda föräldrarna både har utbildning och jobbar. Fast de får å andra sidan betala för sitt boende själv och förväntar sig inte att samhället ska göra det. Gnäller inte heller.

Jag får snart hjärtinfarkt av ilska.
Citera
2012-11-11, 12:19
Medlem
Messials avatar
Kan du bevisa, att de inte kläcker en massa ungar? Nu får du sluta inbilla dig saker, och intala dig att kvinnor ifrån MENA - med slöja - "lever som alla andra" och föder de genomsnittliga två barnen, dvs de antal som de klarar av att försörja genom arbete.

Du vet själv att kvinnor ifrån t ex Somalia, Afghanistan och Irak föder ca 6-8 barn i snitt - se bara på kvinnorna i Sverige, som knappt är 22 år gamla, men ändå väntar på maken i Somalia - samt de 10 barnen.
Kvinnor i de här länderna börjar föröka sig redan vid puberteten, i 13-14 års åldern. De är analfabeter, de har aldrig jobbat eller gått i skolan i hemlandet - och kommer inte göra det i Sverige heller.

Jag är nog rätt mycket smartare (milt sagt) än en valfri somalisk kvinna ute på gatan, det är ju jag som försörjer henne, samt hennes barnaskara.
Du vet väl om att MENA folkets IQ, ligger på samma nivå som de utvecklingsstörda eller efterblivna inom det västerländska snittet? Så hur kan en somalier vara smartare än exempelvis mig, med avslutad gymnasie utbildning?

Citat:
För det första så är det omöjligt att veta hur många med slöja/niqab som arbetar då det inte finns någon statistik på det(vad jag vet), dessutom kan en enskild person absolut inte dra någon korrekt slutsats. Jag trodde att hårt arbetande skattebetalande personer som du hade tillräckligt högt IQ för att veta något sådant.

Varför ska ett klädesplagg vara ett hinder, jag som trodde att kompetensen var det viktigaste när det gäller jobb? Att de inte gör något annat än "kläcker ur sig ungar" är inget annat är fördomar som du har och inte kan bevisa. Jag tror att de flesta beslöjade kvinnor har större IQ än dig, vilket i och för sig inte borde vara så svårt att ha efter att ha läst ditt inlägg.
Senast redigerad av Messial 2012-11-11 kl. 12:21.
Citera
2012-11-11, 12:28
Medlem
nejTILLrasisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jadu..... Du för en kamp mot väderkvarnar här... Som en psykotisk Don Quijote vevar du på allt vad du orkar för att täcka över, dribbla undan och smyga bort de faktum att....

1) Ingen jävel har sett någon jobba iförd burkha och niqab här i Sverige. Vanlig huvudduk, ja, men inte den där heltäckande pingvindräkten! Herrejösses: De här damerna jobbar ju för fan inte ens i sina ursprungsländer! De får inte jobba, de förväntas sitta hemma och fisa burkhan full med mysig varmluft tills gubben kommer hem med dagens intäkter från marknaden!

2) Kvinnor som är så djupt försjunkna i religiösa vanföreställningar att de väljer att framrycka iförd tält, inte heller får vistas utanför hemmet i en sådan omfattning att de kan upprätthålla en anställning -förutom då som biodlare!

Män som är så religiöst anfäktade att de propsar på att kvinnan skall iföra sig biodlardräkt, är så pass inkompatibla med det omgivande samhället att inte heller de sannolikt upprätthåller en anställning mot lön!

Ergo: Mannen lever på bidrag, kvinnan lever på bidrag, barnen lever och kommer att leva på bidrag. Sannolikt barnbarnen med! Visst är det häftigt att betala skatt, din jävla fjolla?

Jag bor i en ganska svensk stad så jag har inte mycket erfarenhet av slöjor/niqab men har du några som helst bevis att beslöjade kvinnor inte får jobba? Kanske är det så att de diskrimineras på arbetsmarknaden och får inte jobbet på grund av slöjan trots att hon har kompetensen för jobbet? Det hade inte förvånat mig ett dugg då islamofobin är stor i Sverige, innan var det judarna som var den stora djävulen, nu har man kastat över bollen till muslimerna.

Varför stör du dig så mycket på kvinnor med slöja? Hon bestämmer inte hur du ska klä dig därför tycker jag att du ska ge fan i att bestämma hur hon kan klä sig. Så länge det inte påverkar oss andra ser jag aboslut inga problem med att hon bär slöja. Ni skiljer er inte ett dugg ifrån regimen i Saudiarabien/Iran då ni är exakt likadana där ni vill införa slöjförbud istället för slöjtvång, skillnaden är bara att ni är ateistiska fundamentalister istället för muslimska fundamentalister.

Återigen har du inga som helst belägg på att dessa människor lever på bidrag, det är bara fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in