2009-05-30, 22:04
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Har ett lustigt bootcampproblem och behöver snabb hjälp.

Jag kan inte längre boota upp i vista!(?)
Häromdagen satt jag som vanligt bootad i Vista och surfade i FireFox, sen poff blir skärmen helt svart. Ingenting mer händer, inget hjälper. Tvångs-stänger av datorn.
Och nu varenda gång när jag försöker boota upp i Vista genom att hålla ner Alt under uppstart och välja windowspartitionen så får jag det lilla blinkande vita DOS-tecknet i övre vänstra hörnet sen blir skärmen bara svart och jag är tvungen att stänga av datorn genom power-knappen.

Kommer inte längre än så.

Hjälp uppskattas oerhört mycket! Tack
Citera
2009-05-30, 23:44
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Hittade info på apples hemsida.
Provade först med resetta PRAM och NVRAM. Hjälpte ej.
Därefter var steget att resetta SMC.

Det hjälpte!
Citera
2009-05-31, 00:17
Medlem
smurfehs avatar
Sjukt att SMC löste det.. Men som jag brukar säga, mirakel har hänt förr. SMC & PRAM kan göra underverk, konstigt nog.
Citera
2009-06-14, 21:27
Medlem
Problem med Windows på min Imac

Börjar med att be om ursäkt om det är så att den här frågan har tagits upp förut. Har letat runt i över 40 minuter nu å hittar inget. Ge mig gärna en länk om ni har

Har precis installerat Windows xp via bootcamp på min Imac. Nu får ja dock inte igång internet när ja går via XP.
Läste att man behöver ett XP med service pack 2 lr senare så ja satte mig å ladda ner å installera det. Fick bara upp ett meddelande om att versionen jag har är nyare. Fler lösningar har ja inte lyckats hitta.

Så pls. Vad göra?
Citera
2009-06-14, 21:31
Medlem
CoolDudes avatar
Har du installerat drivrutinerna? Om du inte gjort det gör du det genom att sätta i Mac OS X DVDn i windows och då borde installationen starta annars starta den manuellt via den här datorn.
Citera
2009-06-14, 21:34
Medlem
smurfehs avatar
1. Lägga tråden i rätt subforum.
2. Kasta in drivrutiner, kort och gott.
Citera
2009-06-14, 21:49
Medlem
Vad gör ja om ja nu inte har nån skiva? finns drivrutinerna för nerladdning nånstans?

Edit: never mind. hittade skivan
Senast redigerad av Lossenlad 2009-06-14 kl. 21:52.
Citera
2009-06-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
1. Lägga tråden i rätt subforum.

Ber om ursäkt för det
Citera
2009-06-14, 22:05
Medlem
Känner mig ju lagom dum nu :P

Funka alldeles utmärkt och ja antar att det stod i nån manual lr liknande :P
Tack för hjälpen
Citera
2009-06-14, 22:24
Medlem
smurfehs avatar
Absolut:
To install the Boot Camp drivers:
1 Eject the Windows installation disc. a Go to My Computer.
b Select the optical drive (D. c Click “Eject this disk” in the System Tasks list.
2 Insert the Mac OS X disc. The installer should start automatically. If you have AutoRun turned off, double-click
the setup.exe file to start installing the drivers. 3 Follow the onscreen instructions.
If a message appears that says the software you are installing has not passed Windows Logo testing, click Continue Anyway.
Windows that appear only briefly during the installation don’t require your input.
If nothing appears to be happening, there may be a hidden window that you must respond to. Check the taskbar and look behind open windows.

Sen rekommenderar Boot Camp att du printar/läser http://manuals.info.apple.com/en/boo...tall-setup.pdf , men givetvis sket du i det och visade dig vara lat som in i helvete.
Citera
2009-06-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Sen rekommenderar Boot Camp att du printar/läser http://manuals.info.apple.com/en/boo...tall-setup.pdf , men givetvis sket du i det och visade dig vara lat som in i helvete.

Självklart
Citera
2009-08-12, 11:32
Medlem
Bootcamp utan CD

Tänkte installera Ubuntu så att jag kan Bootcampa till det på min vita Intel Macbook, dock så är min superdrive paj så jag kan inte installera via CD och när jag söker efter hur man installerar via USB så kommer det bara upp hur jag ska göra för att installera Ubuntu till en USB inte från en USB.

Frågor:

Går det att installera från USB via bootcamp?

Varför är superdriven så jäkla dyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in