2009-12-16, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Handlar om Macbook Alu och en Macbook PRO i det här fallet.

Firewirekabel, varfan köper jag det och vad kostar skiten?

Btw, tänkte prova MacFour nu genom Bootcampdisken. Tror ni det funkar?
Alun har ju inte Firewire, men Pron har det. Vilken dator är det du har?
Vilken modell av Pro är det?
Kjell&Co har kablar. Beroende på vilka datorer man ska koppla ihop så är det antingen FW400>FW400 eller FW400>FW800...
Citera
2009-12-16, 21:58
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Alun har ju inte Firewire, men Pron har det. Vilken dator är det du har?
Vilken modell av Pro är det?
Kjell&Co har kablar. Beroende på vilka datorer man ska koppla ihop så är det antingen FW400>FW400 eller FW400>FW800...

Jag har bara en Macbook Alu, och den andra har Macbook Pro 13 tum.
Citera
2009-12-20, 19:18
Medlem
Boffaklorids avatar
hej

har åkt på ett problem vid installation av XP, delade upp hårddisken i bootcamp-assistenten och påbörjade installationen. men den stannade direkt,
det står bara "No bootable device -- insert boot disk and press any key". går inte att starta om datorn heller för att ta mig till det "vanliga" skrivbordet, nån som vet vad jag ska göra?
Citera
2009-12-20, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boffaklorid
hej

har åkt på ett problem vid installation av XP, delade upp hårddisken i bootcamp-assistenten och påbörjade installationen. men den stannade direkt,
det står bara "No bootable device -- insert boot disk and press any key". går inte att starta om datorn heller för att ta mig till det "vanliga" skrivbordet, nån som vet vad jag ska göra?
Du måste ha XP-skivan i datorn när du ska boota på installationen, och trycka på vilken knapp som helst.
För att sen komma tillbaka till OSX så håll in ALT när du startar och välj "Macintosh HD"..
Citera
2009-12-21, 14:49
Medlem
TiniZs avatar
Nu har jag kommit hem efter en helg utan varken OS X eller Windows.

Fan, startar datorn. Då är den vit i 15-45 sekunder och så laddar Windows oerhört segt. Väl inne i Windows tar det en sjujävla stund innan det går igång. Sen kommer det regelbundna "badbollsektioner", dvs. där datorn tänker och allting hängs. Det håller på i 10 sekunder, och så funkar det igen.

Tänkte formatera snart bara formatera skiten. Orkar inte hålla på med att flytta över filer på filer, osv.
Citera
2009-12-21, 15:23
Bannlyst
Citat:
Nu har jag kommit hem efter en helg utan varken OS X eller Windows.

Fan, startar datorn. Då är den vit i 15-45 sekunder och så laddar Windows oerhört segt. Väl inne i Windows tar det en sjujävla stund innan det går igång. Sen kommer det regelbundna "badbollsektioner", dvs. där datorn tänker och allting hängs. Det håller på i 10 sekunder, och så funkar det igen.

Tänkte formatera snart bara formatera skiten. Orkar inte hålla på med att flytta över filer på filer, osv.
Låter ju mer och mer som att hårddisken är trasig..
Citera
2009-12-21, 15:43
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Låter ju mer och mer som att hårddisken är trasig..

Jo, börjar också tycka det. Men jag förstår inte varför i helvete den inte bara hoppar av pinn, för?
Citera
2009-12-21, 16:34
Bannlyst
Citat:
Jo, börjar också tycka det. Men jag förstår inte varför i helvete den inte bara hoppar av pinn, för?
För att det är en hårddisk Dom gör lite som dom vill..
Citera
2009-12-21, 16:36
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
För att det är en hårddisk Dom gör lite som dom vill..

Tänkte på om RAM-minnet hade kraschat också, men jag har 1,72GB RAM enligt "Den här datorn" (LOL, vemfan använder Windows?) så det verkar inte vara det. Tror mer på att HDDn är helpaj.

Ska formatera och kika läget, annars köper jag en ny jävel.
Citera
2009-12-21, 17:10
Medlem
TiniZs avatar
Har haft datorn i mindre än ett år nu, så garantin borde ju täcka det här lilla felet.

Har köpt datorn på Dustin, men om jag inte är helt ute och cyklar är det väl bara går till en Premium Reseller (aka en "Applestore") och låta dem fixa det? Problemet är ju bara att julhelgen är så inåt helvete röd, att jag inte kommer få datorn förrän om ett bra tag.

Annars har jag en polare som har en hårddisk att sälja för 350:-, en original för Macbook. Funderar på att bara ta den. Är det svårt att byta hårddisk?
Citera
2009-12-21, 17:21
Citat:
Har haft datorn i mindre än ett år nu, så garantin borde ju täcka det här lilla felet.

Har köpt datorn på Dustin, men om jag inte är helt ute och cyklar är det väl bara går till en Premium Reseller (aka en "Applestore") och låta dem fixa det? Problemet är ju bara att julhelgen är så inåt helvete röd, att jag inte kommer få datorn förrän om ett bra tag.

Annars har jag en polare som har en hårddisk att sälja för 350:-, en original för Macbook. Funderar på att bara ta den. Är det svårt att byta hårddisk?

Ja du kan gå till en certifierad applestore. Såhär byter man hårddisk: http://manuals.info.apple.com/en/Mac...dDrive_DIY.pdf

Ett tips, köp aldrig en begagnad HDD!
Citera
2009-12-21, 17:23
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Ja du kan gå till en certifierad applestore. Såhär byter man hårddisk: http://manuals.info.apple.com/en/Mac...dDrive_DIY.pdf

Ett tips, köp aldrig en begagnad HDD!

Why naaat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in