Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-21, 18:53
  #1
Medlem
hej sitter nu och har precis installerat bootcamp, partionerat och satt i min xp skiva. men när sedan xp drar i gång så funkar inte mitt tangentg´bord när jag ska installera xp

någon som vet varför?
Citera
2007-04-21, 19:15
  #2
Medlem
Har du senaste versionen av bootcamp?
Har du bränt skivan med drivrutiner?
Pröva med att starta om datorn och påbörja installationen av xp igen.
Citera
2007-04-22, 03:20
  #3
Medlem
A85s avatar
Har du trådlöst bluetooth tangentbord? Har hört något om att det är problem med xp om man har sådant. Har inte bootcamp själv så jag är inte så kunnig om det.
Citera
2007-04-22, 08:57
  #4
Medlem
StyleWarss avatar
Lite knapphändig information från dig, men jag gissar på ditt nick att du har en MacBook. Jag fortsätter att gissa: Har du en mus inkopplad i USB porten?

Koppla ur den i så fall. Använd Track-Paden. Har du något annat inkopplat i USB port, koppla ur detta as well.

Nu kommer det funka om jag har gissat rätt vad gäller din maskinvara + peripherals.
Citera
2007-04-22, 16:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Lite knapphändig information från dig, men jag gissar på ditt nick att du har en MacBook. Jag fortsätter att gissa: Har du en mus inkopplad i USB porten?

Koppla ur den i så fall. Använd Track-Paden. Har du något annat inkopplat i USB port, koppla ur detta as well.

Nu kommer det funka om jag har gissat rätt vad gäller din maskinvara + peripherals.


Jag har en Macbook Pro, och inget installerat tangentbord eller mus.

Och det är när jag ska instellera xp som jag inte kan andvänta tangenbordet.

Tex. tryck retur för att installera xp.

så funkar inte tangenbordet
Citera
2007-04-23, 05:36
  #6
Medlem
retürpants avatar
prova att koppla in ett usbtangetbord i nån usbport? kanske behöver man ett speciellt drivrutin för att få macbookens tangetbord att fungera och den drivrutinen ligger förmodligen inte på xpskivan som standard.

prova med att köra med en usbtangetbord.
Citera
2007-04-27, 15:15
  #7
Medlem
nussnusss avatar
problem med partition efter bootcamp försök.

hej alla,
fick för mig att jag ville testa bootcamp, men det sket sig redan vid
installationen av windows,då jag inte fick mitt apple tangentbord att
fungera när man skulle trycka "enter" för att installera windows.
så, jag tog fram mac os skivan och bootade om , och installerade
om mac os , för jag hade inga andra ideer.
iaf, installationen av mac os gick bra. inga problem så långt.
sen när jag går in i skivverktyg, så ser jag att min machintosh hd
är mindre, än vad den borde vara.
detta var väl för att man inne i bootcamp,får formatera hårddisken.
en för windows,och en för mac os.
det är alltså den partioneringen jag valde för windows,som är grå.
och jag verkar inte kunna göra nånting där inne i skivverktyg heller
för att få tillbaka utrymmet
så, jag behöver alltså hjälp att få tillbaka det utrymmet.
vill bara ha en partition som macintosh hd, som det var innan.

tips?

hoppas nån förstår problemet..kanske blev lite luddigt
Citera
2007-04-27, 15:54
  #8
Medlem
nussnusss avatar
problemet löst, installerade om bootcamp, och gick in där och valde "restore the startup disk to a single volume" .
Citera
2007-04-27, 21:54
  #9
Medlem
skinner5000s avatar
Ok, kul att höra. Då problemet är löst låser jag tråden.
Citera
2007-05-31, 09:58
  #10
Medlem
bootcamp problem

..usch o fy..har en 5-6 månader gammal macbook..kört endel bootcamp senaste månaderna för har några program jag är i behov av..senaste tiden började datorn frysa sig i några sekunder typ var 5:e minut..otroligt irriterande..värre blev det dock när skiten crashade..allt stod och tuggade och jag kom inte in varken i windows eller osx..

jag lämnade in skiten och fick betala 700 spänn för att få reda på att det bara var att starta datorn och hålla inne c-knappen med osx skivan i.. och formatera allt via skivverktyg..så jag gjorde det.. tror ni verkligen allt försvann nu??..för verkar finnas rester kvar

men iallafall..installerade om osx..funkade bra..laddade hem bootcamp och gjorde en partition..så långt fungerar det bra..startar installataionen av XP..startar ok men sen kommer det upp att den partitionen jag skapade måste formaterats..då får jag upp fyra alternativ..2 "snabba" som det står..och 2 mer grundläggande..jag tar ett grundläggande..men kommer bara till 35 procent sen händer det inget mer...vad gör man då??:.väntar??..eller som jag gjort för många gånger..tar ur batteriet för att starta om och starat upp med mac os igen?? (kan ju inte va nyttigt för datorn..måste väl finnas nått omstartningskommando?)

iallafall..jag startar om och startar om installationen igen..tar formateringen "snabb" istället..detta går bättre..men när installationen kommer till installationen av nätverket eller nått...så hänger sig installationen .."32 minuter kvar" står i en evighet..slänger ur batteriet och är sugen på att bryta av datorn

startar upp med osx igen..går in i bootcamp och tar restore to single volume..funkar bra..

gör en ny partition..denna lika stor som den jag hade förra gången..allt är som vanligt..men "snabb" formateringen fungerar..härligt tänker jag..sen när även installationen fungerar utan problem blir jag väldigt glad..men väl inne i windows är upplösningn etc skit...men det är ju som det brukar tänker jag lägger in bootcamp cd och installationen går väldigt segt (kommer inte ihåg om det brukar ta sådan tid)..men efter att den stått och tuggat i många minuter är det fixat så jag kan byta upplösning och allt..det ser bra ut..men efter att kör lite internet blir explorer "svarar inte"..avslutar och står och tuggar lite..startar igen blir lika dant efter någon minut..sen fryser sig skiten och jag kommer ingenstans..ur med batteriet..försöker starta windows..men får upp:

"Det gick inte att starta windows eftersom följande fil är skadad:
C: Windows)system32)config)system

försök att reparera filen genom att starta installationprogrammet för windows
med hjälp av installationscd:n, välj R vid första skrämbilden för reparation"

detta har jag inte lyckats göra eftersom installationsprogrammet för windows hänger sig efter ett tag..(som vanligt)..och tror inte heller det kommer lösta problemen..utan jag vill rensa bort varje lite spår av gamla filer och skräp som verkar finnas på hårddisken

tack på förhand om någon mot förmodan skulle orka läsa igenom detta
Citera
2007-05-31, 10:21
  #11
Medlem
semafors avatar
Låter ju onekligen som din hårddisk inte mår bra.. Skulle överväga att byta den om jag var du.
Citera
2007-05-31, 11:59
  #12
Medlem
men det konstiga är ju att osx funkar perfekt och har alltid gjort..önskar jag inte hade behövt det där förbannade windows
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback