2008-12-28, 01:32
Bannlyst
Problem löst.
Citera
2008-12-28, 08:28
Medlem
urcurcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmuta
Helt jävla idiotiskt har läst på forum och hört att det inte följer med datorer som inte har en intel processor men vafan jag har en intel core duo så den måste finnas.. hittar inte skiten.

Om du nu ar helt sakkert på att bootcamp Assistant fattas så ar det bara att folja denna kb : http://support.apple.com/kb/TS1889 så burde den losa det.
Citera
2009-01-05, 18:28
Medlem
stigmas avatar
Tappar nätverket - Bootcamp

Hej

Jag har en ny Imac som jag via Bootcamp installerade XP på. Förutom ett par grafikproblem som jag löste genom att tanka ner nya drivrutiner till grafikkortet så tycktes allt fungera bra.
Men sen märkte jag att när jag kör XP så tappar jag internetuppkopplingen titt som tätt. Nätverkssymbolen blir överkryssad ibland och det står att kabeln inte är ansluten. Jag måste då reparera anslutningen flera gånger för att få det att fungera igen.
Eftersom det aldrig har varit några problem när jag kör Mac OS X så tror jag att det beror på nåt problem med drivrutinerna till nätverkskortet.

Jag har googlat men inte hittat nån lösning .. Känner nån igen detta problem och kan delge mig en lösning? Det vore synnerligen tacksamt eftersom jag dessvärre måste köra XP ibland.
Citera
2009-01-09, 21:14
Medlem
Just kört in WinXP på en Macbook Pro, men har inte skivan här. Det borde räcka med att få tag i ethernet-driver så kan WinUpdate fixa resten (hoppas jag), men jag lyckas inte hitta rätt LAN-drivare. Försökt ett antal, bl.a. från Marvell.

Hur hittar jag rätt Ethernet-drivare till Macbook Pro utan att ha skivan? Jag hittar inte funktionen i Boot camp för att bränna ut drivrutiner (total Mac-noob)

P.S. Har hittat tips om att bränna ut diskimage.dmg, vilket är drivrutinerna. Problemet är att filen inte finns i mitt Boot Camp, i mappen resources.

P.S.2: Jag börjar nästa ge upp. Har laddat ner Boot Camp upgrade 2.1, lyckats packa ur .BIN-filerna där drivrutinerna finns. Men inte en enda fungerar i mitt WinXP, jag har ca 8-9 enheter med gult utropstecken i device managern. Får tag i skivan på måndag men tvivlar på att det kommer hjälpa, den här WindowsMacen vägrar helt enkelt ta in drivrutiner
Senast redigerad av supersmurfigt 2009-01-09 kl. 22:09.
Citera
2009-01-09, 23:13
Medlem
Bootcamp drivrutinerna finns på tex. piratebay om du orkar tanka
Citera
2009-01-11, 13:00
Medlem
Okänt problem i Vista har uppstått plötsligt, Bootcamp

Ok, så jag har använt Vista på min iMac rätt länge nu. Använder Apples officiella Bluetooth-tangentbord och en trådlös USB-mus. För några dagar sen när jag skulle starta Vista fungerade inte längre dessa, så jag fastnade på login-skärmen. En liten detalj är att musen fortfarande lyser, medan lampan på USB-pluggin:et inte längre gör det.

Har testat att koppla in flera andra möss och tangentbord. Har testat att frånkoppla internetsladden och stänga av alla Blueatooth-enheter. Har testat att starta om och att starta i felsäkert läge. Men inget funkar.

Har vänt upp och ner på internet utan att hitta ett svar på mitt problem. Någon här som har ett förslag eller som kan hänvisa mig till någon bra hemsida?
Citera
2009-01-11, 14:58
Medlem
Dubbelkolla drivrutinerna på installationsskivan, har du gjort något nytt i ditt Vista? Installerat nya program, ändrat i start-objekten eller dyl?

Jag tror personligen att det är ett Vistaproblem om andra tangentbord inte fungerar, hur är det om du kopplar in ett USB tangentbord/mus?
Citera
2009-01-16, 00:06
Medlem
nu har ja problem med allt det tydligen klassiska när det gäller boot camp och vista/xp. själv har jag installerat vista 32-bit. och nu har problemet med wifi och ethernet, insight, sm-busstyrenhet dykt upp.

har tankat hem senaste boot camp drivers 2.1 och kopierat till macen med en usb-stick. dubbelklickade på filen och uppdaterade bootcamp i vista. under "uppdateringen" står det klart och tydligt att allt "installeras" men fortfarande är det gula uttropstecken och felen kvarstår i enhetshanteraren, någon som vet vad jag gör för fel eller bör göra??? snälla help meee
Citera
2009-01-17, 14:03
Medlem
Drivrutinerna bör det inte vara något fel på. Enda ändringen som kan ha skett sen jag stängde av Vista, skulle kunna ha varit en automatisk uppdatering, som Vista ibland gör vid avstängning. Hade den varit felet hade dock problemet varit mer känt. Har testat både sladdade och trådlösa USB-enheter. :/
Citera
2009-01-18, 06:09
Medlem
Jag tänkte att jag skulle testa Win7 på min Mac. Allting fungerar perfekt förutom att det inte går att starta Win7 utan att skivan är i. Har jag inte skivan i så vekar det inte som att datorn förstår att jag har två OS installerade.

Någon som har någon idé om varför det inte fungerar? Kan det vara för att Win7 är så pass nytt?
Citera
2009-01-31, 17:11
Medlem
Wilks avatar
Bootcamp, frågor

Hallo, ligger till såhär att jag tänkt installera Windows XP på min Mac Laptop. Så jag har ett par frågor, har en cd-skiva med Windows XP på, vet inte vilken SP men iallafall så funkar den till Windows datorer, och man behöver väl ingen speciell för Bootcamp eller? Sen så är det ju de här med drivrutiner, hur ska jag göra för att installera drivrutinerna till macen på Windows? Och sist men inte minst, jag har just nu bara 45GiG ledigt på Hårddisken eftersom jag laddat ner ganska mycket, men sen när jag börjar rensa datorn kan jag då utöka den andra partitionen(delen av hårddisken) utan att installera om alltihop.

Tack
Citera
2009-01-31, 18:02
Medlem
Andreasvbs avatar
Måste vara en Retail-version utav XP(minst SP2)/Vista.

http://support.apple.com/kb/HT1656?v...E&locale=sv_SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in