Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-08, 20:14
  #1
Medlem
Dita von Teese var i Sverige och tyckte att Eric Saade klädde sig som en 15-åring. Det fick mig att fundera om svenskar generellt sett klär sig lite för ungt för deras ålder.

Folk går i jeans oavsett ålder och invandrade svenska män klär sig gärna i åtsittande prasslig jacka med barnsliga jeans till även om de är nära 40 i ålder.

Är svensken osäker och försöker se yngre ut genom att klä sig i ungdomliga kläder och varför är svensken så rädd att se ut som sin ålder?
Citera
2012-11-08, 20:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Dita von Teese var i Sverige och tyckte att Eric Saade klädde sig som en 15-åring. Det fick mig att fundera om svenskar generellt sett klär sig lite för ungt för deras ålder.

Folk går i jeans oavsett ålder och invandrade svenska män klär sig gärna i åtsittande prasslig jacka med barnsliga jeans till även om de är nära 40 i ålder.

Är svensken osäker och försöker se yngre ut genom att klä sig i ungdomliga kläder och varför är svensken så rädd att se ut som sin ålder?
Jag tycker snarare att ungdomar klär sig i gubbkläder..
Citera
2012-11-08, 20:22
  #3
Medlem
Armadass avatar
http://cdn02.cdn.justjared.com/wp-co...chel-pally.jpg

För det är ju nått att lyssna på?
Citera
2012-11-08, 20:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la8pvBNTF
Jag tycker snarare att ungdomar klär sig i gubbkläder..
Ser mer tjejer som klär sig som tanter för jag tycker inte killar och män fastnat i det ännu om vi bortser från mannen som studerar eller den genomsnittlige akademikern.

Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
http://cdn02.cdn.justjared.com/wp-co...chel-pally.jpg

För det är ju nått att lyssna på?
Jag har aldrig gillat henne och hon ser ut som en skata men tyckte hon pekade på något som vi kanske tar för normalt.
Citera
2012-11-08, 20:26
  #5
Medlem
stopbitchings avatar
Hur ser man ut som sin ålder? Vem bestämmer vilka kläder som hör till olika åldersgrupper samt varför skulle man följa det likt en slav?
Citera
2012-11-08, 21:00
  #6
Medlem
Goldmanns avatar
Näst efter danskarna klär sig svenskar absolut sämst i världen alla kategorier. Ingen stil överhuvudtaget. Bara skitkläder som köps på Dressman om man vill se ok ut. Billigt!
Citera
2012-11-08, 21:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Näst efter danskarna klär sig svenskar absolut sämst i världen alla kategorier. Ingen stil överhuvudtaget. Bara skitkläder som köps på Dressman om man vill se ok ut. Billigt!

Näst sämst i världen? Vart bor du någonstans egentligen?

Enligt min erfarenheter så har folk i min närhet bra klädstil. Även folk som bor i mitt område. Att vi i Sverige skulle ha dålig klädstil köper jag inte ens för 1 sekund.
Citera
2012-11-09, 03:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Näst sämst i världen? Vart bor du någonstans egentligen?

Enligt min erfarenheter så har folk i min närhet bra klädstil. Även folk som bor i mitt område. Att vi i Sverige skulle ha dålig klädstil köper jag inte ens för 1 sekund.
Så du tycker inte att svenskar klär sig alldeles för svart då eller?

Ser ut att vara sorg överallt. Dessutom för sportigt klädda vilket hade varit ok om det inte var så att folk bar sportiga kläder från Stadium och andra liknande affärer som säljer märken som nog bara svenskar har en förkärlek för. Det bestigs många berg på de svenska gatorna om man ser till vad folk klätt sig för.
Citera
2012-11-09, 07:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Så du tycker inte att svenskar klär sig alldeles för svart då eller?

Jo, det tycker jag definitivt. Svart är den absolut tråkigaste färgen man kan bära. Och går man på stan ser man alldeles för många människor i svarta kläder. Med inte sällan dålig passform också.
Citera
2012-11-09, 08:25
  #10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Näst sämst i världen? Vart bor du någonstans egentligen?

Enligt min erfarenheter så har folk i min närhet bra klädstil. Även folk som bor i mitt område. Att vi i Sverige skulle ha dålig klädstil köper jag inte ens för 1 sekund.

Lite komiskt uttalande för den som har rest runt lite ja. I princip räcker det att åka till tyskland för att sven och svea svensson skall vara slagna vad gäller fula kläder.

Inom landet har det nog mycket med området att göra, det är trots allt en rätt stor skillnad i klädstil i täby jämfört med rinkeby.
Citera
2012-11-09, 14:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Jo, det tycker jag definitivt. Svart är den absolut tråkigaste färgen man kan bära. Och går man på stan ser man alldeles för många människor i svarta kläder. Med inte sällan dålig passform också.
Ja och svart gör inte en person smalare i hur man uppfattar dom. Den myten dödades nyligen i ett tv-program som handlade om mode. Folk går i det året om och på sommaren är det värst då folk förvandlar sig till en vandrande svart blobb. Värst är det när svarthåriga gör det för de behöver färg på kläderna och ser bättre ut då.

Passformen ska vi inte tala om :-)
Citera
2012-11-09, 18:15
  #12
Avstängd
Stukatjs avatar
Det lyser igenom i texten att TS bor i en mindre stad/håla. Ta en sväng till Stockholm/Göteborg/Malmö så får du se att majoriteten är välklädda damer och herrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback