2012-11-09, 08:19
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Tror du glömde punkten "prata med henne om problemet".

Ännu ett fall av jag har inte läst hela tråden men..

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det är bra att ni har en pågående kommunikation om detta. Låt henne få veta precis hur ensam och vissen du känner dig i ert förhållande. Och poängtera att det inte bara handlar om sexet utan om all fysisk kontakt.

Självklart ska han fortsätta föra en dialog om detta med henne.
Citera
2012-11-09, 08:51
Medlem
testa hennes ide´om bestämda tider. då blir det ju i alla fall att ni har sex och det blir ett naturligt inslag i ert liv istället för att det blir något mycket ovanligt och direkt jobbigt att initierar.
jag förstår att du tycker att det kan verka 'osexigt' men du kan knappast begära att ni ska gå från noll till deepthroat direkt.
så, gör sex till en fast rutin sp ni kommer in i vanan att ha sex med varandra igen och ta det därifrån.
Citera
2012-11-09, 08:57
Medlem
Snubblers avatar
Klockren trådstart som beskriver mitt framtida förhållande med tjejen i mitt liv. Skrev till henne nyss:

Citat:
Jag - Du och jag om två år? https://www.flashback.org/t2004684

Hon - Haha!
Erkänn. Du som skrivit den.

Jag - Hahaha
Nej, men klockren

Hon - Galet. Du borde kontakta killen. Vi är säkert tvillingsjälar

Jag och hon var tillsammans i nästan ett år för två år sedan. Flyttade sedan utomlands och har varit borta, men har under delar av den tiden haft någon form av öppet distansförhållande.

Både hon och jag vet, och har pratat om, att hon inte är intresserad av sex. Det funkade bra i början och då vi har träffats, dock har det varit sällan, så lite nykära har vi varit. Jag själv har väl en ganska hög libido, men trots att jag hoppas på att en dag vara med henne igen så vet vi att vi kommer ha samma problem som du har nu, ts.

Jag har även också börjat träna ganska seriöst, så kanske blir det samma sak där om två år som för er. Jag har ett ganska stort behov av bekräftelse, förmodligen pga ett halvkasst självförtroende, och har klagat en del över att hon inte "visar" sin kärlek på det sätt som jag behöver, trots att jag egentligen vet att hon älskar mig.

Jag har egentligen inget råd till dig då vi inte är där än, men vi har varit ganska öppna och pratat om det kommande problemet, så kanske hjälper det i framtiden på något outgrundligt sätt.

Snacka med tjejen och förklara. Är det för jobbigt och ni inte löser det så försök gå vidare. Det är bättre än att vara fast i ett miserabelt förhållande.
Citera
2012-11-09, 09:20
Medlem
Zarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
så, gör sex till en fast rutin sp ni kommer in i vanan att ha sex med varandra igen och ta det därifrån.

Rutiner är tråkigt!!!

Bättre att försöka överaska henne på något sätt...
detdär med fasta tider är nog fan bara absolut sista utvägen men vad är poängen ifall sexet ändå inte är bra... lär inte bli bättre av tråkiga rutiner. Sorry men jobba på att bli bättre i sängen?

Nedan följer ett utdrag ur "Magic Bullets" kanske inte bästa boken för just relationsråd men det enda jag hade tillhands, ändå något att läsa.
Senast redigerad av Zarrell 2012-11-09 kl. 09:29.
Citera
2012-11-09, 10:26
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Ännu ett fall av jag har inte läst hela tråden men..

Woops. Läste faktiskt tråden just för att slippa den där kommentaren men jag missade ett par rader.
Citera
2012-11-09, 10:39
Medlem
Sex på bestämda tider? Testa och se men låter helt galet, ungefär som att man har en on och off knapp..
Hängt tvätten,diskat och oj nu är klockan 20:00 dags för sex med killen..Hmm..

Kan det va p-piller? Har hon det stressigt?
Känns ändå som att hon borde engagera sig lite mer för även om detta är oviktigt för henne så är det ju viktigt för dig och för ER!
Tänk tillbaka på när ni var nykära, vad fick igång henne då?
Citera
2012-11-09, 11:06
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Vårat sex har aldrig varit särskilt bra, men ändå okej och acceptabelt men nu är det jättestelt och tråkigt. Just nu känns det bra, vi hade sex igår men vet inte när det blir nästa gång. Jag blir bara på dåligt humör när det inte händer och det märker hon och vill göra det ännu mindre

Men den andra fysiska biten måste bli bättre med. Saknar fortfarande spontana smekningar, kyssar osv. Går ju inte att tvinga henne till att göra det utan det ska ju komma från att hon vill göra det själv.

Så länge du "tjatar" på henne så kommer det aldrig gå vägen, kommunikation i all ära men omvänd psykologi är det som funkar bäst för mig i sådana tillfällen.
Brudar vill ofta ha vad dom inte kan få, så när du "tjatar" om sex blir du genast ointressant för hon vet att hon har dig där hon vill.
Om du däremot ger henne kalla handen när HON vill kan du vända maktbalansen och ha sexkortet i din hand istället.

Detta tips är väl inte för alla kanske men jag som person fungerar på det här viset. Känner man sig som en hycklare när man gör såhär kanske man bör låta bli, än dock har det varit effektivt i mina förhållanden.
Citera
2012-11-09, 11:14
Medlem
Var aldrig otrogen, oavsett anledning, det är fegt och vidrigt. prata om det, prova nytt, funkar det ej så överväg att göra slut. Simpelt. Var inte ännu en ryggradslös jävel.
Citera
2012-11-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Så länge du "tjatar" på henne så kommer det aldrig gå vägen, kommunikation i all ära men omvänd psykologi är det som funkar bäst för mig i sådana tillfällen.
Brudar vill ofta ha vad dom inte kan få, så när du "tjatar" om sex blir du genast ointressant för hon vet att hon har dig där hon vill.
Om du däremot ger henne kalla handen när HON vill kan du vända maktbalansen och ha sexkortet i din hand istället.

Detta tips är väl inte för alla kanske men jag som person fungerar på det här viset. Känner man sig som en hycklare när man gör såhär kanske man bör låta bli, än dock har det varit effektivt i mina förhållanden.

Knäppt nog kan detta faktiskt fungera men då måste det verkligen va av en viss anledning hon inte vill ha sex..

Mitt ex ville alltid ha sex och samtidigt "klagade" på att jag aldrig tog nått intiativ vilket va otroligt svårt eftersom jag aldrig ens hann komma till den punkten själv. Och ja att hela tiden veta att han kunde ha sex när jag ville gjorde mig inte direkt så sugen måste jag erkänna..
Citera
2012-11-09, 11:46
Medlem
polless avatar
Är jag jävligt naiv eller är det bara ren fakta.

Ju längre man är i hop destu mindre och sämre sex blir det inga konstigheter
Citera
2012-11-09, 11:58
Bannlyst
Du får acceptera saker och ting som dom är eller gå vidare, någon större förbättring tror jag inte kommer ske.
Citera
2012-11-09, 13:32
Medlem
Shemols avatar
Snabb fråga, när du vill att ni ska ha sex. Hur går du tillväga då?

Är du fysisk och tar på henne, isåfall vart?

Eller berättar du för henne att du vill ha sex?

Vissa tjejer blir avtända när det är för uppenbart. Har du försökt, massera hennes rygg eller kittla hennes i håret och börja lite långsammare. Kanske ligga och skeda och smeka hennes arm...lite mer neutrala områden. Det sägs ju att en tjejer är svårare att sätta igång Än att kyssa henne direkt och smeka vissa mer "sexuella" områden?

Kan lätt bli en uppenbar association för en tjej och därmed blir det aldrig spontan sex i hennes tankar. Då hon vet vad du är ute efter.

En tanke bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in