Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Sur kanske är fel ordval, snarare missnöjd, besviken och ledsen men det märks ju att jag blir nedstämd vilket påverkar henne ännu mer negativt.
Hon verkar ju dock inte ha ont utav en ickefysisk relation vilket smärtar mig. Jag är inte den som har stort bekräftelsebehov eller söker uppmärksamhet men nu har det gått för långt. Vet inte om det har att göra med att jag är allmänt deprimerad/nedstämd som gör att jag vill ha lite mer uppmärksamhet nu. Men jag känner mig ensam och oälskad.
Jag vill inte ta upp det hela tiden heller. Hon säger att hon jobbar på det och att det bara förstör om jag drar upp det jämt. Samtidigt är det svårt att hålla uppe en god min när jag känner och mår såhär.
Ett råd är att försöka att inte visa att du blir nedstämd. Det är självklart svårt, men det hjälper dig inte. Vilket du ju verkar inse själv.
Hon "verkar inte"? Har ni pratat om detta, har hon sagt så? Eller är det vad du tror? Hon tycker det blir jobbigare ju mer du tar upp det, förståeligt, men ni verkar ju inte ha pratat ordentligt. Eller iaf inte om rätt saker, om du är tvungen att sitta och gissa och spekulera om saker som bara hon vet svaren på.
Konkret råd:
Fundera på vilka frågor du egentligen vill ha svar på, vad du vill att ni ska prata om. Skriv ner det om du vill. Säg sen till henne att du verkligen behöver diskutera det här, vid lämpligt valt tillfälle. Dvs, INTE i sängen, i anknytning till något försök till sex, inte när du är ledsen eller upprörd eller när du märker att hon inte är upplagd för diskussion. Var saklig och berätta hur du ser på saken, hur du känner och vad du undrar över och fråga henne hur hon ser på saken. Hela saken är ju jävligt känslig, så du måste tyvärr vara försiktig när du börjar nysta. Känner hon sig anklagad lär hon inte säga mycket, utan bara reagera som hon gjort tidigare. Du måste nog få henne att inse att det är ett gemensamt problem ni har och att ni måste försöka lösa det tillsammans. Och möjligtvis kompromissa.
Du säger att det känns tråkigt och osexigt att planera tillfällen (om jag minns rätt.. ) och visst, det är inte vidare upphetsande. Men du får fundera på alternativen. Är något som kanske inte är så tilltalande ändå värt att testa? För ärligt, hur pass bra har det du tidigare testat fungerat?
Dessutom tycker jag att du ska ignorera alla som säger att hon är otrogen. Det är verkligen inte den enda förklaringen.