2012-11-09, 14:30
Medlem
Malkos avatar
Det enda en kille (instinktivt) är sex. Det vet tjejer om innerst inne.

Det bästa du kan göra är att sluta lägga ner all energi på din tjej. Gå ut och var social med andra, gör saker med dina vänner m.m. Prata med andra tjejer och det som händer där det händer. Vill du ha sex så vill du ha sex oavsett med vem det är. Du älskar inte din tjej mindre för det.

Det finns tusentals tjejer där ute som vill vara med dig och den enda du fokuserar på är din tråkiga tjej. Fattar inte..

Lycka till!
Citera
2012-11-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Vad ska man göra? Jag älskar henne trots allt och resten av förhållandet fungerar förhållandevis bra men närheten och den sexuella biten är närmast obefintlig.

Jag var i samma position själv för inte så länge sen, men sexlivet blev mycket bättre efter att vi flyttade ihop. Jag mådde också skit på grund utav bristen på närhet, vet inte hur länge till jag hade klarat det.

Har inget konkret förslag på hur ni ska ta er ur situation, ville mest bara säga att det finns fler som varit i samma sits. Prata med henne, försök få henne att förstå hur du känner. Få henne att förstå att det är ett seriöst problem. Tillsammans har ni mycket större möjlighet att klara av det.

Edit: Cheza på sida 2 skrev ett väldigt bra inlägg, läs det flera gånger!
Senast redigerad av nice88 2012-11-09 kl. 14:49.
Citera
2012-11-09, 14:48
Medlem
Kickexs avatar
I know how it feels.
It sucks ass.
Citera
2012-11-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodiis
Sex på bestämda tider? Testa och se men låter helt galet, ungefär som att man har en on och off knapp..
Hängt tvätten,diskat och oj nu är klockan 20:00 dags för sex med killen..Hmm..

Kan det va p-piller? Har hon det stressigt?
Känns ändå som att hon borde engagera sig lite mer för även om detta är oviktigt för henne så är det ju viktigt för dig och för ER!
Tänk tillbaka på när ni var nykära, vad fick igång henne då?
Fasta tider känns onaturligt och inte särskilt upphetsande. Hon säger dock att detta fungerar för henne som en start för att sedan kunna avancera. Så vi får väl börja så antar jag. Hon har p-piller nu men ska byta sort nästa vecka så kanske blir det skillnad då. Vi har testat utan förut och då har det fungerat lite bättre men ytterst marginellt.

Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Så länge du "tjatar" på henne så kommer det aldrig gå vägen, kommunikation i all ära men omvänd psykologi är det som funkar bäst för mig i sådana tillfällen.
Brudar vill ofta ha vad dom inte kan få, så när du "tjatar" om sex blir du genast ointressant för hon vet att hon har dig där hon vill.
Om du däremot ger henne kalla handen när HON vill kan du vända maktbalansen och ha sexkortet i din hand istället.
Problemet är ju dock att hon inte vill ha sex och frågar/initierar jag inget så lär heller inget hända. Jag får kanske möjlighet att neka henne en gång i månaden men hon tar inte illa upp då...

Citat:
Ursprungligen postat av Shemol
Snabb fråga, när du vill att ni ska ha sex. Hur går du tillväga då?
Oftast så brukar jag smeka, kyssa henne på nacken, massera henne och stegvis öka. Oftast visar hon inget större intresse tillbaks eller så säger hon bara "jag vill inte ha sex" och så blir jag sur. Svårt att inte bli det då man ligger där och är skitkåt och känns som man ska explodera typ. Ibland frågar jag helt enkelt om hon vill ha sex men oftast blir det nej. Vi har ju sex men aldrig på hennes initiativ. Vi hade som sagt sex igår men nu lär det säkert dröja ett tag innan det blir igen och så kommer jag må dåligt fram tills dess.
Citera
2012-11-09, 16:40
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Använder hon något preventivmedel? Det kan påverka sexlusten negativt. I så fall vore det ju kanske bra att hon provade att vara utan ett tag.
Citera
2012-11-09, 20:08
Medlem
doedkos avatar
Jag försöker inte att få det här till ditt fel, TS, och inte heller anklaga dig för något, men att bli _sur_ när hon inte vill ha sex är ungefär den sämsta reaktionen någonsin. Ärligt, tror du att hon inte vill ha sex för att jävlas med dig? Det tror inte jag.

Kan säga att jag själv har varit i situationen, som tjejen som inte "velat" ha sex, och det är förjävligt. Fruktansvärt. Så om ni killar tror att det bara är ni som lider, så är ni ute och cyklar. I mitt fall pratade vi om det, vi testade olika saker, pratade ännu mer om det, och jag kände mer och mer press, till slut så mycket att det fick mig att må illa och hur det slutade går väl säkerligen att gissa.

Jag vet fortfarande inte varför. Kan väl spekulera, men har inga klara svar. Men igen, det är verkligen inte bara en part som lider, det är garanterat båda.
Citera
2012-11-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Jag försöker inte att få det här till ditt fel, TS, och inte heller anklaga dig för något, men att bli _sur_ när hon inte vill ha sex är ungefär den sämsta reaktionen någonsin. Ärligt, tror du att hon inte vill ha sex för att jävlas med dig? Det tror inte jag.

Kan säga att jag själv har varit i situationen, som tjejen som inte "velat" ha sex, och det är förjävligt. Fruktansvärt. Så om ni killar tror att det bara är ni som lider, så är ni ute och cyklar. I mitt fall pratade vi om det, vi testade olika saker, pratade ännu mer om det, och jag kände mer och mer press, till slut så mycket att det fick mig att må illa och hur det slutade går väl säkerligen att gissa.

Jag vet fortfarande inte varför. Kan väl spekulera, men har inga klara svar. Men igen, det är verkligen inte bara en part som lider, det är garanterat båda.
Sur kanske är fel ordval, snarare missnöjd, besviken och ledsen men det märks ju att jag blir nedstämd vilket påverkar henne ännu mer negativt.

Hon verkar ju dock inte ha ont utav en ickefysisk relation vilket smärtar mig. Jag är inte den som har stort bekräftelsebehov eller söker uppmärksamhet men nu har det gått för långt. Vet inte om det har att göra med att jag är allmänt deprimerad/nedstämd som gör att jag vill ha lite mer uppmärksamhet nu. Men jag känner mig ensam och oälskad.

Jag vill inte ta upp det hela tiden heller. Hon säger att hon jobbar på det och att det bara förstör om jag drar upp det jämt. Samtidigt är det svårt att hålla uppe en god min när jag känner och mår såhär.
Citera
2012-11-10, 00:20
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Hon verkar ju dock inte ha ont utav en ickefysisk relation vilket smärtar mig. Jag är inte den som har stort bekräftelsebehov eller söker uppmärksamhet men nu har det gått för långt. Vet inte om det har att göra med att jag är allmänt deprimerad/nedstämd som gör att jag vill ha lite mer uppmärksamhet nu. Men jag känner mig ensam och oälskad.

Hur i helvete vet du det när du aldrig verkar ha provat?
Ta till dig mitt tips och prova det några månader. Vill du dra det till sin kant så kan du helt sonika gå och dra en runk om hon inte är sugen för tillfället, och om du inte är man nog att ta hand om dig själv några månader får du skylla dig själv.
Citera
2012-11-10, 04:46
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Vad ska man göra? Jag älskar henne trots allt och resten av förhållandet fungerar förhållandevis bra men närheten och den sexuella biten är närmast obefintlig.
Hon är otrogen, bara att dumpa och gå vidare.
Citera
2012-11-11, 02:03
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Sur kanske är fel ordval, snarare missnöjd, besviken och ledsen men det märks ju att jag blir nedstämd vilket påverkar henne ännu mer negativt.

Jag vill inte ta upp det hela tiden heller. Hon säger att hon jobbar på det och att det bara förstör om jag drar upp det jämt. Samtidigt är det svårt att hålla uppe en god min när jag känner och mår såhär.

Ett råd är att försöka att inte visa att du blir nedstämd. Det är självklart svårt, men det hjälper dig inte. Vilket du ju verkar inse själv.

Hon "verkar inte"? Har ni pratat om detta, har hon sagt så? Eller är det vad du tror? Hon tycker det blir jobbigare ju mer du tar upp det, förståeligt, men ni verkar ju inte ha pratat ordentligt. Eller iaf inte om rätt saker, om du är tvungen att sitta och gissa och spekulera om saker som bara hon vet svaren på.

Konkret råd:

Fundera på vilka frågor du egentligen vill ha svar på, vad du vill att ni ska prata om. Skriv ner det om du vill. Säg sen till henne att du verkligen behöver diskutera det här, vid lämpligt valt tillfälle. Dvs, INTE i sängen, i anknytning till något försök till sex, inte när du är ledsen eller upprörd eller när du märker att hon inte är upplagd för diskussion. Var saklig och berätta hur du ser på saken, hur du känner och vad du undrar över och fråga henne hur hon ser på saken. Hela saken är ju jävligt känslig, så du måste tyvärr vara försiktig när du börjar nysta. Känner hon sig anklagad lär hon inte säga mycket, utan bara reagera som hon gjort tidigare. Du måste nog få henne att inse att det är ett gemensamt problem ni har och att ni måste försöka lösa det tillsammans. Och möjligtvis kompromissa.

Du säger att det känns tråkigt och osexigt att planera tillfällen (om jag minns rätt.. ) och visst, det är inte vidare upphetsande. Men du får fundera på alternativen. Är något som kanske inte är så tilltalande ändå värt att testa? För ärligt, hur pass bra har det du tidigare testat fungerat?

Dessutom tycker jag att du ska ignorera alla som säger att hon är otrogen. Det är verkligen inte den enda förklaringen.
Citera
2012-11-15, 18:25
Medlem
Har vart i ungefär samma situation, men som tjejen.
Handlar inte om att man inte tänder, det är snarare en ond cirkel där förväntningarna och kraven blev för mycket.

Hur känner hon för att tex göra något bara för dig, att hon behåller kläderna/trosorna/BHn på eller vad det nu är och du lovar att inte smeka henne? Det kommer aldrig fungera om hon tvingar sig till sex. Vi gjorde mycket så och ofta ledde detta till att jag ville ha sex, ungefär halvägs in när jag grejade med honom...
Hur reagerar hon om du lovar att ni bara skall hångla och att det inte skall leda till något annat är hångel? Jag tror att man glömmer bort de där som man gjorde när man var nykära - hånga utan att de behövde leda till sex, när det mer bara var ett tecken på ömhet och kärlek.

Det kommer aldrig att bli bättre om du blir sur och grinig när hon inte vill... acceptera och hitta en lösning tillsammans - som tex att hon ger dig vad du behöver ibland, samtidigt som du lovar att inte bli grinig när hon inte vill, eller att ni skall hångla mer utan krav på sex.

Viktigast av allt PRATA!
Citera
2012-12-23, 17:54
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag har styrketränat i ungefär ett år och uppnått väldigt goda resultat, men det verkar inte vara något hon bryr sig märkvärt om. Får inga komplimanger om det osv. Har fått sämre självförtroende, vilket har varit dåligt innan men sakta byggts upp och är nere på botten nu igen.
Det där har du fått om bakfoten. Styrketränar gör man för att imponera på andra killar, inte på sin kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in