2012-11-08, 21:01
Medlem
Chezas avatar
Det finns inget DU kan göra mer än att prata med henne. Men om HON inte inser att det skapar problem och är villig att kämpa för att få sin sexuella drift tillbaka så är det inte något som kommer förändras.

Du måste säga den direkta sanningen till henne. Att detta tär på ert förhållande och att det är ett problem för dig. Du måste säga rakt ut att du förmodligen inte kommer kunna fortsätta detta förhållande om det fysiska inte finns. Säg inte "Jag kommer göra slut om du inte knullar mig mer". Sådant funkar inte, det sätter bara mer press och ger en negativ klang till det hela.
Säg istället något åt hållet "Jag älskar dig, men jag kommer inte kunna leva i ett förhållande där jag inte får något tillbaka"
Det har samma innebörd, men det har inte lika negativ klang över det hela.

Kom med alternativ. L-argiplex, Rosenrot + andra "hjälpmedel" kan vara något du kan föreslå om hon inte har någon lust längre. Och klandra inte dig själv, felet sitter inte hos dig. Du tränar och har dig, så problemet ligger nog mer att ni inte har någon spänning längre och det förstör mycket!

Du måste dock våga ta upp detta, utan att klandra och utan att hoppa på. Prata, och om hon blir sur/ledsen så ge inte med dig. Stå upp för din åsikt och berätta klart, sedan är det upp till henne om hon vill ändra på sig. Om ingen förändring händer, då är det nog dags för dig att fundera på att dumpa henne då hon inte är villig att kämpa för sitt förhållande och därför är det inte värt att lägga ner mer tid på henne.
Citera
2012-11-08, 21:09
Medlem
West-ens avatar
Ett relationsproblem av mycket klassisk art!

Skillnader i partners libido är ett vanligt och klurigt problem. Att hon visat tidigare högt intresse talar till din fördel (hon är troligtvis inte asexuell!). Jag misstänker att någonting djupare ligger bakom hennes förlust av libido på senare tid. Se till att reda ut det med hjälp utav ordentlig kommunikation. Lägg alla dina negativa känslor åt sidan först, se till att inte vara frustrerad när du tar diskussionen, och prata sedan om vad detta innebär för dig.

Gör det på riktigt. Berätta hur ditt självförtroende tryter, och att du har problem med den låga sexaktiviteten. Men se till att även förstå henne. Libido är inte någonting som går att tvinga fram. Äter hon hormonella preventivmedel? Testa att byta antikonceptionsmedel i så fall för det är en vanlig biverkning (testosteron står för libidon även hos kvinnor, inte östrogener och progesteron). Äter hon några andra läkemedel?

Det är även lätt hänt när vardagsstressen dyker upp att sexlivet prokrastineras, hur konstigt det än kan låta. Det är faktiskt ibland lättare att skjuta undan denna del för att orken inte finns där, även om båda skulle må bättre av ett större sexliv. Viktigt är att ni får insyn i hur ni känner under de tider ni tar initiativ. Vad är det som föranleder det? Vad förhindrar det? Känns det påtvingat? En "mental spärr" skulle mycket väl kunna ligga bakom beteendet, en spärr som inte går att forcera bort utan snarare växer sig värre.

Ha förståelse för hennes känslor och se till att hon även får förståelse för dina.
Citera
2012-11-08, 21:17
Medlem
Vox-populis avatar
Hon verkar ju vilja försöka så ge inte upp. Förklara hur vacker du tycker hon är och vad hon betyder för dig med jämna mellan rum. När ni ska ha sex så försökfå henne att förstå(utan ord) att sexet i sig inte är det viktiga utan att vara intim krama smek kyssas. Och ha långt förspel(även om det kan vara jobbigt att hålla inne) Tror inte det är bra att fråga vad hon gillar heller utan försök att lägga märke till småsaker var hon är kittlig och vad du gör när hon stönar lite extra osv. Ni ska ju trotsallt spendera resten av era liv tillsammans?
Citera
2012-11-08, 22:22
Moderator
Diagorass avatar
Om ni inte har ett fungerande sexliv och hon inte visar något större intresse, varför är ni då inte bara vänner? Det låter inte som ett riktigt kärleksförhållande det du beskriver. Ni borde kanske prova något annat?
Citera
2012-11-09, 00:34
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Hon säger att hon inte har något intresse av sex, hon har ingen lust. Det är ingen stor och oviktig grej för henne helt enkelt.

Och i samma veva skiter hon i dina behov och utgår ifrån att ett förhållande är något som man är "en" om.

Förklara för henne att det inte accepteras i längden och att du i synnerhet inte accepterar hur hon behandlar det som ett icke-problem när det klart och tydligt är ett problem för dig. Och tar hon inte till sig av det så är det på soptippen du bör dumpa henne.
Citera
2012-11-09, 00:55
Medlem
Malkos avatar
Det handlar om din MENTALITET och FILOSOFI. Skitsamma om du har muskler eller pengar.

Tror du att din tjej kommer att ha noll sex med sin nästa kille?
Det är ditt eget fel att det har blivit som det har blivit. Skärp till dig för fan!

Lycka till!
Senast redigerad av Malko 2012-11-09 kl. 00:58.
Citera
2012-11-09, 01:29
Medlem
Det kan inte ha varit bra erat sex om hon är så ointresserad.. men tycker det är hemskt att inte ge någon sex i ett förhållande, det är bådas fel ifall det inte funkar.
Citera
2012-11-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Men liten vännen.

Det är inget fel på dig, men du har hamnat i en jobbig svacka med din kvinna. Jag tror inte att det saknas fysisk attraktion, kom igen du tränar ju för fan? Skon klämmer någon annanstans. Kanske kan ni försöka mjukstarta lite, vara fysiska utan att det handlar om sex? Tex duscha tillsammans, massera varandra, ligga sked i soffan osv. Det kan hjälpta till att stärka banden mellan er då det är så intimt.

Att ha sex på planerade dagar kan ju kanske funka. Eller så slår det åt andra hållet och blir extremt stelt och krystat. Men absolut värt att testa. Det är bra att ni har en pågående kommunikation om detta. Låt henne få veta precis hur ensam och vissen du känner dig i ert förhållande. Och poängtera att det inte bara handlar om sexet utan om all fysisk kontakt.
Hon vill börja med två gånger i veckan, planerade dagar. För mig känns det stelt och krystat och samtidigt inte okej att det bara fungerar när det passar henne. Dom dagarna vi inte har sex går jag bara runt och surar dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av villonex
Nej vad du än gör var inte otrogen ts. gör hellre slut då går du med rak rygg i alla fall.,
Ni är ett par och här gäller det inte att ha sex bara när hon känner lust för det och bara på hennes villkor. Oj vilken egoistiskt brud alltså. Ts gör slut hon är inte dig värd.
Precis, jag vill ju inte att hon ska ha all "makt" och bestämma när vi ska ha sex. Jag vill ju att hon ska tända på mig och inte tvinga sig till det för att jag inte ska gnälla.

Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Om hon inte visat sexuell lust/intresse så finns det chans att hon var/är otrogen mot dig. Fråga om hon vill testa på någonting nytt och spännande
Tror inte att hon är otrogen, men man kan ju inte veta helt säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheza
Det finns inget DU kan göra mer än att prata med henne. Men om HON inte inser att det skapar problem och är villig att kämpa för att få sin sexuella drift tillbaka så är det inte något som kommer förändras.

Du måste säga den direkta sanningen till henne. Att detta tär på ert förhållande och att det är ett problem för dig. Du måste säga rakt ut att du förmodligen inte kommer kunna fortsätta detta förhållande om det fysiska inte finns. Säg inte "Jag kommer göra slut om du inte knullar mig mer". Sådant funkar inte, det sätter bara mer press och ger en negativ klang till det hela.
Säg istället något åt hållet "Jag älskar dig, men jag kommer inte kunna leva i ett förhållande där jag inte får något tillbaka"
Det har samma innebörd, men det har inte lika negativ klang över det hela.

Kom med alternativ. L-argiplex, Rosenrot + andra "hjälpmedel" kan vara något du kan föreslå om hon inte har någon lust längre. Och klandra inte dig själv, felet sitter inte hos dig. Du tränar och har dig, så problemet ligger nog mer att ni inte har någon spänning längre och det förstör mycket!

Du måste dock våga ta upp detta, utan att klandra och utan att hoppa på. Prata, och om hon blir sur/ledsen så ge inte med dig. Stå upp för din åsikt och berätta klart, sedan är det upp till henne om hon vill ändra på sig. Om ingen förändring händer, då är det nog dags för dig att fundera på att dumpa henne då hon inte är villig att kämpa för sitt förhållande och därför är det inte värt att lägga ner mer tid på henne.
Jag ska ge henne ett tag till med det här planerade sexet och se hur det går men fungerar det inte får jag ta ett ännu allvarligare snack med henne. Vill ju även att hon ska ge mig mer fysisk kontakt generellt. Hon säger att hon ska försöka. Men hon verkar ju må bra utan det och tänker väl inte så mycket på mina behov.

Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Ett relationsproblem av mycket klassisk art!

Skillnader i partners libido är ett vanligt och klurigt problem. Att hon visat tidigare högt intresse talar till din fördel (hon är troligtvis inte asexuell!). Jag misstänker att någonting djupare ligger bakom hennes förlust av libido på senare tid. Se till att reda ut det med hjälp utav ordentlig kommunikation. Lägg alla dina negativa känslor åt sidan först, se till att inte vara frustrerad när du tar diskussionen, och prata sedan om vad detta innebär för dig.

Gör det på riktigt. Berätta hur ditt självförtroende tryter, och att du har problem med den låga sexaktiviteten. Men se till att även förstå henne. Libido är inte någonting som går att tvinga fram. Äter hon hormonella preventivmedel? Testa att byta antikonceptionsmedel i så fall för det är en vanlig biverkning (testosteron står för libidon även hos kvinnor, inte östrogener och progesteron). Äter hon några andra läkemedel?

Det är även lätt hänt när vardagsstressen dyker upp att sexlivet prokrastineras, hur konstigt det än kan låta. Det är faktiskt ibland lättare att skjuta undan denna del för att orken inte finns där, även om båda skulle må bättre av ett större sexliv. Viktigt är att ni får insyn i hur ni känner under de tider ni tar initiativ. Vad är det som föranleder det? Vad förhindrar det? Känns det påtvingat? En "mental spärr" skulle mycket väl kunna ligga bakom beteendet, en spärr som inte går att forcera bort utan snarare växer sig värre.

Ha förståelse för hennes känslor och se till att hon även får förståelse för dina.
Hon äter p-piller nu men ska byta till ett par andra nästa vecka, kanske fungerar det bättre. Vi har testat utan piller förut och då har det fungerat lite bättre men ändå inte helt bra. Det är dock svårt att ta det lugnt och sansat när man är frustrerad och hon inte förstår/gör något åt det.
Citera
2012-11-09, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Och i samma veva skiter hon i dina behov och utgår ifrån att ett förhållande är något som man är "en" om.

Förklara för henne att det inte accepteras i längden och att du i synnerhet inte accepterar hur hon behandlar det som ett icke-problem när det klart och tydligt är ett problem för dig. Och tar hon inte till sig av det så är det på soptippen du bör dumpa henne.
För hennes del är det ju lugnt eftersom hon inte är intresserad så hon tänker nog inte så mycket på hur jag känner, även om jag har förklarat för henne.
Citera
2012-11-09, 06:23
Medlem
Vårat sex har aldrig varit särskilt bra, men ändå okej och acceptabelt men nu är det jättestelt och tråkigt. Just nu känns det bra, vi hade sex igår men vet inte när det blir nästa gång. Jag blir bara på dåligt humör när det inte händer och det märker hon och vill göra det ännu mindre

Men den andra fysiska biten måste bli bättre med. Saknar fortfarande spontana smekningar, kyssar osv. Går ju inte att tvinga henne till att göra det utan det ska ju komma från att hon vill göra det själv.
Citera
2012-11-09, 06:56
Medlem
Zarrells avatar
Att ha planerade tider för sex är sånt som dödar förhållanden!!!
Såvida det inte är någon laddning eller spänning i det som man byggt upp innan. Att bara bestämma "vi ska ha sex på tisdag" är verkligen ingen bra idé! Särskilt när det tydligen inte brukar vara så bra nivå. Försök testa något nytt, läs runt på nätet efter tips/tekniker, jag vettefan, vadsomhelst som kan förbättra sexet...Förstår att det inte är lätt när man hamnat i en sån nedåtspiral men du måste ändra din mentala inställning, att vara nedstämd och osäker blir ingen tänd av... Annars se till vad West-en och andra skrivit om att prata med henne!!!
Citera
2012-11-09, 07:33
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Du har ju egentligen inte så många val att göra.

* Göra slut

* Få hennes tillåtelse att ha öppet förhållande

* Vara otrogen

* Acceptera det som är

Tror du glömde punkten "prata med henne om problemet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in