2012-11-09, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustapo
Vart tar du Mölnlycke ifrån?
Varför skulle hon hamna där?
Mölnlycke ligger nära faktiskt.
Citera
2012-11-09, 01:45
Medlem
JonathanAnderssons avatar
"Engla" var även min första tanke direkt när jag såg på AB att en ung flicka saknades. Och vi vet alla att ju längre tid det går utan att hitta en försvunnen person, desto mindre blir chansen till ett lyckligt slut

Vad "min känsla" säger är naturligtvis egentligen helt ointressant men börjar befara att vi har en ny Engla-historia på gång här. Fy fan.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Diverse kartlänkar är nu inredigerade i startinlägget.

Observera att misstankar om att någon trollar inte behöver kommenteras.
Ignorera sådant istället för att medverka till en urspårad tråd.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustapo
Vart tar du Mölnlycke ifrån?
Varför skulle hon hamna där?

Har fått uppgifter om att en tjej med samma signalement varit synlig med två andra tjejer vid sommarängsgatan tror jag hållplatsen heter. Polisen borde ha uppgifter om detta då film plockats ur en buss.

Edit: Tid 17-18 tiden...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Jag tror att någon har fört bort henne. Tror att det kan vara kopplat till killen som tagit kontakt med henne på någon sida.

Det är min magkänsla iallafall även om jag till viss del håller med om att det är jävligt osannolikt att någon rövar bort ett barn obemärkt på ett så tätbebyggt område samtidigt som att det bara är 200 meter till skolan.
Vilken kille har kontaktat henne?
Citera
Medlem
Enligt Annas ansedel fyller hon 10 nu den 21 november. Hoppas att allt är bra med henne då och att hon får en fin födelsedag! Har själv en tioårig dotter som sover sött i sin säng. Även om de börjar bli stora och skaffat mini-tonårsbeteende, så är de nog tyvärr ännu lättare byten just därför,om någon bestämt sig för att agera.
Citera
2012-11-09, 01:46
Medlem
Venators avatar
Frågan är ju hur troligt det är att hon skulle hamnat nere längs Mölndalsån eller liknande där MPS letar... Har hon hamnat där är ju svårt att tänka sig att det är av egen vilja och då kan hon väl mer sannolikt finnas precis var som helst utom i närområdet... Visst måste man leta, det är ingen kritik mot MPS som nu också verkar ha till uppgift att kanalisera all rädsla som människor känner. Men vill man göra allmänheten uppmärksam får man väl tänka bredare? Vare sig man åker mot Jönköping, Malmö, Stockholm eller Oslo börjar motorvägarna i närheten, och är man bara ute från Örgryte försvinner bilen i mängden direkt. Så det är nog vad vittnen också behöver uppmärksamma; bilar som kört ut mot skogsvägar på konstiga ställen. Finns ju sådana avfarter runt Landvetter och Hindås inte minst... Riktigt ödsligt på sina håll.

Alldeles förbannat otäckt i alla fall. Behövde gå och titta till mitt eget sovande barn...
Citera
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grevis
Men då kan man ju undra vad en 9 åring går till kyrkan på morgonen istället för till skolan .
Låter inte troligt alls .
Hon kanske missade bussen som klasskamraterna åkte med och så gick hon in i kyrkan som ligger precis mitt emot då hon inte hade något särkilt för sig just då. Stor sannolikhet? Kanske inte men det är väl bättre att leta på alla möjliga och omöjliga platser än inte alls.
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilken kille har kontaktat henne?

https://www.flashback.org/sp40259113
Citera
2012-11-09, 01:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Vad gör vi här? Sitter och spånar... ska ingen ta oss på allvar om vi kommer på idéer? Som sagt, kostar det inte tid eller pengar så är det värt att kolla.
Hade ett medium däremot sagt att "hon ligger i en bil i Finnerödja och det vet jag för jag är synsk" så kan man kanske ta det med skepsis.

Ja men då är det väl inget speciellt med ett medium? De har bara en idéer precis som alla andra, det gör dom inte mer speciella eller mer värdiga på uppmärksamhet. Snarare tvärtom när de är sällan är lokalbor..Skulle alla dar i veckan hellre lyssna på idéer ifrån lokalboende om var det finns platser som är bra att leta på än ett medium uppe i Kiruna.
Citera
Medlem
Ta detta med en nypa salt än så länge.. Just nu sker det väldigt mycket ryktesspridning i Skallgångsgrupperna..

Enligt obekräftade uppgifter så har hennes Jacka hittats i Delsjöområdet och det ska vara därför det är stort polispådrag i området just nu!

Vet dock inte om det är sant än...

Ska försöka ta reda på mer info så snabbt jag kan! brb
Citera
Medlem
Koloniområdet vid delsjön kan vara värt å kolla upp. Öde där så här års
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem