2012-11-09, 01:47
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Samma här. Har också ett syskon som ofta är inne på "Moviestarplanet" och jag har hela tiden ställt mig frågande till vad det är för typer som finns där.

Läste en artikel på Aftonbladet för några dagar sedan, om just Moviestarplanet. En 11-årig kille som haft ett konto där och sagt att det förekommer mycket sex, svordomar och kränkningar. Här är artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15720444.ab

Ingen bra sida för barn alltså. Om Anna nu har ett konto där så borde det verkligen undersökas.

Man bör också kolla upp de hästspel och hästsajter som finns på nätet. Finns några stycken och tjejen är ju uppenbarligen hästintresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av panasonic89
999 inlägg, och de mesta är skitsnack. Vad är då meningen med de hör tråden ?

Att försöka hitta flickan. Är du dum?
Citera
Medlem
JonathanAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
https://www.flashback.org/sp40259113

Ja en ANNAN TJEJ som hade blivit kontaktad ja, inte Anna.
Citera
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Det är min magkänsla iallafall även om jag till viss del håller med om att det är jävligt osannolikt att någon rövar bort ett barn obemärkt på ett så tätbebyggt område samtidigt som att det bara är 200 meter till skolan.

Det har tyvärr hänt förr. 7 november 1980 i Sundsvall upptäckte ingen att pojken inte hade varit i skolan förrän efter skoldagen.
Citera
2012-11-09, 01:48
Medlem
codetracers avatar
Vart pågår sökandet just nu?

Vilka instruktioner har MPS fått?

Skår?
Stora Delsjön?
Lilla Delsjön?
Krokslätt?
Citera
2012-11-09, 01:48
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Mölnlycke ligger nära faktiskt.

Nära-ish kanske..

Men jag tror inte att hon på eget bevåg har "råkat" hamna i Mölnlycke, med buss eller dylikt

Och om det är så att hon har gått vilse, så är det svårt att komma till Mölnlycke från hennes bostad, utan att stöta på "civilisation"

Men om det är polispådrag vid Delsjöarna, så kommer dom säkerligen att röra sig ner mot Rådasjön och Mölnlycke.
Citera
2012-11-09, 01:49
Medlem
Hållplatsen heter SommarHEMSvägen inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanAndersson
"Engla" var även min första tanke direkt när jag såg på AB att en ung flicka saknades. Och vi vet alla att ju längre tid det går utan att hitta en försvunnen person, desto mindre blir chansen till ett lyckligt slut

Vad "min känsla" säger är naturligtvis egentligen helt ointressant men börjar befara att vi har en ny Engla-historia på gång här. Fy fan.

Men Engla försvann på en öde plats och hade en lång sträcka hem. Här rör det ju sig om 200 meter (!) Det är ju till grannen i princip. Och tätbebyggt. Och folk i rörelse, bland annat systern. Alltså det ska ju vara omöjligt egentligen att något hänt på den korta sträckan och att ingen sett det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NaZgulz
Ta detta med en nypa salt än så länge.. Just nu sker det väldigt mycket ryktesspridning i Skallgångsgrupperna..

Enligt obekräftade uppgifter så har hennes Jacka hittats i Delsjöområdet och det ska vara därför det är stort polispådrag i området just nu!

Vet dock inte om det är sant än...

Ska försöka ta reda på mer info så snabbt jag kan! brb
Låter konstigt att olika klädesplagg hittas på olika ställen? Om hon blivit bortrövad lär väl GM inte "låtit" henne lämna såna spår och har hon sprungit bort på egen hand så tar man ju inte av sig kläder i den härt kylan?
Citera
Medlem
jabadubavibas avatar
Jag skulle leta som faaan här om jag inte var 50 mil ifrån

http://postimage.org/image/ji8aslbt7/full/
Citera
Medlem
SalaQs avatar
angående upphittad jacka.
ligger den sjön i närheten av det område någon hade sett henne utan jacka?
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Fler "medium" ger sig in och spekulerar på FB:

Citat:
Hon har en ryggsäck på sig vad jag ser! Där hon är , är det mörkt & det är kallt det kan även vara vid kyrkan det borde letas!!! Hon befinner sig i en mörk stor lokal aktigt!

Mörkt och kallt? Vad oväntat med tanke på att det är november och klockan är två på natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Frågan är ju hur troligt det är att hon skulle hamnat nere längs Mölndalsån eller liknande där MPS letar... Har hon hamnat där är ju svårt att tänka sig att det är av egen vilja och då kan hon väl mer sannolikt finnas precis var som helst utom i närområdet... Visst måste man leta, det är ingen kritik mot MPS som nu också verkar ha till uppgift att kanalisera all rädsla som människor känner. Men vill man göra allmänheten uppmärksam får man väl tänka bredare? Vare sig man åker mot Jönköping, Malmö, Stockholm eller Oslo börjar motorvägarna i närheten, och är man bara ute från Örgryte försvinner bilen i mängden direkt. Så det är nog vad vittnen också behöver uppmärksamma; bilar som kört ut mot skogsvägar på konstiga ställen. Finns ju sådana avfarter runt Landvetter och Hindås inte minst... Riktigt ödsligt på sina håll.

Alldeles förbannat otäckt i alla fall. Behövde gå och titta till mitt eget sovande barn...

Känns logiskt ifall hon gått på en buss att hon hamnat på korsvägen bara, tror det är där tankarna mot Mölndal kommer. Plus eventuella vittnen som sett henne vid EbbeL-gatan. Landvetter har riktigt mycket krokiga äckliga vägar, mölnlycke också. Inget kul område att bli bortförd i om vi säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in