2012-11-09, 01:41
Medlem
Vet någon om det letas i Mölnlycke efter flickan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Du har så rätt. Jag tycker dock att det känns oseriöst av de självpåstådda mediumen att sitta och "tipsa" på Facebook.

Hur ofta har ett medium hittat en människa? ALDRIG. Ändå tror folk på det här. Dom kan se vägar, träd, vatten, bilar, hus, men dom kan ta mej fan aldrig se en människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Vart är GW när man behöver honom? Han måste väl göra ett uttalande imorgon bitti tycker man?

jag känner ibland att jag har övernaturliga krafter ibland gissar 4-5 kort nr och mönster flera gånger i rad, ni visade en karta precis jag lade min mus och lät mitt sinne hitta platsen där hon skall finnas.

jag är väldigt religös och ofattbara saker har hänt i min närhet.

tandgåsgatan 18..

kan vi ta fram lite fb detektiver och ta reda på vad vi har för folk är närheten ska finnas några lägenheter där sida vid sida av villor,. chansar på en ensamstående man vid namnet erik.
Citera
2012-11-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det luktar lite Engla över det hela. Jag tror inte dom kommer hitta tjejen levande tyvärr.
Tyvärr så måste jag hålla med dig.. Engla-känsla över det hela.
Hoppas dom hittar henne med livet i behåll!
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
Ja, och om deras "spådom" råkar stämma så klappar de sig själva på axeln och får met vatten på sin kvarn... Medium säger mest bara allmäna saker som vemsomhelst kan relatera till.
Att säga att man bör leta i en kyrka eller stor byggnad är ett ganska brett uttalande - och ger ganska god chans till resultat. Verkligen löjligt.

Men ja, förhoppningsvis har skallgångskedjan letat igenom alla byggnader mycket noggrannt redan.

Det är ju inte så otippat att säga något svepande som att hon finns utomhus eller i en byggnad. Ja? Det är väl de alternativen man har att välja på ungefär. Jag är väldigt skeptisk till medium, särskilt den sorten som självmant vill vara med och spekulera.
Citera
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-F
Vet någon om det letas i Mölnlycke efter flickan?

Vart tar du Mölnlycke ifrån?
Varför skulle hon hamna där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Du har så rätt. Jag tycker dock att det känns oseriöst av de självpåstådda mediumen att sitta och "tipsa" på Facebook.

Vad gör vi här? Sitter och spånar... ska ingen ta oss på allvar om vi kommer på idéer? Som sagt, kostar det inte tid eller pengar så är det värt att kolla.
Hade ett medium däremot sagt att "hon ligger i en bil i Finnerödja och det vet jag för jag är synsk" så kan man kanske ta det med skepsis.
Citera
2012-11-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Om detta stämmer ligger platsen väldigt långt ifrån där hon burkar vara.

Vet någon vart sökandet pågår just nu och hur kom uppgiften in om Ebbe Lieberathsgatan?

Jag läste kommentarerna på facebook där en man skrivit att han sett en tjej som stämde in på bild och beskrivning, utan jacka, och blöta byxor som att hon hade suttit på något blött vid 11 tiden runt Ebbe Liebrathsgatan. Har exakta ord nånstans..

""Jag och mina kollegor såg en flicka som stämmer bra in på beskrivningen och då sågs hon gå själv norrut på Ebbe Lieberathsgatan ca kl.11.30. Iklädd blöta (som om hon suttit på en väldigt blöt bänk) rosa byxor och rosa tröja men utan den röda jacka som anges i beskrivningen. Detta har jag lämnat som information till Polisen. Hoppas nån annan sett vart hon tagit vägen efter vår iakttagelse.""
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det någon här som tror att de kommer hitta henne i skogen?

Känns inte alls så av någon anledning... Alltså att hon gett sig dit av egen vilja.

Jag tror att någon har fört bort henne. Tror att det kan vara kopplat till killen som tagit kontakt med henne på någon sida.

Det är min magkänsla iallafall även om jag till viss del håller med om att det är jävligt osannolikt att någon rövar bort ett barn obemärkt på ett så tätbebyggt område samtidigt som att det bara är 200 meter till skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
Har en lillasyster i liknande ålder. Hon lägger ner stor del av sin fritid på sidorna: Moviestarplanet.se och gosupermodel.com. Det är dom största siterna för unga tjejer och killar. Hon kan ha snackat med någon där som utgett sig för att vara en liten flicka. Polisen borde ju hacka hennes konton och kolla upp dom hon chattat med.

Samma här. Har också ett syskon som ofta är inne på "Moviestarplanet" och jag har hela tiden ställt mig frågande till vad det är för typer som finns där.

Läste en artikel på Aftonbladet för några dagar sedan, om just Moviestarplanet. En 11-årig kille som haft ett konto där och sagt att det förekommer mycket sex, svordomar och kränkningar. Här är artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15720444.ab

Ingen bra sida för barn alltså. Om Anna nu har ett konto där så borde det verkligen undersökas.
Citera
2012-11-09, 01:44
Medlem
käppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Jag vet att det var en liknande historia 2010-2011(?), där tjejen hittades på skolan dagen efter.
+Tanten som bjöd in en 10åring över natten och trodde att ingen skulle sakna henne...

Antingen det, eller offer för någon galning.

Jag tror du tänker på den 11-åriga flickan som kastades av från tåget och blev omhändertagen av en äldre dam. Det slogs upp stort i medierna.
http://www.expressen.se/nyheter/flicka-forsvann-efter-att-ha-kastats-av-tag/

Det hela visade sig senare vara en tidningsanka. Flickan ifråga var 18 år och hade tjuvåkt på tåget.

Så ingenting i det fallet liknar detta.
Citera
2012-11-09, 01:44
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob-
Tyvärr så måste jag hålla med dig.. Engla-känsla över det hela.
Hoppas dom hittar henne med livet i behåll!

Man har ju inte en jävla aning. Men vad säger statistiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in