2012-11-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be4utiful
Hur som helst går de tydligen(?) i samma skola. Om jag var förälder skulle jag tycka att det låter logiskt att låta dem gå dit tillsammans, de kan ju lika gärna ta följe när de ska till samma plats. Speciellt med tanke på deras ringa ålder. Det säger ju sig själv.

Mmmm, syskon blir lätt osams. Får ingen bra känsla här.
Citera
2012-11-08, 23:04
Medlem
Twixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Körde han rutten ikväll då, du borde veta eftersom att du vet att han alltid kör den rutten varje kväll, nå, körde han eller inte?

Mopedmannen är vad jag har hört, en förståndshandikappad äldre farbror och ska vara helt ofralig. Dette enligt min kompis mor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är en regel på den skolan

Skårsskolans praktiska regler

Du som går i årskurs 4 och 5 får på egen hand cykla till och från skolan.

Men om hon är född 02 går hon väl i årskurs 4 eller?
Citera
Medlem
steelkeyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseeclearly
Helikoptern var ute 19:30, den hovrade i området när jag kom till mötesplatsen för missingpeople vid Skårs skolan.

Uppe vid Burgerking Delsjön ca 3 km från platsen på en ganska dold parkering fanns det en gammal minibuss och en kombi, rutorna var igen immade och tonade. De var Rumänsk registrerade. Vi knackade på, efter ca 5 min vevade de ner rutorna, visade lappen med flickan och de skakade på huvet oförstående. Hade jag varit Polis hade gärna velat titta in bilen och se vad som doldes under deras filtar inne i bilen.
Kan vi missat ett viktigt spår?
Men skicka dit Polisen då, så får dom kolla...
Citera
Medlem
touchtoess avatar
Okej, så området ska alltså vara fritt från genomfartstrafik då de som färdas där bor i området. Men om vi ska spåna lite... 07.50 är väl ändå en tid då många människor är på gång. Jobbet och skolan kallar. Vilket kanske betyder att det ändå var en hel del folk i farten efter denna gata. Inte minst barn och människor som ska till jobbet. Man kanske inte heller har koll på alla bilar och alla som rör sig i området trots grannsämja etc.

Risken är då överhängande att en bil har plockat upp henne efter vägen. Jag tror som någon också nämnde, att hon INTE gått vilse i området. Ej eller skolkat.

Frågan är då snarare om hon själv avvikt från vägen? Har en bil plockat upp henne? Har den isåfall plockat upp henne efter vägen eller efter den väg hon avvikt till? Men samtidigt vore det ologiskt för henne att avvika från vägen då det är den enklaste vägen till skolan... Fan, blir inte klok på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Helikoptern var ute 19:30, den hovrade i området när jag kom till mötesplatsen för missingpeople vid Skårs skolan.

Uppe vid Burgerking Delsjön ca 3 km från platsen på en ganska dold parkering fanns det en gammal minibuss och en kombi, rutorna var igen immade och tonade. De var Rumänsk registrerade. Vi knackade på, efter ca 5 min vevade de ner rutorna, visade lappen med flickan och de skakade på huvet oförstående. Hade jag varit Polis hade gärna velat titta in bilen och se vad som doldes under deras filtar inne i bilen.

Får man fråga varför ni inte kontaktade polisen? Borde varit lätt för en patrull o svängt förbi där och sökt igenom fordonen.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmOlivencrona
Ok, tack för info..finns det signalement på den "skumma" personen?

Ett gammal varningsmeddelande talar om en vit skåpbil. Men då det är ett tag sen så är det inte säkert att samma bil används av denne numera. Det är alltså frågan om en bil som förföljer barn i områdena örgryte/härlanda/sävedalen.

Det är dock ett tag sen senaste varningen gick ut, men det betyder ju inte att denne slutat.
Citera
Medlem
Citat:

Men va?! kontaktade ni polisen ang. detta?! Det är ju absolut värt att kolla upp....!!!!
Citera
Medlem
Det är ju inte helt omöjligt att hon lyckats ta sig in till stan. Kanske gjort något på vägen som är (i den åldern) riktigt riktigt pinsamt - typ kissat på sig eller något, inte kunnat gå hem för alla är på jobbet etc. Det är inte långt mellan Skår och stan egentligen.

Var dessutom någon som skrev på facebook att man sett en tjej som stämde in på detta runt 11 idag, dock utan jacka. På Ebbe Lieberathsgatan (dvs Lisebergs parkering typ). Inte omöjligt..
Citera
2012-11-08, 23:05
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:

absolut, dedär låter riktigt intressant, meddela polisen omedelbart om du har chansen nu! ja menar.. 5 minuter för att veva ner en runta?
btw var det ett par (man och kvinna)i bilen? kanske ni störde dem i deras parningsjakt.

dock så tror jag att personen är lååångt borta från platsen just nu..
Citera
Medlem
Uberfuhrers avatar
Runt kl 0800 var påfarten mot Malmö från Delsjömotet och RV40 mer trafikerad än vanligt. Precis som det hade hänt något. Trafiken runt ST1 var i princip stillastående. Jag tog helt nya vägar för att ta mig fram, det gjorde säkert andra också.

Skårsgatan längst upp är blockerad från infart, bilarna kommer nerefrån och in. Kan mycket väl varit mycket trafik och ny trafik från St1, upp genom Skårsgatan och bort mot Munkebäck för de som skulle dit.

Att någon ryckt med någon unge in i bil känns därför osannolikt. Fullt med folk i rörelse. Om hon åkt med i bil är det för att hon känner föraren. Då ser det normalt ut när man stiger in. Annars ser folk ofta vad som pågår. Det regnade / duggregnade vid den tiden vet alla som var där. Kan mycket väl blivit erbjuden skjuts från någon förälder till en kompis. Men då borde den föräldren gett sig till känna nu.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Och i bagageluckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in