Citat:
Ursprungligen postat av Wazzapdawg
Helt sjukt ju. Från Expressen:
"Eftersom skolan inte slog larm dröjde det fram till eftermiddagen innan anhöriga förstod att Anna var försvunnen. Expressen har sökt skolans rektorer som gjort sig oanträffbara. Annan personal på skolan har inte heller velat kommentera försvinnandet utan hänvisar till polisutredningen.
Flickans pappa ringde polisen 15.55. Det handlar alltså om ungefär åtta timmar innan sökandet kom i gång."
Jag vet ju inte alla detaljer, men stämmer det där så har skolan klantat sig så grovt att det kan kosta liv..8 timmar!
Äh hur många ungar dyker inte upp på stora skolor under en dag.
Försök inte att hitta syndabockar där.
Om allt nu går åt helvete vilket det mycket möjligt gör här så får du alltid peka finger mot den som gjorde det.
Vi som samhälle kan fan inte börja skylla på myndigheter när det gäller våra egna barn, det går säkert 200 ungar till skolan varje morgon i den åldern vad som hänt vet ingen än tydligen. Undantag kan alltid hända. Och jag hoppas innerligt att det går bra.