2012-11-09, 02:20
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Hur lång tid tar det för polisen att få fram info om mobilen? Dvs vart den befann sig senast den var påslagen etc?
Citera
2012-11-09, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Man kan pejla en mobil som inte används, bara den är påslagen.

OK, men...... har de inte gjort det då???? Det borde väl vara det hetaste tipset?
Citera
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panasonic89
SVT SKRIVER

Fler hundar söker efter henne, vad fan ? de finns jo 600 hundra pärs där, hur ska hunden sniffa där.
A men ja, de måste jo skriva nått.

Hundar har för att citera Wikipedia : Hos hunden upptar luktcentrum ungefär en tredjedel av hjärnan, hos människan en tjugondel.

Så nej, inga problem för en hund att känna en särskild persons lukt där.
Citera
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag säger ju det, rixpuckon, som dessutom väljer att inte ta sitt ansvar ens nu, genom att vara öppna med hur de hanterat sina elever och stå för det.

Fast syndabockar tycker jag att man får ta hand om i efterhand. Nu ligger fokusen på att lösa denna gåta snabbt
Citera
2012-11-09, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
OK, men...... har de inte gjort det då????

jo säkert?
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Hoppas att dom håller koll extra vid gränsen, hon kan ha blivit kidnappad och bilen är påväg att lämna landet?

Om hon rövades bort före hon anmäldes försvunnen kan hon mycket väl ha försvunnit över gränsen obemärkt.

Tragiskt i så fall.
Citera
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Är väldigt vanligt att skolan inte ringer hem bara för att en elev inte har kommit till skolan.
Jag tror inte alls att det är vanligt. Jag har t.ex. aldrig varit med om det inte har ringt inom en kvart efter skolstart (exempelvis vid försovning).
Citera
2012-11-09, 02:23
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzapdawg
Helt sjukt ju. Från Expressen:

"Eftersom skolan inte slog larm dröjde det fram till eftermiddagen innan anhöriga förstod att Anna var försvunnen. Expressen har sökt skolans rektorer som gjort sig oanträffbara. Annan personal på skolan har inte heller velat kommentera försvinnandet utan hänvisar till polisutredningen.

Flickans pappa ringde polisen 15.55. Det handlar alltså om ungefär åtta timmar innan sökandet kom i gång."

Jag vet ju inte alla detaljer, men stämmer det där så har skolan klantat sig så grovt att det kan kosta liv..8 timmar!
Äh hur många ungar dyker inte upp på stora skolor under en dag.
Försök inte att hitta syndabockar där.
Om allt nu går åt helvete vilket det mycket möjligt gör här så får du alltid peka finger mot den som gjorde det.
Vi som samhälle kan fan inte börja skylla på myndigheter när det gäller våra egna barn, det går säkert 200 ungar till skolan varje morgon i den åldern vad som hänt vet ingen än tydligen. Undantag kan alltid hända. Och jag hoppas innerligt att det går bra.
Citera
Medlem
WBHKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Hoppas att dom håller koll extra vid gränsen, hon kan ha blivit kidnappad och bilen är påväg att lämna landet?
Då är det nog försent att kolla gränserna, såvida inte du menar gränser väldigt långt norrut? Hon försvann ju runt kl. 08.00, redan kl 10-11 kan hon ha försvunnit ur landet via gränsen till både Norge & Danmark. Runt kl 13 kan hon vara så långt som nere i Tyskland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
Det händer ju tyvärr alldeles för ofta att en lärare frågar "Var är Anna?" och någon elev i klassrummet ropar "Hon är sjuk!", utan att alls veta om detta är sant. Och det är minst lika ofta som läraren i fråga då noterar detta i sin närvarolista, helt utan att eleven sjukanmälts.

Jag tror skolorna oftast har rutiner att ringa upp föräldrarna om nu de inte sjukanmält barnet oavsett vad någon ropar ut.. I detta fall ringde pappan polisen strax innan 16 när Anna har varit borta hela dagen. Skolan kan alltså inte vetat att hon varit borta under dagen, och det är deras ansvar.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Man kan pejla en mobil som inte används, bara den är påslagen.

Dessutom måste de kunna ta ut en logg där man ser hur snabbt mobilen bytt basstation och mellan vilka och därmed se om hon färdats i ett fordon och i så fall i vilken riktning...
Citera
2012-11-09, 02:24
Medlem
Lodjurens avatar
Ett lyckosamt scenario skulle kunna vara att flickan har varit med en kompis som kanske bor utanför stan eller har häst mm - och sänt SMS till mamma eller pappa och meddelat var hon är, sagt: Jag är här, sover över.

Fast SMS:et sändes fel, eller gick inte iväg eller något sånt. Och sen dog mobilen.

Nä, kanske inte. Jag bara försöker tänka ut någon möjlighet att en (som det verkar) normal snart-tioåring inte kommer hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in