Eftersom det nu är rubricerat som människorov och det har funnits missförstånd hos skolan att hon varit hos tandläkaren, så är risken ganska stor att hon har följt med någon frivilligt och sagt till skolan att hon skulle till tandläkaren inför mötet.
Jag tror inte att hon är borta av egen vilja, som i princip alla andra här inne också håller med om. Området är ett tryggt och bra område utan större genomfartstrafik. Grannsämja råder. Men i och med att hon inte är borta av egen vilja måste alltså något ha hänt henne. Men att något ska hända henne under områdets uppsikt känns väldigt orimligt med tanke på allt som skrivits om området - oavsett om nån plockat upp henne eller annat. Något måste alltså ha hänt någon annanstans. Den sista som ser henne i livet är systern som cyklar förbi henne och mot skolan.
1. Anna kanske tänker att hon ska bräcka sin syrra och hinna före till skolan? Tar en genväg som visar sig gå illa på något sätt? Hon hamnar på ett ställe där det blir enklare för en gärningsman att ta henne?
2. Vänder om och går hem. Anledning skulle isåfall vara okänd. Vet inte riktigt varför hon skulle gå hem. Även i hemmet är väl tanken om brott högst osannolik.
Vad jag tror är i alla fall att Anna blivit bortförd ifrån något ANNAT ställe än vägen där hon senast synts på. En nioåring håller sig inte borta såhär länge medvetet.
Tycker inte du ska snöa in på att området har bra uppsikt, var där en hel del under min barndom och upplevde min förort som ett ställe med bra mycket mer koll på sina barn, än Skår med närområde.
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.
Uppgiften i tråden om att systern sett A cykel vid skolan, är den bekräftad? Länk?
Skolsköterska eller tandläkare, länk?
I övrigt tycker jag nog att någon bör sett henne vid skolan om hon nådde dit, om inte, utgår jag ifrån att hon inte kom så långt. Då är sista iakttagelsen vid Solgläntan och storasyster som iakttagare.
Ja, och det är ju precis det som också sagts i alla medier.
Uppgiften i tråden om att systern sett A cykel vid skolan, är den bekräftad? Länk?
Skolsköterska eller tandläkare, länk?
I övrigt tycker jag nog att någon bör sett henne vid skolan om hon nådde dit, om inte, utgår jag ifrån att hon inte kom så långt. Då är sista iakttagelsen vid Solgläntan och storasyster som iakttagare.
Nej jag frågade användaren som postade denna info Annas cykel, om källan men tyvärr inget svar ännu. Inte heller läst något om att Anna själv cyklade i någon artikel hittills, utan snarare att hon ska ha gått till fots.
Det är skandal att Polisen inte får iväg sin helikopter med värmekamera.
Okej den är trasig men då får dom väl för i helvete fixa ett alternativ.
Sen läste jag någonstans att dom "funderar" på att kontakta militären som har en liknande helikopter...
VAD ÄR DET ATT FUNDERA ÖVER!?? Varje minut är viktig om det ska finnas en liten chans att hon återfinns vid liv.
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.