2012-11-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrokille1337
kanske är planerat att utpressa om så är fallet?
Det är inte hon.
Citera
2012-11-09, 00:34
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsill
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.

https://www.flashback.org/t297736p4

Collin, Collin. Visste att det ringade bekant!

Det är en mycket intressant koppling om det är samma släkt.

Jag tror mer på ett sådant kidnappningsspår än en "Eklundare", helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elira
Polisen skriver:

Vad i hela fridens namn är en inomhusjacka? Är det något man bara förstår om man är förälder?

Det jag kan tänka mig är en sån min dotter har. Baseballsjacka typ. Lite rockabilly över den.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Man sjukanmäler sina barn via internet numera på många skolor i Göteborg, och har då som förälder fram till 12:00 på sig att göra det. Och jävligt många slarvar ändå. Lärare har inte alltid tid att ringa runt.

Stämmer bra, dock är det ett jäkla pucko till lärare som inte märker om det saknas någon i klassen och vidtar åtgärder för att kontrollera var eleven befinner sig, totalt oförsvarligt att inte ha den kollen. Hoppas idioten mår dåligt nu, finns noll och intet till försvar för den försumligheten.
Citera
2012-11-09, 00:35
Medlem
Såg en kommentar på MP:s sida nu om att polisen ändrat status till att gälla människorov.
Betyder detta kidnappning?
Citera
Medlem
Citat:
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.

Det är inte samma släkt!
Citera
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Collin, Collin. Visste att det ringade bekant!

Det är en mycket intressant koppling om det är samma släkt.

Jag tror mer på ett sådant kidnappningsspår än en "Eklundare", helt klart.
Nej du, ingen utpressare är så dum. Det är ofta avancerade kriminella som sysslar med såna saker och inga idioter.
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppanu
jag vet det bara.

Fan vad du är obehaglig. Är du inblandad i detta?
Citera
2012-11-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zahzah
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003697661078&fref=ts

Detta ska enligt kommentar på Missing Peoples efterlysning vara Annas facebook.
Tillför egentligen inget extra förutom två bilder som kan vara bra vid sökande!

Vad liten hon är stackars flicka, jag hoppas att hon hittas vid liv.

Sen förstår jag mig inte på varför man låter en 10-åring ha ett konto på Facebook? Lite väl omdömeslöst av föräldrarna. Där finns alla möjliga typer som skulle kunna ta kontakt med små tjejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Tolkar det som gympajacka typ.

Då kom hon ju fram till skolan ändå? Om hon hade en gympajacka på sig, dom skulle ju åka med bussen till jympan? Man går väl inte i inomhusjacka på morgonen när det är kallt. Verkar väldigt rörigt med uppgifterna från skolan? Kom hon fram till skolan och SEN försvann hon i samband med bussen eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nej jag frågade användaren som postade denna info Annas cykel, om källan men tyvärr inget svar ännu. Inte heller läst något om att Anna själv cyklade i någon artikel hittills, utan snarare att hon ska ha gått till fots.

Lät snarare som den som skrev det menade att systern parkerat SIN cykel och sen antagit att Anna gått in bakvägen..
Citera
2012-11-09, 00:37
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:

dock så fick jag nyss reda på av en vän att dem inte har den ekonomin.. tydligen har en kompis till honom berättat att hans lillebror gått i hennes klass och att dom inte var märkvärdigt framgångsrika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in