2012-11-09, 04:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thabeet
Svårt att tro att personerna på den adressen som nämnts är de som ligger bakom det hela, även svårt att tänka mig att personen flickan var med skulle vara skyldig till något. Det låter ologiskt, om man kidnappar ett barn så går man väl antagligen inte runt med barnet mitt i i natten?

Skulle mer tro på att ungen blivit dumpad där, personen kanske hittade henne där eller något liknande..

Finns väldigt många alternativ. Flickan har varit där hela dagen och gömt sig, de som bodde där kanske bara var där och vände innan de själva gick ut och hjälpte till med sökandet. Eller har varit bortresta och kommer hem sent på natten. De kommer hem och upptäcker då flickan. Då är det givet att de blir tagna till förhör. Mindre troligt scenario att en 9-åring ska lyckas hålla sig gömd såpass länge men inte helt otroligt.

Flickan har varit på flera ställen (frivilligt försvinnande eller att hon dumpats där av kidnapparen) och det är där hon hittas. De som bor där medtagna på förhör vilket som.

Eller då att hon varit kidnappad av den som bor där eller har tillgång till huset. Men just där är det ju sant då måste polisen fått in något att gå på.

Frågan är ju också hur mycket man ska gå efter vad de säger att flickan är hemma hos föräldrarna. Vet inte hur rutin ser ut men antar att om det hade rört sig om misstänkt kidnappning ens så skulle de vara på sjukhus för att kunna säkra bevis på övergrepp. Men där kan de ju som sagts röra sig om att de bara säger detta utåt.
Citera
2012-11-09, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Wow jag försvann från konstant läsning av tråden för lite mer än en timma sen. En sammanfattning om vart och hur hon hittades vore guld!

Citera
2012-11-09, 04:08
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotha
ska ni fortsätta och spekulera kring tänkbar GM så kan ni ju passa på att kolla närliggande husnummer samtidigt. mig veterligen skrev ngn "i närheten av nr 78" på MPS...

finns ju bl.a. ett hus där 2 män står skrivna på samma adress. så spara ner de uppgifter ni kan hitta, så kan vi avvakta till en ev. dom faller.

Exakt. Det är väl mer suspekt med en snart 30 åring, som fortfarande bor hemma, än en gift man.
Citera
2012-11-09, 04:10
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Berätta mer. Det är en villa? Verkar skumt.
Vi hittade en väska med necessär i som polisen tog hand om i en buske tidigare i kväll under vårt sökande.
Citera
2012-11-09, 04:11
Medlem
MedelLagoms avatar
Det känns mer och mer som ett frivilligt försvinnande, vilket måste vara ovanligt att flickor i den åldern gör.
Citera
2012-11-09, 04:12
Medlem
Xfiless avatar
"Vid tretiden i natt hittades hon av organisationen Missing people.

– Omständigheterna kring hennes försvinnande är oklara, säger Stefan Gustafsson vid polisen i Göteborg.

– Vi kan i nuläget inte gå in på några omständigheter kring hennes återfinnande, säger Stefan Gustafsson.

Nioåringen har nu förts till sjukhus för kontroll.
– Det är rutin i sådana här ärenden."
Citera
2012-11-09, 04:13
Medlem
Sokolovas avatar
Varför måste eventuell kidnappare ha gått ut med flickan, gett upp, tips ha kommit och allt som skrivs? Om hon hölls i huset kan det ha varit först 02:48 som hon hade möjlighet att ta sig ut? Dvs hon kan ha rymt. Det har hänt tidigare, bl a i Österrike.

Förhoppningsvis var det ingen kidnappning. Noterade foton på föräldrarnas fb där systrarna höll varsin katt som familjen tvingades sälja pga (mammans?) allergi efter ett halvår. Kan det ha varit känt på gatan? Hade nr 78 djur? Kan någon ha lockat henne med det? Kan 78 ha övertagit Annas tidigare lille katt?
Citera
2012-11-09, 04:17
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Varför måste eventuell kidnappare ha gått ut med flickan, gett upp, tips ha kommit och allt som skrivs? Om hon hölls i huset kan det ha varit först 02:48 som hon hade möjlighet att ta sig ut? Dvs hon kan ha rymt. Det har hänt tidigare, bl a i Österrike.

Förhoppningsvis var det ingen kidnappning. Noterade foton på föräldrarnas fb där systrarna höll varsin katt som familjen tvingades sälja pga (mammans?) allergi efter ett halvår. Kan det ha varit känt på gatan? Hade nr 78 djur? Kan någon ha lockat henne med det? Kan 78 ha övertagit Annas tidigare lille katt?

länk till fb foton?
Citera
2012-11-09, 04:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova

Inte alls otroligt.
Citera
2012-11-09, 04:19
Medlem
sirsills avatar
Har någon kollat om hennes föräldrar har vänner på 78:an eller husen intill på fb?
Citera
2012-11-09, 04:21
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsill
Har någon kollat om hennes föräldrar har vänner på 78:an eller husen intill på fb?

Kollade 78: orna direkt vid 03, och nej.
Citera
2012-11-09, 04:25
Moderator
OYs avatar
För mig framstår saken som om A och en man befunnut sig på allmän plats och MPS efter tips tagit sig dit och konstaterat. Bra jobbat MPS, absolut ska jag skänka pengar, men inte till MPS. Däremot högaktar jag MPS och alla frivilligas engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in