2012-11-09, 00:03
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJ89
https://maps.google.se/maps/ms?msid=...006986,0.01929

Så detta är platser och tidpunkter vi har. Sålångt jag kommer ihåg från mina Örgrytefärder så går buss 50 från området vid skolan, tror tillåmed hållplatsen heter Skårs Kyrka? Den går upp mot tennishallen i en riktning, och in till stan i andra riktningen.

Den bussen går var 7e minut.

Hur stor är chansen att hon trott att hon skulle kunna ta sig till Gymnastiken själv när hon missade bussen, och råkat gå på åt fel håll?
Någon skrev ju att bussen var i skolans regi. Har hon missat den och försökt ta sig dit själv så kan ju vad som helst ha hänt på vägen.
Om hon inte fanns med på bussen så anser jag att skolan har en del att förklara. Själv har jag erfarenhet av att det krävs intyg från föräldrarna om man inte ska närvara i skolan.
Senast redigerad av kattella 2012-11-09 kl. 00:07.
Citera
2012-11-09, 00:04
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Tänk efter nu, om din plan är att kidnappa en människa för att därefter sälja personen, så stannar du inte kvar på samma plats, då beger du dig så långt ifrån själva kidnappningsplatsen som möjligt direkt. Du vill skapa så lång distans som möjligt mellan brottsplatsen och fordonet du färdas i, varför? Därför att det givetvis kan finnas vittnen, du stannar inte på samma plats i 5,6,7 timmar. Det är helt enkelt inte rimligt att hon ligger i den Rumänska skåpbilen som en person i tråden har sett.

Du svarade nog på fel inlägg? Som jag skrev i inlägget du citerar, det låter inte speciellt trovärdigt.
Citera
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det behöver inte vara ett planerat mord. Men att hon utsatts för någon form av brott håller jag för troligast. Är det så att hon vände hemåt (i sig mycket osannolikt) så är det ännu mer troligt att hon utsatts för brott.

Att hon vände hemåt och där utsatts för brott kräver dock en kombination av två händelser:

- Av oförklarlig anledning vända hemåt på väg till skolan.
- Av oförklarlig anledning utsättas för brott när hon är hemma.

Oavsett vad som nu har hänt så har helt säkert något mycket ovanligt hänt, och av de alla i sig mycket ovanliga scenariorna som jag kan se håller jag som mest troligt att hon utsatts för ett brott på väg till skolan. Av en obekant eller ytligt bekant gärningsman.

Är det så himla osannolikt att hon vänder hem? Det tycker inte jag, hon kan ha glömt något (skulle ha gympa) eller blivit sur på sin syster som cyklade förbi henne och kanske sa något. Ingen har sett henne på skolan i alla fall såvitt vi vet, chansen att hon har bortrövats på en 200 meter-sträcka tycks mig orimligt låg.

Ligger det någon verklighet i ryktena att skolan skall ha trott att hon skulle till tandläkare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Till vem?

"tjena, vi har den enda blonda i Rumänien, hon är 9 barre och kommer från ett av världens mest digitaliserade länder så vi har ungefär 9 000 000 människor plus internationell polis som letar efter henne... Intresserad?"

Det skiter köparen fullständigt i. Han knullar henne och dumpar henne någonstans. Tragiskt men så går det till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Jag menar att det inte alltid är så att man måste leta utanför boxen och på så sätt missa viktiga saker..

Och utanför boxen i det här fallet är tomtgränsen? Tomt....e/a
Citera
2012-11-09, 00:05
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Jag tror att det kan ha gått till så här: flickan ville m.anl. av social obekvämhet inte delta i gymnastiken. Hon vågade inte heller stanna hemma och riskera att drabbas av hennes fars vrede. Så hon drev runt på stan och därför har hon siktats på ett antal platser. Ett förvirrat, skrämt och osäkert barn som henne är naturligtvis som en stor lysande karamell för stans alla perverterade snuskhumrar. Misstänker därför tyvärr att någon sådan fått syn på henne och tagit kontakt. Jag tror inte på fysiskt tvång utan på en förslagen pedofil som har lurat till sig hennes tilltro och sedan fört i väg henne någonstans. Förhoppningsvis är han inte våldsam.
Citera
2012-11-09, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hwuk551
Någon som lyckats lista ut vilken familj det rör sig om? Jag misstänker som tidigare sagt människorov. Kom igen nu flashbackdetektiver visa att ni gör någon nytta bakom datorskärmarna!

På vilket sätt är det relevant?
Citera
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agam
Jag tror mer på skogen.
Har själv barn i just den åldern och de är inte alltid de mest logiska...
För någon vecka sedan missade en klasskompis till sonen skolbussen hem från skolan, oroliga föräldrar ringde runt och sökte honom...efter en timme kom han hem, gåendes...
Jag frågade mina barn vad de skulle göra om de missade skolbussen...
-Försöka gå hem...blev svaret.
De fick en lektion i att leta rätt på en vuxen på skolan och be om hjälp eller ta sig telefon och ringa hem...hoppas de minns det nu.
Men..

Jag tror att Anna av någon anledning har missat skolans buss till gympan. Kanske vänt hem för att hämta en glömd handduk eller något. Väl hemma är det bara lite mer än en km till idrottshallen fågelvägen genom skogen. På hitta.se gatubild ser det ut som om där finns stora bra cykelvägar. Kanske har hon gått in där och sedan mött någon...hon bor nära så hon är nog känner sig nog rätt trygg på skogsvägarna.
Hoppas hoppas inte...måtte hon vara varm och trygg någonstans. Sånt här ska inte hända!!!

kan vara troligt, stora fina vandringsvägar runt om delsjön, men de flesta som går där är hundrastare eller folk som motionerar. har aldrig i mitt liv sett ett äckel där
Citera
Medlem
Chilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zooti
Och utanför boxen i det här fallet är tomtgränsen? Tomt....e/a

Ja...
Citera
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Hon har blivit bortförd i bil tror jag. Behöver inte hoppat in frivilligt, kan ha dragits in. Pedofiler är ofta ute och "letar" när skolan börjar och slutar

Var finns det statistik på detta? Vilka räknas till pedofiler i den?
Citera
Medlem
Jag vet var hon är.
Citera
2012-11-09, 00:07
Medlem
jabadubavibas avatar
Har någon kollat inne på "kamrat" ? Alla sociala communitys har ju gästböcker och forum som medlemmarna kan skriva i? Kanke någon som utmärker sig där?

Om det är så att flickan missade bussen till gympan så skulle jag själv, vända och gå tillbaka, förbi huset där hon bor för att sedan gå in på Södermansgatan. Vidare skulle jag ta den där lilla stigen och senare förmodligen gena så mycket jag kunde för att komma på så rakt som möjligt till gymnastikskolan. Att följa en stor trist väg vore det sista jag skulle göra i.a.f. Detta förutsätter att hon kan sin omgivning ganska bra.

Hoppas det ordnar sig.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in