2012-11-08, 21:23
Medlem
Efter lite sökningar på ratsit verkar det som om familjen heter c*o*l*l*i*n i efternamn. Finns även på facebook.
Citera
2012-11-08, 21:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Nä, fy fan. Hur fan kan du ens tänka tanken?

Jag tror egentligen inte att så är fallet men det här känns typiskt för den typen av brott. Mordet begås under natten, kroppen stuvas undan och senare larmar man polisen att barnet i fråga är försvunnet.

Men nu hade ju en observation gjorts mellan hem och skola på morgonen vilket tyder på att så inte är fallet. Frågan är bara vad som har hänt...
Senast redigerad av snillet_1 2012-11-08 kl. 21:25.
Citera
2012-11-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Polisen har väl inte sagt att de inte tror på brott? De har sagt att inget visar på brott, men det är ju en helt annan sak..

Men kopplar man in rikspolisen om inget tyder på brott? De sa så på 21-nyheterna nyss.
Citera
2012-11-08, 21:26
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Polisen har väl inte sagt att de inte tror på brott? De har sagt att inget visar på brott, men det är ju en helt annan sak..

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast de utesluter å andra sidan inte brott heller... Jag tror att de helt enkelt inte har ett enda spår.

Läste nyss detta uttalande av Björ Blixter

-Vi kan heller inte hitta några konstigheter kring försvinnandet. Med det menar jag att hon frivilligt skulle hålla sig undan, eller vara hos en kompis eller något i familjebilden eller något uppslitande i hennes skola. Vi hittar ingenting konstigt där, sade Blixter.

-Det gör att det känns lite oroande

http://www.svt.se/nyheter/sverige/9-arig-flicka-forsvunnen-i-goteborg
Citera
2012-11-08, 21:27
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Men kopplar man in rikspolisen om inget tyder på brott? De sa så på 21-nyheterna nyss.

Om ett litet barn försvinner tas det på väldigt stort allvar. Just för att de inte klarar sig på egen hand, och nu börjar det bli kallt ute också även om det inte verkar spela någon roll i hennes fall, verkar ju mest vara bostäder runt om och ingen skog direkt som hon kan gått vilse i.

Rikspolisen är väl just för att man ska hålla ögonen öppna om hon rövats bort.
Senast redigerad av wonderland 2012-11-08 kl. 21:29.
Citera
2012-11-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ja, varför inte. Man vet helt enkelt inte vad som skett. Mao det kan lika gärna vara ett brott som inte, vilket motiverar fullt pådrag tills annat kommit fram.
Citera
2012-11-08, 21:29
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
OT: Fan vad lustig du är, sett dig i flera trådar.

Hoppas verkligen att hon hittas. Stackars familj och framför allt henne själv, hon är nog sjukt rädd just nu.
Eller så har hon varit rädd för sista gången. Det lutar väl åt att ett brott har begåtts.
Citera
2012-11-08, 21:30
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutski
Nästan precis ett år sedan.. Blev någon gripen?

Ingen aning tyvärr, men eftersom det inte uppdaterats något i tråden verkar det inte så. Någon som har bättre koll?
Citera
2012-11-08, 21:30
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, jag är Leif GW Perssons andlige efterträdare. Vad tror du själv har hänt då?

på väg till skolan, flickan ramlat i en bäck, flod, vattendrag om det finns nåt där ungen bodde, jag är inte säker på det, ögryte känner jag inte till så bra. kanske ramla ner från en bro, påkörd av nåt tåg.

eller bara gått vilse, hon kanske går runt fortfarande men hittar inte hem typ. jag hoppad det är det sistnämda att hon är i livet. det är för tidigt och säga brott,
Citera
2012-11-08, 21:31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvin1
vad tror dudå?

Med tanke på polisens senaste uttalande angående hennes familjesituation och liknande lutar det tyvärr åt att ett brott har begåtts speciellt som man inte har funnit henne i närområdet...
Citera
2012-11-08, 21:32
Medlem
Citat:
Familjen bor på Skårsgatan, 400 meter från skolan.

Fy fan alltså.. man kan ju inte släppa dem ur sikte 5 minuter ens.

OK vet du vilket nummer, den går ju raka vägen till skolan, verkar helt osannolikt att hon ska ha råkat ut för något på den här gatstumpen. Grannarna måste ju ha sett något tycker man, dörrknackning i samtliga hus måste påbörjas omedelbart, säkert har vi svaret där. Antagligen vet inte samtliga i området vad som hänt än och kanske kan berätta om de såg henne i morse.
Citera
2012-11-08, 21:33
Medlem
Har nån koll på föräldrarnas situation? Finns det någon tänkbar hotbild? Har pappan skumma affärer? Vad vet vi här ute om detta? I dubbelmordet i Linköping hade pappan en riktigt trasslig situation med "under världen" skuldsättning osv. Vet någon om det finns ett sånt läge här, eller är detta en "vanlig" familj mainstream typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in