2012-11-08, 22:43
Medlem
Chilins avatar
Hon kanske gjorde precis så, vände hem igen. Och nu är hon gömd hemma... Rädd för att komma fram med tanke på allt kaos. Jag hade en granne vars unge försvann men det visade sig att han låg livrädd under sin säng hela tiden...
Citera
Medlem
käppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
+1

Tror faktiskt att spåret börjar och slutar vid hemmet, änden på tråden finns att ta upp där, ingen omöjlighet.

Har Kling och Klang letat igenom huset och trädgården? Skulle inte förvåna om de missat det.
Citera
Medlem
meister2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skolan ska inte tro, skolan ska veta, fundamentalt. Skam och skandal till ansvariga på den skolan.

Annas skola har inte slagit larm under dagen. Enligt polisen har lärarna trott att hon befann sig någon annanstans.

Någon av eleverna hade sagt att hon var hos tandläkaren..Därför slogs det inte larm för än systern fick höra att Anna inte var i skolan.

Systern hade trott att Anna hade tagit bakvägen in efter att Anna hade parkerat sin cykel...

Tyvärr så tror jag också att något as har valt ut tjejen och sedan när tillfälle givits...

Dessa saker gör mig än mer övertygad om att man måste ha kameror runt skolor och att alla jävla peddo-as ska avrättas...
Citera
Medlem
Kaaris avatar
Vädret ska hålla sig på runt 5-7 grader under natten så hon borde klara sig över natten.. om hon har förirrat sig ut i skogen på något sätt..
Citera
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Varför har Chattet i Missing people i FB spårat ur?

Folk är ju för fan inte friska
Citera
2012-11-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensampappa
När jag lämnat mina barn i skolan och sett alla andras barn som går ensamma till skolan har jag ofta ryst av tanken att det är en pedofils dröm att en massa ensamma barn är ute på vift.
Barn är mer lättlurade än man kan tro, för länge sedan såg jag på ett tv-program hur de testade att locka med barn som föräldrarna redan noga instruerat att inte följa med någon. De klarade inte testen...
Jag hoppas att hon återfinns välbehållen
En vän blev inlockad i en bil utanför skolan när vi var 7 år, precis utanför skolan. Lyckades springa därifrån men hade hon inte det hade det inte tagit många sekunder för äcklet att smälla igen dörren och köra iväg. I detta fallet har han ju haft 8 timmar på sig innan nån anmälde..
Citera
Medlem
Chilins avatar
Jag tror hon är hemma... Leta där!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmOlivencrona
Jag också men jag hoppas att hon gömmer sig hemma.

Har man inte tittat hemma?
Citera
2012-11-08, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseeclearly
Har varit ute i 3 timmar, kom precis hem. Är människor verkligen överallt och letar upp till 8 km från där hon försvan, aldrig sett något liknande.

Vet inte om hon gömmer sig hos kompis eller blivit indragen i en bil, men efter allt letande får man tyvärr Engla känsla i magen

Då måste du sovit när göteborgarna letade efter P*erre, inget kan ha varit värre en det. Hoppas att MPS lärt sig en läxa om sköter det här fallet mycket proffsigare, verkar så just nu iaf.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ja, vad ska man tillägga som redan sagts. Uppgiften om Att Rikskrim eventuellt skulle vara inblandad kan ju tyda på att de finns starka bevis för att ett brott begåtts. Kanske de även håller uppgifter hemliga med tanke på att en eventuell gärningsman lika lätt som vi kan föja detta. tTe.x via flashback.

För övrigt så har jag läst uppgifter om att såväl mördare som sexualförbrytare har för vana att ibland spana efter lämpliga offer per bil. Kan även varit rena slumpen att just hon blev "utvald". Och detta under en relativt kort sträcka. Fel plats vid fel tillfälle och att hon verkar vara en söt liten flicka. Det som vi betraktar som osannolikt händer trots allt ibland.

Känns som det mesta är möjligt i detta läget. Bara hoppas att det blir alternativet "hittad välbehållen" och att det trots allt finns någon naturlig förklaring till detta. Att det blir en osannolik händelse som slutar lyckligt.
Är rikskrim inblandat redan så har nog Polisen gjort vissa fynd som gör att dem väljer ta att ta in det tunga gardet i detta fall, Något har dem funnit eller så kan dem via inre spaning och slagningar fått napp på någon!

Sedan så kan någon ge mig en länk till google maps så man kan få ta sig en titt i det område hon försvann!
Citera
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Jag gick förbi sankt sigfrids plan ~08:40 och har inget minne av att ha gått förbi henne där åtminstone.

Du bidrog precis till den här trådens största genombrott i ärendet.
Citera
2012-11-08, 22:46
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilin
Hon kanske gjorde precis så, vände hem igen. Och nu är hon gömd hemma... Rädd för att komma fram med tanke på allt kaos. Jag hade en granne vars unge försvann men det visade sig att han låg livrädd under sin säng hela tiden...

inte för att jag tror det men jag har varit med och letat efter ett barn som det visade sig på morgonen hade gömt sig hemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in