2012-11-08, 22:40
Medlem
Chilins avatar
Varför gick dem inte tills till skolan?
Citera
2012-11-08, 22:41
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna701
Hade hon en mobil? - de flesta ungar har ju det redan vid 7års ålder
Smart tänkt. Vi testar ringa den nu! oMG
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Har flickan vänt hem igen?
Det motsäger ju inte systerns vittnesmål.
Tanken slog mig nu.

+1

Tror faktiskt att spåret börjar och slutar vid hemmet, änden på tråden finns att ta upp där, ingen omöjlighet.
Citera
Medlem
Har varit ute i 3 timmar, kom precis hem. Är människor verkligen överallt och letar upp till 8 km från där hon försvan, aldrig sett något liknande.

Vet inte om hon gömmer sig hos kompis eller blivit indragen i en bil, men efter allt letande får man tyvärr Engla känsla i magen
Citera
Medlem
Celerons avatar
Ja, vad ska man tillägga som redan sagts. Uppgiften om Att Rikskrim eventuellt skulle vara inblandad kan ju tyda på att de finns starka bevis för att ett brott begåtts. Kanske de även håller uppgifter hemliga med tanke på att en eventuell gärningsman lika lätt som vi kan föja detta. tTe.x via flashback.

För övrigt så har jag läst uppgifter om att såväl mördare som sexualförbrytare har för vana att ibland spana efter lämpliga offer per bil. Kan även varit rena slumpen att just hon blev "utvald". Och detta under en relativt kort sträcka. Fel plats vid fel tillfälle och att hon verkar vara en söt liten flicka. Det som vi betraktar som osannolikt händer trots allt ibland.

Känns som det mesta är möjligt i detta läget. Bara hoppas att det blir alternativet "hittad välbehållen" och att det trots allt finns någon naturlig förklaring till detta. Att det blir en osannolik händelse som slutar lyckligt.
Citera
Medlem
Jigsaw74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensampappa
När jag lämnat mina barn i skolan och sett alla andras barn som går ensamma till skolan har jag ofta ryst av tanken att det är en pedofils dröm att en massa ensamma barn är ute på vift.
Barn är mer lättlurade än man kan tro, för länge sedan såg jag på ett tv-program hur de testade att locka med barn som föräldrarna redan noga instruerat att inte följa med någon. De klarade inte testen...
Jag hoppas att hon återfinns välbehållen
Ja tyvärr tror man ju att om man informerar sina barn noga så kommer dom inte gå i fällan. men tyvärr är väl äckel även smartare dom i sina sätt att lura till sig barn. Vädjar man om hjälp till ett barn så hjälper naturligtvis barn gärna till för att få bli lite hjältar.
Citera
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Precis.
Att ingen nämt det.
Det är för mig troligast.
Tiden, området, omständigheterna med den korta gångvägen.

Det är ju faktiskt fullt möjligt att föräldrarna lämnade samma tid som döttrarna.
Dvs, om flickan väljer att vända hem för att hon exempelvis glömt något så är ingen hemma.

Är väldigt nyfiken på vad vittnen och dörrknackning i området gett.
Citera
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Panik alá USA...

Gatukriminalitet värre än USA, det sexuella våldet ska vi inte ens tala om ..

Edit: men ja håller till viss del med om att man inte ska skrämma upp sig/andra allt för mkt. Men det är ändå skönt att se att folk engagerar sig vid sånna här fall. MPS framför allt
Senast redigerad av Draup. 2012-11-08 kl. 22:44.
Citera
2012-11-08, 22:42
Medlem
Sanna701s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBX
Smart tänkt. Vi testar ringar den nu! oMG
Nej men man kan spåra den, och även triangulera den i efterhand..
Citera
2012-11-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iseeclearly
Har varit ute i 3 timmar, kom precis hem. Är människor verkligen överallt och letar upp till 8 km från där hon försvan, aldrig sett något liknande.

Vet inte om hon gömmer sig hos kompis eller blivit indragen i en bil, men efter allt letande får man tyvärr Engla känsla i magen
Jag också men jag hoppas att hon gömmer sig hemma.
Citera
2012-11-08, 22:43
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Allt är så jäkla olustigt.. Är det ett område med mycket genomfartstrafik? Eller är det mestadels de som bor där som kör förbi och i området?

De som bor där på väg till jobbet, då är Skårsgatan själva huvudgatan för de som bor där. Annars har man inte så mycket business att köra förbi just där.
Citera
2012-11-08, 22:43
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmOlivencrona
Ca klockan 07.50 lämnade hon hemmet enligt uppgift. Det borde rimligtvis vara en hel del människor ute vid den här tiden, barn och ungdomar på väg till skolan, vuxna som skall lämna ungar på dagis eller som är på väg till sina arbeten. Märkligt att det kommit fram så få vittnesuppgifter.
Jag gick förbi sankt sigfrids plan ~08:40 och har inget minne av att ha gått förbi henne där åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av mutski
Det kan ju vara så att "någon som hon känner" erbjudit henne skjuts till skolan...
Hur var vädret i morse? regn?
Var uppehåll imorse, iaf mellan 07-09.
Senast redigerad av Sorku 2012-11-08 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in