2012-11-08, 21:53
Ej verifierad
j0ints avatar
Hittade detta "skumma" hus i närheten av flickans

https://maps.google.se/maps?

Ligger med bra vy över vägen till skolan, får dåliga vibbar av det
Finns det sätt att kolla upp om hen står skriven i något brottsregister?

Edit: Tog bort länken då iden var väldigt långsök, ber om ursäkt
Senast redigerad av j0int 2012-11-08 kl. 22:35.
Citera
Medlem
mpms00s avatar
Tjejen har säkert gått till skolan 1000 gånger och kan med största säkerhet vägen utantill.

Hon kom inte fram till skolan = Något måste hänt på vägen. Varför skulle hon bestämma sig för att gå in i skogen? Nyfiken? Inte en jättestor skog...

Kompis? På morgonen + skippa skolan, tror jag inte...

Olycka? Kanske

Tagen? Kanske

Så vad tror vi? Vilse, brott, kompis, olycka, annat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det finns ingen "bra" plats på vägen för en förövare att ge sig på eller kidnappa henne på den vägen tycker jag. Något annat måste ha hänt om flickan inte tagit en helt annan väg till skolan, kanske för att möta upp med en kompis.

Jo, Olof Skötkonungsgatan nära bostaden leder rakt ut till E6/E20 och sen är det svårt att hinna ifatt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutski
läste någonstans att någon sett henne på väg till skolan? Det måste varit på hennes gata då eller? Eller var det så att hon kom så långt som till skolan?
Hur ljust ute har det hunnit bli 7.50?

Solen gick upp 07:41 i Göteborg. Så lär vara hyffsat ljust ute.
Citera
2012-11-08, 21:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trist att polisens helikopter (märk singularis) inte funkar:
Citat:
Planerna var också att Polisens helikopter med värmekamera skulle söka av området men ett tekniskt fel hindrade den från att lyfta.
- Vi kan inte använda den i kväll eller i natt men vi har hundpatruller ute som söker och även polishästar. Arbetet fortsätter hela natten tills vi hittar henne, säger Björ Blixter, presstalesman på Göteborgspolisen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1123399-polisen-letar-efter-forsvunnen-flicka
Citera
2012-11-08, 21:55
Medlem
Fick just höra från min fru om att någon i en bil försökt locka med sig ett par småflickor vid Parkskolan nyligen... Inte alls långt därifrån. Rör sig om andra-tredjehandsuppgifter så vi vet inte om det polisanmäldes eller ej.
Citera
2012-11-08, 21:56
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kvinnobeteende. Stör mig också på folk som är hysteriska i kommentarerna med stora bokstäver, utroptstecken och allt vad fan det är. Det är bara kontraproduktivt.

Hur är skogen däromkring?

Finns blandad skogsterräng där.
Men det är långsökt att hon ska ha förvirrat sig i de trakterna.
Det är min bestämda uppfattning.
Hon skulle till skolan, väldigt få 9-10åringar skulle komma på tanken att skolka eller ens komma för sent till skolan. Särskilt flickor - om man ska generalisera.

Det luktar onekligen bortföring iom att hon inte påträffats vid det här laget.
Citera
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0int
Hittade detta "skumma" hus i närheten av flickans

https://maps.google.se/maps?saddr=Sk%C3%A5rsgatan,+G%C3%B6teborg&daddr=Sn %C3%B6skategatan+2,+G%C3%B6teborg&hl=sv&ie=UTF8&ll =57.693753,12.009677&spn=0.00124,0.004128&sll=57.6 93151,12.007735&sspn=0.00992,0.033023&geocode=FZpZ cAMd8kC3ACkvGxLBkPNPRjEdXEuQEO2Q-g%3BFXhGcAMdvTe3AClF3DpMlvNPRjHAMjC34kFfPA&oq=Sn%C 3%B6skategatan+2&gl=se&dirflg=w&mra=mru&t=m&layer= c&cbll=57.693849,12.009647&panoid=16k_XWaAJsCVOyQS DGi7jw&cbp=12,81.34,,0,-4.76&z=19

Ligger med bra vy över vägen till skolan, får dåliga vibbar av det
Finns det sätt att kolla upp om hen står skriven i något brottsregister?

Är du allvarlig?
Citera
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Skojar du?

Hela delsjönområdet ligger ju på gångavstånd. Har ngn lurat med henne tex har denne väldigt mkt plats att försvinna på. Inkl en helvetes stor sjö. Så ja, det finns gott om scenarion o den miljön för ett bortförande.

Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Jo, Olof Skötkonungsgatan nära bostaden leder rakt ut till E6/E20 och sen är det svårt att hinna ifatt...
Om hon gått skolvägen och endast skolvägen så har hon gått på gator som är packade med villor precis upp till vägen, jag tvivlar mycket på att en förövare skulle våga slå till där och dessutom kunna göra det utan att bli upptäckt. Hon lär inte ha varit det enda barnet på väg till skolan heller. Men om hon gått en annan väg så finns det många platser däremot.
Citera
2012-11-08, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det finns ingen "bra" plats på vägen för en förövare att ge sig på eller kidnappa henne på den vägen tycker jag. Något annat måste ha hänt om flickan inte tagit en helt annan väg till skolan, kanske för att möta upp med en kompis.

Hon gick kanske inte hemifrån då, ingen har sett henne på väg till skolan? Ingen säker plats att röva bort henne på? Tycker jag tyder på att hon inte lämnade hemmet i så fall.

EDIT;Vem har fått någon på skolan att tro att flickan kanske var hos skolsköterskan, så vanligt är det väl inte att elever i den åldern springer till sånt?
Citera
2012-11-08, 21:58
Medlem
Bor på Skårsgatan 41

familj: http://www.froberg.se/disgen/0007/8170.htm

pappan: http://www.linkedin.com/pub/anders-collin/a/74b/424
Citera
2012-11-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Perfekt ålder för en pedofil, jaså det vet du?

Ja, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in