2012-11-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrokille1337
Tanken på att hon skulle vara hemma är inte så trolig, hon var påväg till skolan, inte hem. varför vända hem och lägga sig under en säng hela dagen?

jag bor själv i området och har redan sett 100tals snubbar som är ute och letar.

jag är förvånad att dom inte har en helikopter faktiskt, har hon gått vilse på något jävla vänster så är det lätt att hitta henne från luften. området är fint med många parker, träd osv. många gator som går kors&tvärs och tom jag skulle kunna tappa bort mig där, dock så glömmer man ju inte "skolvägen" precis. förmodligen har hon blivit lockad med en godispåse eller något i den stilen.

Den högst misstänkte av mig är den berömda "moppemannen" i Örgryte. fett skum snubbe som alltid har samma turkosa jacka, kör en krossmoppe. har ingen aning om vem det är men han kör alltid samma rutt varje kväll. Det sägs också att han skall vara pedofil men det gör ju varenda 50åriga man med en keps neddragen framför ansiket.

får hoppas på det bästa men i de flesta fallen så slutar det tyvärr illa, kanske flickan aldrig ens hittas.

Jag för min del avser inte att hon skulle vänt hem utan tänker mer på t.ex Bobbyfallet. Och helikoptern är sönder, tyvärr har inte Sverige råd med 2 i Västra Götaland vad det verkar...
Citera
2012-11-08, 23:21
Medlem
Schampoflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superwed
Jag håller med dig där. Däremot ville jag inte heller släpa på lillasyrran i ur skur till skolan så det ser jag kanske inte som konstigt.Kan dom blivit osams på vägen och hon dragit pga det?
Nåt är det med det här som är märkligt.
Jag tror inte man ska snurra in sig så mycket på detta. Skolan verkar ju ha helt mongo-regler där man inte får cykla till skolan själv om man inte går i klass 4 eller högre. Så antagligen vill den äldre systern vara tuff precis som dom andra i hennes ålder och ta sin cykel till skolan bara för att dom kan liksom. I den där åldern skulle jag inte cyklat sakta bredvid min broder heller om jag hade tagit cykel till skolan, utan bara åkt direkt dit precis som systern gjorde i detta fall.
Citera
2012-11-08, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thabeet
Jävla pajas, så bara för att det är ett asylboende i närheten så kan det betyda att dessa asylsökande individer har varit ute efter ungen..

ehm, jo?
Citera
Medlem
Citat:
Jävla pajas, så bara för att det är ett asylboende i närheten så kan det betyda att dessa asylsökande individer har varit ute efter ungen..

Helt klart en riskfaktor, ja.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Ja, det KAN det betyda, men behöver förstås inte göra det.
Men det har ju hänt mer än en gång att dessa individer gjort sig skyldiga till brott.

Är det inte värt att kolla upp tycker du? Är du rasist eller?
Citera
Medlem
Kan det vara så att hon missat bussen efter gymnastiken, inte räknats in och därefter fått lift alt plockats upp av ngn som sagt att de ska köra henne till skolan? Tänker dock att hon borde vara restriktiv mot främlingar.
Citera
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Man kanske inte vill synas med lillsyrran på väg till skolan.

Kan säkert vara så, hade själv aldrig några syskon i min ålder.

Edit: 4 000 inlägg!
Citera
Medlem
käppss avatar
Citat:

Nej, det behöver det inte betyda. Men polisen bör ju kolla allt! Hoppas polisen inte är rädda för att trampa sådana fanatiker som dig på tårna utan agerar proffsigt. Allt måste göras för att hitta flickan och då får nog asylanterna ta den hemska kränkningen att bli utfrågade. Har de rent mjöl i påsen, så är det ju ingen fara för dem.
Citera
2012-11-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Har inte hört nåt om att hon skulle till tandläkaren innan, det är ju isåfall ett rätt viktigt inlägg! Isåfall är det ju något i hennes vardag som är annorlunda och kan innebära att hon kommit vilse!

Vissa barn i den åldern har alltid ett svar på alla frågor, sanningshalten kan vara obefintlig ibland. Jag har själv en 10-åring och vissa av hennes vänner kommer ofta med påståenden som är uppenbara påhitt, mest för att de vill stå i centrum för uppmärksamheten i en minut.
Tvivlar på att hon skulle till tandläkaren, det skulle polisen och missing people veta vid det här laget.
Citera
Medlem
mpms00s avatar
Citat:

Kanske somaliska pirater?

Väldigt bra och starkt av alla som är delaktiga i sökandet trots arbete tidigt imorrn.

Att hon är hos en kompis är uteslutande vid den här tidpunkten. Får känslan av att hon kanske bråkat med föräldrarna och gått ut i skogen = vilse... Fyfan att vara 9 år och vilse i stora mörka skogen om det nu är så...
Citera
Medlem
Tegelstens avatar
Känns ju som att hon gått vilse i skogen eller liknande om hon nu gått vilse men det hela verkar konstigt. Är det bland folk eller om hon gått in till stan hade hon väl till slut sökt upp någon vuxen och börjat gråta eller liknande.
Citera
2012-11-08, 23:24
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan det vara så att hon missat bussen efter gymnastiken, inte räknats in och därefter fått lift alt plockats upp av ngn som sagt att de ska köra henne till skolan? Tänker dock att hon borde vara restriktiv mot främlingar.

måste inte varit en främling som skjutsade henne, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in