2012-11-08, 22:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Är rikskrim inblandat redan så har nog Polisen gjort vissa fynd som gör att dem väljer ta att ta in det tunga gardet i detta fall, Något har dem funnit eller så kan dem via inre spaning och slagningar fått napp på någon!

Sedan så kan någon ge mig en länk till google maps så man kan få ta sig en titt i det område hon försvann!
https://maps.google.se/maps?saddr=Sk%C3%A5rsskolan,+Sk%C3%A5rsskolan,+Sn% C3%B6skategatan+2,+412+70+G%C3%B6teborg&daddr=sk%C 3%A5rsgatan+41&hl=sv&ie=UTF8&ll=57.692153,12.0087& spn=0.009037,0.033023&sll=57.692804,12.008332&sspn =0.018074,0.066047&geocode=FYtGcAMdpDe3ACHI3Zo3-SqxZSlF3DpMlvNPRjHI3Zo3-SqxZQ%3BFX1ecAMdYj-3AClFMxz8kPNPRjHUXE2rkQv9Lw&t=h&mra=pd&z=16
Citera
Medlem
Citat:
Är rikskrim inblandat redan så har nog Polisen gjort vissa fynd som gör att dem väljer ta att ta in det tunga gardet i detta fall, Något har dem funnit eller så kan dem via inre spaning och slagningar fått napp på någon!

Sedan så kan någon ge mig en länk till google maps så man kan få ta sig en titt i det område hon försvann!

https://maps.google.se/maps?saddr=Skårsskolan,+Skårsskolan,+Snöskategatan +2,+412+70+Göteborg&daddr=skårsgatan+41&hl=sv&ie=U TF8&ll=57.692153,12.0087&spn=0.009037,0.033023&sll =57.692804,12.008332&sspn=0.018074,0.066047&geocod e=FYtGcAMdpDe3ACHI3Zo3-SqxZSlF3DpMlvNPRjHI3Zo3-SqxZQ%3BFX1ecAMdYj-3AClFMxz8kPNPRjHUXE2rkQv9Lw&t=h&mra=pd&z=16
Citera
Medlem
Fy vad läskigt!

Jag har jobbat i skolområdet Örgryte och jobbat på Skårsskolan, och håller med om att det är oerhört mycket villor på Skårsgatan ner till skolan. Skolan ligger mittemot kyrkan och skogsdungen bakom denna, men som andra sagt känns det som att det måste vara mycket barn som färdas på Skårsgatan vid denna tid på dagen och att det borde vara omöjligt för nån okänd att locka med ett barn in i bilen obemärkt.

Skårsskolan håller på och byggs om så jag kan tänka mig att det kanske är lite extra rörigt där just nu... men att man inte har koll på om elever är i skolan eller inte låter märkligt. När jag gick i låg- och mellanstadiet hade man en och samma lärare i varje ämne förutom i slöjd, och då borde det märkts om en elev inte var med på lektionerna under hela skoldagen. Åtminstone tror jag fortfarande att så gott som alla skolor har en klassansvarig lärare som man hör av sig till angående sjukdom osv, så det hela låter väldigt slarvigt.

Ca 100 m längre ner på Skårsgatan finns en rondell och en bensinmack samt polishus, någon nerlagd typ av sjukhusverksamhet (stor tom öde sjukhusaktig byggnad - väldigt märkligt då det borde vara sjukt populär mark att bygga bostäder på) med ett rätt stort skogsaktigt något bergigt område bakom fram till motorvägen. För att komma till motorvägen måste man alltså gå antingen genom denna skog eller på påfarten och sedan klättra ner, så att hon skulle kommit ut på och blivit påkörd på motorvägen låter inte särskilt troligt.

Jag har hört skvaller om att många som bor i Skårsområdet inte riktigt har råd med det, och sedan man får betala efter vikten på sina sopor är det många som tar med sopor till sina jobb och slänger där... Känns inte som ett område som är så festligt att bo i..! Alltså, väldigt ytligt och kanske inte så mycket äkta grannsämja..?
Citera
Medlem
Citat:
Anna anmäldes försvunnen först vid fyra tiden i dag, anledningen till det tros ha varit ett missförstånd på skolan.

– Det ska inte falla någon skugga på skolan men det verkar ha blivit någon missförstånd där vilket har gjort att lärarna trott att tösen kanske var hon skolsköterskan och vice versa. Det var först när man började fråga efter henne som man förstod att hon inte alls varit i skolan, säger Björ Blixter.

Skolan borde ju ha tydligare rutiner så att någon reagerar om flickan inte dyker upp. Tycker verkligen det vilar ett moraliskt ansvar på dom!
Citera
Medlem
Twixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bodde? Var bor hon nu då, eller är hon död?

Ber om ursäkt att jag formulerade mig dåligt, bor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Är det någon här som har erfarenheter kring området där flickan bor och har promenerat mot skolan?
Förutom att det ska vara "välbärgat"?

- Finns det en grannsämja?
- Är det ett område där grannar håller koll på varandra?
- Skulle det vara ett område där flickan OMÖJLIGEN skulle kunna ha plockats upp i en okänd bil utan reaktion ifrån grannar/förbipasserande?

Det skulle mycket möjligt kunna ske där, frågan är väl om hon lämnat hemmet ö.h. men har hon det och det inte var dom allra närmaste husen så kan folk ha noll koll. Det är ju inne i stan och rör sig en hel del folk där.
Citera
2012-11-08, 22:48
Medlem
David Pruttons avatar
Om vi försöker fokusera och inte ge onödiga troll uppmärksamhet så blir tråden mindre förpestad.

Vore intressant att veta om föräldrarna var hemma efter att flickorna gått iväg.
Samt om de varit på sina arbeten idag...
Citera
2012-11-08, 22:48
Medlem
Philens avatar
Tydligen var det någon David Landers som skrev något jäkligt osmakligt på MPS facebook, någon som vet vad han skrev?
Citera
2012-11-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har man inte tittat hemma?
Förmodligen har man letat som galningar, det hade jag gjort. Men ungar har en förmåga att hitta de mest konstiga ställen. Har lekt kurragömma med mina och minns en gång att den minsta gömde sig så bra att jag faktiskt blev orolig att hon stuckit ut.
Citera
2012-11-08, 22:49
Medlem
mpms00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philen
Tydligen var det någon David Landers som skrev något jäkligt osmakligt på MPS facebook, någon som vet vad han skrev?

Han skrev på engelska att han hoppades att hon skulle bli/blir våldtagen.
Sjuk människa..
Citera
2012-11-08, 22:50
Medlem
Citat:

Skårsgatan, GÖTEBORG
Citera
2012-11-08, 22:50
Medlem
Hon är vid Delsjön, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in