2012-11-09, 14:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan inte minnas att Realisten någonsin outat fel person. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Okej det kan säkert stämma, men hade känts mer pålitligt om de var före FB med namnet. Nu tror jag visserligen ändå till 99% att det är Theo.

Men de kan ha släppt på sekretessen kring GMs namn och realisten brukar väl oftast hämta info ifrån domar/mål.
Citera
2012-11-09, 14:35
Medlem
Sommargays avatar
men gud vilka barnsligheter ni kommer med. det är väl klart att det är lagligt att lyfta på huvan när det finns en mycket stark misstanke om brott. När det handlar om att rädda liv får alla människor kraftigt ökade befogenheter som gör att man kan göra lite vad man vill sålänge man kan motivera det i en rättslig prövning efteråt. Hade man trallat runt på stan och ryckt i barns huvor på måfå hade man sannolikt gjort sig skyldig till brott eftersom när förhörsledaren frågar varför man gjort så så kan man inte lämna någon vettig anledning till det. Personen i MPS som lyfte på huvan på ett barn i vuxna manskläder som var ute och gick med en 20-åring vid tvåtiden mitt i natten på gatan där ett litet barn försvunnit har en ganska bra förklaring till varför hon lyfte på huvan.
Citera
2012-11-09, 14:35
Medlem
touchtoess avatar
24-åringen ska tydligen vara straffad förr, men inte för något våldsbrott.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1123691-misstankt-vaxte-upp-i-skar
Citera
2012-11-09, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Realisten.se bekräftar att det är Theo som anhållits:

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/

Synd att realisten är totalt skräp bara
Citera
2012-11-09, 14:39
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Minns den här killen från min uppväxt, en ganska udda kille. Men inte för udda eller konstig. Inte direkt den killen som en dag springer in på jobbet med en uzi, han verkade kort och gott ofarlig.
Citera
2012-11-09, 14:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Ska bli väldigt intressant att höra mer om den här killen Theo.

Av bilderna jag kan se och av hans vänner på Facebook verkar det vara en grabb som har gått i någon typ av specialklass och börjat hänga med EMO folk. Killen har haft ROSA hårfärg ett tag så detta borde vara en grabb många i Örgryte området har uppmärksammat... Han verkar vara väldigt speciell den här grabben.

Ni som hittade flickan räddade eventuellt hennes liv, för vettefan vad den jävla pissluffaren hade gjort med flickan om han hade lyckats dra iväg henne in i skogen... Antagligen "gjort sig av med henne" i ren panik för att inte bli upptäckt.

Hoppas verkligen inte svinet hann göra någonting med henne, något sexuellt.

Han hade 75 vänner på Facebook sist jag kollade och det är väldigt lite för någon som är så inne i Internet-världen och dessutom gått gått i skolan och jobbat och inte bor på en mycket liten ort. I min dotters kretsar skulle någon med mindre än 200 vänner på FB betraktas som tillbakadragen.
Citera
2012-11-09, 14:40
Medlem
SirHizzs avatar
GM

sa till personen som påträfffade dom, att han hittad henne i en park, och pekade upåt.

kan det inte vara möjligt att GM bara påtrfäffat flickan i parken? med alla dessa extra kläder på dig?

och han har inte me detta att göra?
Citera
2012-11-09, 14:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En strålande insats tycker jag. Hon gjorde allt rätt och skall ha kredd för det.
Hon såg till flickans bästa och avlägsnade henne från en hotfull situation och in i trygghet och värme i väntan på att föräldrar och polis skulle anlända.
Precis. Folk som kritiserar henne gör det utifrån den fortsatta utredningens intresse. Men den här åtgärden var i flickans intresse, och det är också ett intresse att beakta. Oavsett hur mycket man än skulle sabba en utredning gör man det om det är nödvändigt eller sannolikt för att rädda offrets liv, till exempel. I det här fallet är offrets intresse inte lika starkt, men den eventuella utredningspåverkande verkan är också den mycket svagare.
Citera
2012-11-09, 14:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
GM

sa till personen som påträfffade dom, att han hittad henne i en park, och pekade upåt.

kan det inte vara möjligt att GM bara påtrfäffat flickan i parken? med alla dessa extra kläder på dig?

Varför ljög han då när kvinnan frågade om barnet?
Varför ringde han inte polisen direkt?
Citera
2012-11-09, 14:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
men gud vilka barnsligheter ni kommer med. det är väl klart att det är lagligt att lyfta på huvan när det finns en mycket stark misstanke om brott. När det handlar om att rädda liv får alla människor kraftigt ökade befogenheter som gör att man kan göra lite vad man vill sålänge man kan motivera det i en rättslig prövning efteråt. Hade man trallat runt på stan och ryckt i barns huvor på måfå hade man sannolikt gjort sig skyldig till brott eftersom när förhörsledaren frågar varför man gjort så så kan man inte lämna någon vettig anledning till det. Personen i MPS som lyfte på huvan på ett barn i vuxna manskläder som var ute och gick med en 20-åring vid tvåtiden mitt i natten på gatan där ett litet barn försvunnit har en ganska bra förklaring till varför hon lyfte på huvan.

Självklart är det så, det är lagstiftningen om nödvärn som styr. Vem som helst får ingripa vid ett brott (polisen däremot är skyldiga att göra det).
Citera
2012-11-09, 14:43
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
GM

Kanske det, men efter att flickan hörts så har polisen bestämt att häkta honom dvs misstankegraden har stärkts.
Citera
2012-11-09, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Han hade 75 vänner på Facebook sist jag kollade och det är väldigt lite för någon som är så inne i Internet-världen och dessutom gått gått i skolan och jobbat och inte bor på en mycket liten ort. I min dotters kretsar skulle någon med mindre än 200 vänner på FB betraktas som tillbakadragen.
Jo jag håller med dig, dock så vet man ju inte om han bara har dom absolut närmsta som vänner på Facebook.
Dock skrev han på sin hemsida att alla som lägger till han på Facebook accepterar han.

Känns som att han har varit ganska smal för några år sedan och nu har han börjat sitta mer hemma framför datorn osv och rasat upp i vikt...

Sen skrev han ju också på sin hemsida att han skriver noveller och sånt...
Nog ganska mycket som snurrar i denna grabbens skalle om dagarna tillslut har han väl tappat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in