2012-11-09, 00:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Jag anser ändå att frågan måste ställas.
Arbetade föräldrarna idag?

Vet du något om de här ryktena som rör att skolan trodde att flickan skulle till tandläkaren?
Citera
2012-11-09, 00:57
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Nej, föräldrarna heter And*rs C*llin och L*uise Coll*n. Men denna Märt* är kanske farmor eller farmorsmor? Det finns det 81 Coll*in på upplysning.se, så collin*rna kanske inte är släkt med varandra. Enligt Upplysning.se finns en Märt* i Örgryte som är 94 år. Två C i samma stadsdel indikerar kanske ändå ett släktskap och då är frågan om det kan tänkas finnas utpressarmotiv?

Citat:
Ursprungligen postat av jost95
Är kompis med barnbarnet till Märta och det är inte samma släkt.

OK.

Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fan nu kom jag på det jag känner ju hennes mor. Ann-Louise. bor i sthlm , mäklare. pappan i göteborg.

Flickans mamma heter enligt upplysning.se (som bygger på folkbokföringsuppgifter) L*uise Ulr*ka Coll*n (född Walld*l).

Det finns visserligen en Ann-Lou*se Coll*n men hon är 60 år (Flickan är nio).

Enligt Upplysning.se finns det två som har Louis* som tilltals namn och Coll*n som efternamn.
Louis*e jobbar nog med detta (linkedin).
Citera
2012-11-09, 00:58
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex22
And*rs Coll*in hade en taxerad inkomst på 810 000 förra året....så fattiga är dem inte.

kidnappning känns som en vettig förklaring, det skulle faktiskt kunna vara så att de förhandlar om henne just nu...
Citera
2012-11-09, 00:59
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vet du något om de här ryktena som rör att skolan trodde att flickan skulle till tandläkaren?

Nej.

Det jag läste, minns inte vilken tidning, var ju att det delvis skylldes på besök hos sjuksystern för att vissa elever delvis saknades på en del lektioner vilket kan ha bidragit till att det inte upptäcktes att Anna var frånvarande. Det i kombination med (högst troligen) flera olika ämneslärare kan förklara den missen.
Citera
2012-11-09, 00:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goatjejen
Kanske saknar betydelse helt, men förra veckan upptäckte min väninna att en man som kallade sig John Eriksson, 34 år (tror jag( bodde i Göteborg och har mörkt hår och är 172cm och väger 78 kg kontaktar hennes 10-åriga dotter. Initialt hade han tagit kontakten via typ Disney eller nån sån barnsida med chattfunktion. Därefter hade han börjat maila och lurat henne att berätta hur hon ser ut, namn, årskurs, vart hon bor mm...
Detta polisanmäldes.

Nu när detta hänt känns det ju lite obehagligt. Frågan är om det bor någon "John Eriksson", 34 år, i närheten....

Det behöver inte vara hans riktiga namn. Bra att detta polisanmäldes!
Citera
2012-11-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Misstolka mig inte nu, men jag kan inte släppa det här med asylboendet. Har polisen verkligen förhört alla där en och en?

Ja, vi har en medlem som för närvarande deltar i sökandet och hon/han har skrivit att de checkat asylboendet.
Citera
Medlem
Uppdatering från AB

"Polisen har också inlett en förundersökning om människorov.
– Det är inte så att vi har hittat något konkret som pekar åt det ena eller andra hållet utan det har vi gjort för att komma åt alla tänkbara tvångsmedel. Det gäller så väl datatrafik som mobiltrafik, och detta gör att vi inte tappar tempo nu under natten, säger Björ Blixter.."
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
kidnappning känns som en vettig förklaring, det skulle faktiskt kunna vara så att de förhandlar om henne just nu...
Men då borde de väl inte ha Missing People ute och leta efter henne?
De gör ju aldrig eftersök utan att ha både polisens och de anhörigas godkännande.
Citera
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goatjejen
Kanske saknar betydelse helt, men förra veckan upptäckte min väninna att en man som kallade sig John Eriksson, 34 år (tror jag( bodde i Göteborg och har mörkt hår och är 172cm och väger 78 kg kontaktar hennes 10-åriga dotter. Initialt hade han tagit kontakten via typ Disney eller nån sån barnsida med chattfunktion. Därefter hade han börjat maila och lurat henne att berätta hur hon ser ut, namn, årskurs, vart hon bor mm...
Detta polisanmäldes.

Nu när detta hänt känns det ju lite obehagligt. Frågan är om det bor någon "John Eriksson", 34 år, i närheten....

Intressant.

Vet du hur polisen gick vidare med det fallet? Fick dom tag i John Eriksson?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är alldeles för lite för ev kidnappning.

Hennes morfar är rätt tät med, verkar det som. Och, det är inte säkert att eventuella kidnappare är så duktiga på research. (Men jag tror inte heller på ekonomiskt motiv.)
Citera
2012-11-09, 01:01
Medlem
1c9r5s avatar
Har läst lite här och där.

Är det ingen som bekräftar något om tandläkaren? VAR hon hos tandläkaren? SKULLE hon till tandläkaren?

Oavsett, klasskompisarna verkar iafl ha sagt det... VARFÖR?
Kan någon lärare ha med det att göra? Känns verkligen inte som att den där skolan/lärarna har koll!

Jag tror att hon, efter att ha missat buss försökt gå till idrottshallen eller själv åka buss, men har råkat åka åt fel håll eller liknande (tänker på om det fanns någon som trott de sett henne vid Liseberg eller vad som nu sas?). Och något har hänt på vägen.
Citera
2012-11-09, 01:01
Medlem
Louise C*l*in finns på Facebook. Hon har två döttrar man kan "klicka" på där. En heter Anna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in