2012-11-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Så här skriver han om sig själv:

"Mina vänner tycker att jag är kul. Men jag förstår inte varför dom tycker så. Men däremot vet jag att jag har väldigt lätt för nya människor. Jag har lätt för att få kontakt. Har lätt för att tala med och närma mig och därmed också lätt för att få nya kompisar."

Kanske vi inte riktigt har rätt bild av honom, eller så har han ändrats rätt mycket på senare åren

Eller så har han en skev uppfattning om sig själv? Om man måste kidnappa nioåriga flickor för att få knulla eller för att få vänner så har man nog inte lätt för sig med det sociala...
Citera
2012-11-09, 16:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Så här skriver han om sig själv:

"Mina vänner tycker att jag är kul. Men jag förstår inte varför dom tycker så. Men däremot vet jag att jag har väldigt lätt för nya människor. Jag har lätt för att få kontakt. Har lätt för att tala med och närma mig och därmed också lätt för att få nya kompisar."

Kanske vi inte riktigt har rätt bild av honom, eller så har han ändrats rätt mycket på senare åren
Det är en sak att knyta nya kontakter, en helt annan att bevara dem och genom social och emotionell ömsesidighet förvandla dem till vänner...
Citera
2012-11-09, 16:43
Medlem
Tegelstens avatar
Skönt att flickan är i säkert förvar nu. Apropå kamrat.com verkar vara trevliga människor där
http://i46.tinypic.com/2h50fnm.jpg
Citera
2012-11-09, 16:43
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabedan
Ja, så är det..men jag vet ju inte vad de pysslade med, men konstigt är det när en så pass mycket äldre man(?) attraheras till en fjortis!

Såg på hennes FB att hennes status säger att de fortfarande är ett par. Happy days!

Du sa att det var 3 år sen och att hon då var 14. Han var alltså 21. Jag ser inte vad som skulle vara så konstigt att "vara attraherad av en fjortis", speciellt om man själv är nyss fyllda 21. Många fjortisar är heta som fan.
Citera
2012-11-09, 16:44
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Visst finns det en risk att pedofiler och kidnappare blir misshandlade i samband med att allmänheten ingriper, men de har i sådana fall ingen andra än sig själva att skylla.
Fast problemet med det där är ju att det är väldigt sällan som allmänheten kan vara helt säker på att det är en pedofil kidnappare vi har att göra med. Ett envarsgripande får man ägna sig åt när det är fråga om bar gärning. En tomte som kommer gående med en försvunnen flicka i famnen kan ju lika gärna vara helt oskyldig till både kidnappning och övergrepp, man kan ju faktiskt hitta försvunna människor i terrängen även helt utan att först kränga på sig en gul reflexväst.
Citera
2012-11-09, 16:45
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Har svårt å se hur man skulle undgå att fatta misstankar mot mannen i det läget.

Fråga mannen om barnet får man göra. Tror nog man får vidröra / dra bort huvan från barnets huvud också, i alla fall om det inte sker med våld och tvång. Nu visade det sig ju att aniktet under luvan tillhörde den försvunna flickan, och då står det nog utom allt tvivel att man kan misstänka mannen för människorov (i synnerhet eftersom att han först ljög om vem han hade med sig).

Då kan jag tänka mig att envarsgripande är berättigat, och det verkar ha utförts på rätt sätt i o m att polisen tillkallades omedelbart.

Sen ska man komma ihåg att lagen fungerar som riktlinjer för rättsväsendet. Ibland är det OK att frångå lagen. Ibland kan man ändra eller ta bort befintliga lagar, samt lägga till nya. Ingen i MPS behöver nödvändigtvis bli anmäld eller dömd för något brott, även om de brutit mot lagen.

Personligen hade jag nog inte brytt mig särskilt mycket om vad lagboken säger om jag stött på den där mannen på gatan.

Jag vet inte om jag drar på mig ett Niagarafall av hat nu, men jag tror att flickan skolkade för att istället ha en kanondag med den här killen i hans föräldrars hus. Dataspel, film och allt möjligt. Senare på kvällen smiter de ut i ett försök att få smörja kråset med MPS smörgåsar. Förklädda.

Hukar och flyr från tråden....
Citera
2012-11-09, 16:46
Medlem
Citat:
Du sa att det var 3 år sen och att hon då var 14. Han var alltså 21. Jag ser inte vad som skulle vara så konstigt att "vara attraherad av en fjortis", speciellt om man själv är nyss fyllda 21. Många fjortisar är heta som fan.

Kanske det. Som förälder skulle jag däremot inte tycka att det var okej att en 21-årig lönnfet asiat med personlighetsstörningar spände på min 14-åriga dotter...
Citera
2012-11-09, 16:48
Medlem
humdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Så funkar det, ja. Riskerar man straff i ett annat land för sin sexuella läggning så får man stanna. Så detta kan vara ett sätt att få PUT i Sverige.

Ja du kan hävda att du är homosexuell, att glida in till myndigheterna efter att ha kidnappat ett barn och säga eh hörrni, jag är en pedofil de gillar inte pedofiler där jag kommer från det är väl ett bra skäl att få stanna?

Nu är jag ingen expert på asylfrågor men till och med du måste väl hålla med om att det inte funkar någonstans.
Känns rätt tramsigt att ens föreslå att det någonsin förekommit som orsak till ett uppehållstillstånd.
Citera
2012-11-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyMew
Yup.
Högst upp på hans profil står det "BloodyHellhoundL*ver" snabb sökning på Google får man upp en deviantartprofil med samma namn där det står att hon är en 15 årig tjej. I sin journal pratar hon om sin pojkvän.

Finns även ett youtubekonto med samma namn som har en spelllista med några kärlekssånger som heter Theo och Alex. http://www.youtube.com/playlist?list=PLF89C93E19C6821FA
Vet inte om det är vår Theo som hon dedikerat listan till eller om det är en annan pojke med samma namn.

Kollar man hans faceb... På foton så finns en bild där hans huvud är inklippt på en sköldpadda, som pipar en annan sköldpadda vars ansikte ser ut att tillhöra en lite pojk. Där nämns också Alex.
Citera
2012-11-09, 16:49
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Om han hade sex med en fjortonårig så var det i så fall olagligt!

that fat fuck kan nog inte ens få upp sin lilla pick.

inget illa menat mot överviktiga personer

nåja, vi får hoppas det blir en rättegång för denna snubben

man kan inte gå runt och snatcha barn och spela att man är The Nightstalker utan att man får ta konsekvenserna, nytt nicknamn för GM, The Nightstalker

han går runt i skydd av nattens mörker och går runt och prowlar efter tillgängliga småbarn,
Citera
2012-11-09, 16:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Enligt säkra källor ska den unge mannen vara av asiatiskt ursprung

/ Der Führer 88

Vad var det jag sa, Leif vet allt

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/

/ Leif.Jennekvist 88
Citera
2012-11-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Är det han?

https://www.facebook.com/theo.gothberg.1

Det är han. Han umgicks med mitt ex här nere i Staffanstorp. Har träffat honom personligen... Jag fick en lite udda känsla av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in