2012-11-09, 14:45
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Ska bli väldigt intressant att höra mer om den här killen Theo.

Av bilderna jag kan se och av hans vänner på Facebook verkar det vara en grabb som har gått i någon typ av specialklass och börjat hänga med EMO folk. Killen har haft ROSA hårfärg ett tag så detta borde vara en grabb många i Örgryte området har uppmärksammat... Han verkar vara väldigt speciell den här grabben.

Ni som hittade flickan räddade eventuellt hennes liv, för vettefan vad den jävla pissluffaren hade gjort med flickan om han hade lyckats dra iväg henne in i skogen... Antagligen "gjort sig av med henne" i ren panik för att inte bli upptäckt.

Hoppas verkligen inte svinet hann göra någonting med henne, något sexuellt.
Absolut, rubrikerna idag kunde lika gärna vara att flickan hittats död i ett skogsparti.
Senast redigerad av 8-digit 2012-11-09 kl. 14:55.
Citera
2012-11-09, 14:46
Medlem
Den anhållne har ju varit misstänkt för datorstöld tidigare, så det är med största sannolikhet antagligen Th*eo. Verkar ju ha hållit sig inne med spel och diverse.
Citera
2012-11-09, 14:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag brukar inte höja ribban, men nu, är du rubbad eller, vill eller kan du inte förstå? Man kan agera situationsanpassat. Jag hade ring polisen och fortsatt iakttagit mannen och klädbyltet tills polisen anlänt, deras uppgift att göra resten.
Det finns ingenting i deras agerande som de faktiskt utförde det som var olämpligt. Vi vet att du inte gillra MPS vid det här laget, tack så mycket, och det har funnits diskutabla drag i deras agerande i vissa andra fall, men det här har skötts perfekt.

Och gilla MPS eller ej, att organisationen öht har uppstått beror ju enbart på att den samhälleliga apparaten, enkannerligen polisen, har underpresterat. Det är inte deras fel.

Och om du inbillar dig att man behöver polismans befogenhet för att "konfrontera" någon rent allmänt är du snudd på vårdintygsmässig.
Citera
2012-11-09, 14:48
Medlem
Han är bisexuell http://www.emocore.se/BarelyPolitical

Konstig text på hans dayviews http://dayviews.com/setakun/389440652/ fantasi ?
Citera
2012-11-09, 14:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jo jag håller med dig, dock så vet man ju inte om han bara har dom absolut närmsta som vänner på Facebook.
Dock skrev han på sin hemsida att alla som lägger till han på Facebook accepterar han.

Känns som att han har varit ganska smal för några år sedan och nu har han börjat sitta mer hemma framför datorn osv och rasat upp i vikt...

Sen skrev han ju också på sin hemsida att han skriver noveller och sånt...
Nog ganska mycket som snurrar i denna grabbens skalle om dagarna tillslut har han väl tappat det.

Ja, något som spårat ur där, det intrycket får man. Kan vara vad som helst, inklusive en begynnande psykos.
Citera
2012-11-09, 14:54
Medlem
General__Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Lågbegåvade? Det är väl snarare så att om det är en klar överrepresentation vore det logiskt och självbevarande att bringa detta till ytan så att man i framtiden kan motarbeta det bättre. Tex att det är blattar och svartingar som står för det mesta av all skit i detta land. Jag beskriver snarare dig som lågbegåvad då du på en gång drar dessa sjaskiga argument för trots att bevisen talar för att de du baktalar har rätt.

Haha. Det är klart att en majoritet innebär en logisk slutsats om sanning. Men eftersom du inte förstod vad jag menade så får jag väl förklara att det är attityden och tendensen att generalisera utan belägg och förenkla genom kategorisering och skuldbeläggning som är primitiva aspekter av oss för att förstå. Och den tendesen hittar man hos lågbegåvade.
Citera
2012-11-09, 14:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Jo, jag håller med. DET är den positiva aspekten och den biten är bra.

Det negativa är att skallgångsdeltagare är inte utbildade poliser.
De har de dock aldrig varit i någon större utsträckning. Fordom var de vanligen värnpliktiga och hemvärnsmän. Därvidlag har inget ändrats.

Citat:
De behärskar inte lag och ordning, tendenser till det syntes under nattens händelser.
Du kanske var ute i går natt i Örgryte, jag var det inte, men det som har framkommit i tråden ger inga tecken på det. Jag förstår att du syftar på risken att att en misstänkt blir lynchad, men något sådant var det väl inte i närheten av att vara i går natt? Att skallgångsdeltagarna hindrar fotografhyenor från att ofreda flickan är snarast berömligt. Det rör sig om en traumatiserad minderårig, inte om Paris Hilton eller Britney Spears.

Citat:
Det lär vara en tidsfråga innan den delen kommer bli plågsamt uppenbar.

Självklart tycker jag att det är jättebra att de hittade flickan, att så många valde att engagera sig och att någon i MPS konfronterade mannen och därigenom hittade henne. Men hela grejen med MPS är inte helt oproblematisk. Just sayin.
Det är dock ämne för en helt annan tråd. I det här fallet har de, vad jag begriper, skött sig helt utan anmärkning.
Citera
2012-11-09, 15:00
Medlem
Theo Göthberg är aadopterad från Thailand.

http://www.realisten.se/2012/11/09/t...nioariga-anna/

http://www.facebook.com/theo.gothberg.1/photos_stream
Citera
2012-11-09, 15:01
Medlem
leabsurds avatar
Alltså, har ni missat detta?

http://lllshin1988.wix.com/tg2010#!info

Killen gillar anime jättemycket. Killen klär ut sig till kvinnliga animekaraktärer. Om man är internet savvy eller vet något om anime så känner man också till vad en lolicon är för något.

I otaku-subkulturen så finns det väldigt mycket tecknad porr. I en viss väldigt populär genre, loli-genren, så avbildas dessa tjejer som väldigt unga, ofta förpubertala. Detta i sig är inget fel och det finns många som gillar det, det är ju en helt annan grej än barnporr eftersom att det mer anspelar på tjejerna oskuldsfullhet och deras utseende är väldigt olikt det utseende som ett verkligt barn har.

Om man börjar runka till hentai är det lätt att hitta en och annan loli-serie. Eller, om man ser till dagens anime så är det faktiskt väldigt vanligt med översexualiserade yngre tonåringar även där, tillochmed i mainstream-anime. Det har blivit en grej helt enkelt, och det finns väldigt många asiatiska nolifers som köper figurer, planscher och serier med lolimotiv.

GM är en asiatisk nolifer som gillar anime. Han har säkerligen onanerat till loli-hentai. Ensamhet kan göra mycket med en person, särskilt någon som verkar vara så vilse som den här killen, så det är inte långsökt att anta att hans intresse har spridit sig till den verkliga världen. Killen är en typisk lolicon, och det har hänt förut att folk i hans situation har antastat eller kidnappat småflickor. Inte i Sverige, men i Japan.

Vi får bara hoppas på att inget hände flickan. Verkligen, verkligen hoppas.
Citera
2012-11-09, 15:03
Medlem
Wargtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedo
Hur svårt kan det vara för journalister att fråga föräldrarna:
-hur gammal är hon?
-9
-ok

fattar inte det där med olika åldrar i olika tidningar, brukar vara så. är det plagiat annars? ^^

Gud vad du stör dig på oväsentligheter! Hon kan ju vara 9 på sitt 10:år och född sent på året. Det spelar väl ingen roll..?
Citera
2012-11-09, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
För övrigt2: Jo väldigt skumt är det. Kanske psyksjuk, kanske missbrukare - påverkad - berusad??

För övrigt3: Jaa, du tänker säkert på herr Quarrel och hans utspel i Marina-tråden?

Instämmer med ett varmt TACK till alla inom Missing People!
Innan du häver ur dig en massa dumheter kan du kolla vad det första jag gjorde i morse var: https://www.flashback.org/sp40261559

Jag uppskattar MPS insats, det är organisationsformen jag invänder mot.
Citera
2012-11-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2-E
Polisen säger till TT om Missing People Sweden (AB):

.

Fetstilar det. Det kan inte nog betonas betydelsen av att så många frivilliga människor sökte i området.

Att frivilliga ställer upp och letar säger jag inget om. Däremot måste man alltid tänka sig för hur man agerar. Det visade ju sig i detta fallet faktiskt röra sig om ett brott och då kanske man inte ska springa runt med barnet hur som helst.

Ok då tar vi det ett varv till; MPS tog INTE Anna till samma hus där Th*o troligen hållit henne.
Senast redigerad av doktorwestring 2012-11-09 kl. 15:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback