2012-11-09, 14:00
  #1993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Men vem rövar bort en 10-årig flicka bara sådär? Har killen uppvisat psykisk sjukdom innan dådet?

Det är väl "många" som har gjort det genom tiderna utan att ha behövt droger?

En idiot är en idiot oavsett ras/bakgrund/droger.
Citera
2012-11-09, 14:01
  #1994
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Att frivilliga ställer upp och letar säger jag inget om. Däremot måste man alltid tänka sig för hur man agerar. Det visade ju sig i detta fallet faktiskt röra sig om ett brott och då kanske man inte ska springa runt med barnet hur som helst.
Om hon låg död någonstans, då vore det givetvis befogat, men nu hittade man henne levande.
Jag kan inte se hur kramar och lite värme kan skada utredningen om brott.
Huvudsaken är att hon lever, hon kunde lika gärna varit död om gärningsmannen hunnit föra henne till en annan plats.
__________________
Senast redigerad av 8-digit 2012-11-09 kl. 14:03.
Citera
2012-11-09, 14:01
  #1995
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkus
Enligt vittnesmål som man kunnat ta del av i tidningarna är GM Asiat, 24 år, uppväxt i Örgryte men inte längre boende där. De finns också bilder på huset som kling och klang undersöker, det huset visar sig ägas av Th*os föräldrar.

Th*o är nu bosatt i Frölunda men uppväxt i Örgryte, 24 år gammal och asiat. På hans egna hemsida och facebook framställer han sig själv som ett totalt socialt reject. Samt många vänner som är unga samt photoshoppad bild på sig själv där han har sex med en yngre grabb.

Uppgifter finns också på flashback om att hans telefon är avstängd i dag och att han inte visat sig i skolan heller. Tror detta är de mesta som pekar mot honom.


ok där ser man asiaten har ju blivit åtalad nu iallfall, får hoppas han inte släpps för brist på bevis så han kan gå on the prowl again , the nightstalker Theo
Citera
2012-11-09, 14:01
  #1996
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reliefa
Kan någon uppdatera mig? Jag skrev här senast vid 2 inatt, men det verkar som mycket har hänt under tiden?

Anna är funnen och en 24-åring anhållen vid namn Th*o G*thbe*g ..

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/
Citera
2012-11-09, 14:02
  #1997
Medlem
tzjs avatar
Skev självbild och avundskänslor misstänker jag. Försöker blondera håret för att kanske bättre smälta in i sin omgivning. Det fungerar inte och frustrationen växer. Till slut händer en sådan här grej tyvärr.

Hårfärgning verkar vara vanligt bland gärningsmän. Jag tänker då närmast på t ex massmördaren i USA som sköt ihjäl människor på en bio för några månader sedan.
Citera
2012-11-09, 14:02
  #1998
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reliefa
Kan någon uppdatera mig? Jag skrev här senast vid 2 inatt, men det verkar som mycket har hänt under tiden?


detta fick jag av en annan FB användare nyss,

"Enligt vittnesmål som man kunnat ta del av i tidningarna är GM Asiat, 24 år, uppväxt i Örgryte men inte längre boende där. De finns också bilder på huset som kling och klang undersöker, det huset visar sig ägas av Th*os föräldrar.

Th*o är nu bosatt i Frölunda men uppväxt i Örgryte, 24 år gammal och asiat. På hans egna hemsida och facebook framställer han sig själv som ett totalt socialt reject. Samt många vänner som är unga samt photoshoppad bild på sig själv där han har sex med en yngre grabb.

Uppgifter finns också på flashback om att hans telefon är avstängd i dag och att han inte visat sig i skolan heller. Tror detta är de mesta som pekar mot honom"
Citera
2012-11-09, 14:03
  #1999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Att asiatiska adoptivkillar får problem när de blir vuxna är verkligen ingen nyhet! Och jag tror att det mesta helt enkelt bottnar i att de aldrig får några brudar...

Jag har min egna teori om adopterade... Kvinnor som blir oplanerat gravida med en man som sticker och med dålig ekonomi som sedan tvingar dem att adoptera bort sitt barn. Dessa föräldrar hör inte till samhällets toppskikt oavsett land.
Mycket mer än man kan tro ärvs genom generna, har föräldrarna problem får barnen ofta likartade problem.
Vid adoptionen kommer de till ett barnlöst par som hett önskar en unge och där blir de ofta överbeskyddade och bortskämda. Därtill rotlöshet och avvikande utseende.
Alla får ju naturligtvis inte dessa problem, men tillräckligt många för att det skall märkas en skillnad.
Citera
2012-11-09, 14:03
  #2000
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seline
Jag undrar verkligen vad dom menar med det där "först framme". Försöker han ta på sig någon storartad roll här eller?
Det kan väl mycket väl vara så att den här MPS-deltagaren har varit den förste att gå fram till paret, men tilltalat mannen, och att en kvinna som snabbt anslöt ägnade sig åt vad som visade sig vara flickan?
Citera
2012-11-09, 14:03
  #2001
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2-E
Det är väl "många" som har gjort det genom tiderna utan att ha behövt droger?

En idiot är en idiot oavsett ras/bakgrund/droger.

Ahh jo det är sant, synd som fan om hans adoptivföräldrar..
Citera
2012-11-09, 14:03
  #2002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Tja, bekräftar? De har med säkerhet Flashback som källa, och nu används Realisten som källa på Flashback.

Fast de anger målnumret, vilket jag inte har sett här på Flashback, så jag antar att de har kontrollerat saken med tingsrätten:

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/
Citera
2012-11-09, 14:03
  #2003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Om hon låg död någonstans, då vore det givetvis befogat, men nu hittade man henne levande.
Jag kan inte se hur kramar och lite värme kan skada utredningen om brott.
Huvudsaken är att hon lever, hon kunde lika gärna varit död om gärningsmannen hunnit föra henne till en annan plats.

Du menar att medlemmar i MSP går runt och kramar för dem okända 9-åringar???
Hoppsan.
Citera
2012-11-09, 14:04
  #2004
Medlem
Så då kan man säga det igen killen heter Theo skriven på bågskyttegatan i Änggården mittemot Marklandsgatan. Han är 24 år bor i ett kollektivt liknande boende. Han är av asiatiskt ursprung, adopterad, udda och enstöring. Vad behöver man veta mer? Detta är fakta i saken.

Om alla hölls sig till fakta skulle det bli 5 sidor grymt bra och spännande informativ läsning, nu blir det hela 200 sidor med mycket skit.

Outar jag någon nu ? Knappast hahaha.....

Hur vet jag detta? Jo precis för att jag vet det



http://lllshin1988.wix.com/tg2010#!info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in