2012-11-13, 01:14
  #3193
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Jag antar att du inte har några barn va'? Du saknar all form av empati och inlevelseförmåga.
Brottet i fråga kan ge upp till 18 års fängelse. Men för dig är det ju ingenting. Skulle vara intressant att veta vad du anser vara ett "riktigt" brott?
Att jag saknar empati och upplevelseförmåga är nog inte många som skriver under, speciellt inte mina (vuxna) barn eller mina syskon.
Handlar alltså inte om empatilöshet utan mer att jag är ärligt är förvånad över upprördheten.
I detta konkreta fallet är det för mej obegripligt vilka dimensioner allt tog. Jag ser fortfarande denna händelse som oskyldig grej OM INTE polisen hade satt in exceptionella resurser från början OM INTE MP hade hakat på direkt. Hela grejen fick konstiga dimensioner.
Ett tillfälligt försvinnande, hur många sådana sker varje dag? Dessa får ingen uppmärksamhet men nu råkade detta hända i Örgryte och polisen var genast med på noterna med exceptionella resurser. Snacka om klassamhälle där vi är olika inför lagen. Hur skulle du reagera i liknande situation där din anmälan om försvunna lillasyster tas emot med axelryckning eftersom du inte bor i Örgryte?
Citera
2012-11-13, 03:08
  #3194
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzscheNightmare
Att jag saknar empati och upplevelseförmåga är nog inte många som skriver under, speciellt inte mina (vuxna) barn eller mina syskon.
Handlar alltså inte om empatilöshet utan mer att jag är ärligt är förvånad över upprördheten.
I detta konkreta fallet är det för mej obegripligt vilka dimensioner allt tog. Jag ser fortfarande denna händelse som oskyldig grej OM INTE polisen hade satt in exceptionella resurser från början OM INTE MP hade hakat på direkt. Hela grejen fick konstiga dimensioner.
Ett tillfälligt försvinnande, hur många sådana sker varje dag? Dessa får ingen uppmärksamhet men nu råkade detta hända i Örgryte och polisen var genast med på noterna med exceptionella resurser. Snacka om klassamhälle där vi är olika inför lagen. Hur skulle du reagera i liknande situation där din anmälan om försvunna lillasyster tas emot med axelryckning eftersom du inte bor i Örgryte?

Du verkar riktigt dum i huvudet, helt seriöst!
Jo, visst försvinner det personer varje dag men med din logik är det samma sak när stig, 54 försvinner som när Lisa 10 år försvinner. Du ser inte allvaret i att det är just ett sårbart barn som dettta handlade om. Det försvinner knappast en drös ungar spårlöst varje dag! I detta fallet hade hon ALDRIG försvunnit om inte en vuxen människa stått i hennes väg. Du är helt insnöad på att detta skedde i örgryte och att det får mer uppmärksamhet bara för det. Så är inte fallet.
Dra åt helvete!
Citera
2012-11-13, 07:37
  #3195
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det är en blatte såklart, denna gången en kines eller vietnames. Bild finns i tråden, han ser ganska creepy ut så det var väntat.

Man kan notera att det var det samma i fallet med den knivskurna flickan i Hjällbo för några månader sedan. Tillfällighet?
Citera
2012-11-13, 09:06
  #3196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzscheNightmare
Att jag saknar empati och upplevelseförmåga är nog inte många som skriver under, speciellt inte mina (vuxna) barn eller mina syskon.
Handlar alltså inte om empatilöshet utan mer att jag är ärligt är förvånad över upprördheten.
I detta konkreta fallet är det för mej obegripligt vilka dimensioner allt tog. Jag ser fortfarande denna händelse som oskyldig grej OM INTE polisen hade satt in exceptionella resurser från början OM INTE MP hade hakat på direkt. Hela grejen fick konstiga dimensioner.
Ett tillfälligt försvinnande, hur många sådana sker varje dag? Dessa får ingen uppmärksamhet men nu råkade detta hända i Örgryte och polisen var genast med på noterna med exceptionella resurser. Snacka om klassamhälle där vi är olika inför lagen. Hur skulle du reagera i liknande situation där din anmälan om försvunna lillasyster tas emot med axelryckning eftersom du inte bor i Örgryte?

Men snälla,
Okej men då letar vi inte efter barn som är förvunna för så länge det inte handlar om våld eller våldtäkt är det ju ett litet brott. Knas.
Jag tror inte det spelar någon roll var man bor, de flesta tycker att tanken på ens barn ihop med en snubbe som gillar barnporr (lolicon är klassat som barnporr)
de flesta tycker inte tanken är trevlig.
Det spelar ingen roll vem som hade tagit mitt barn i nästan ett dygn, jag hade inte gillat det ändå.
Citera
2012-11-13, 09:10
  #3197
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzscheNightmare
Att jag saknar empati och upplevelseförmåga är nog inte många som skriver under, speciellt inte mina (vuxna) barn eller mina syskon.
Handlar alltså inte om empatilöshet utan mer att jag är ärligt är förvånad över upprördheten.
I detta konkreta fallet är det för mej obegripligt vilka dimensioner allt tog. Jag ser fortfarande denna händelse som oskyldig grej OM INTE polisen hade satt in exceptionella resurser från början OM INTE MP hade hakat på direkt. Hela grejen fick konstiga dimensioner.
Ett tillfälligt försvinnande, hur många sådana sker varje dag? Dessa får ingen uppmärksamhet men nu råkade detta hända i Örgryte och polisen var genast med på noterna med exceptionella resurser. Snacka om klassamhälle där vi är olika inför lagen. Hur skulle du reagera i liknande situation där din anmälan om försvunna lillasyster tas emot med axelryckning eftersom du inte bor i Örgryte?

Har du något exempel på ett liknande fall som behandlats på det sätt du beskriver?

Det är givetvis allvarligt när en flicka försvinner på detta vis - utan hotbild från föräldrar/släkt och under så lång tid som det var när larmet väl kom.
Citera
2012-11-13, 09:13
  #3198
Medlem
Unga män är överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp mot barn.
Detta var GM:s första försök såvitt jag förstått.
Det slutade under omständigheterna lyckligt såvitt vi fått veta, d v s ingen våldtäkt eller andra övergrepp. Flickan kommer säkerligen att berätta vad som hänt, säkert kommer det mesta att beläggas med sekretess.
Det jag fruktar med GM är att ett frö har såtts i hans själ, nämligen att ha sex med småflickor. Och frön har ju tendensen att växa till sig och bli något större.
Sannolikt får han någon slags vård, vilket innebär att han är ute igen om ca ett år, p g a hans ungdom.
Sedan tror jag att han kommer att sätta sin plan i verket och göra något riktigt fult.
På min agenda har jag en plan för en ny form av bestraffning för de som gör sig skyldig till bortrövande av barn eller sexuella handlingar mot barn. Det handlar om att utsätta dem för smärta. Jag vet att det strider mot våra värderingar ang den okränkbara människan, men jag tycker att det är ett så allvarligt samhällsproblem att man måste hitta nya bestraffningsformer. Det finns metoder idag att tillfoga någon extrem smärta genom att stimulera smärtnerver. Forskning på saken kan ta fram straffets proportioner. T e x en mindre allvarlig gärning renderar en timmes smärtbestraffning vid fyra tillfällen. En allvarlig gärning renderar 2 timmar vid 10 tillfällen. Det borde vara tillräckligt för att gärningsmannens intuitiva känsla för rätt och fel ska ta makten över det sjukliga begäret efter småflickor. Vidare borde det tillsättas en specialdomstol för dessa brott för att få en snabb utredning. Specialdomstolen skulle kunna bestå av en särskilt förordnad domare som kan bestämma att GM ska ges en första smärtbestraffning när han övertygats om dennes skuld. Sedan vartefter utredningen fortskrider kan han komplettera med ytterligare smärtbestraffningar. Vill ni att jag ska utveckla mer?

//Advokaten
Citera
2012-11-13, 09:28
  #3199
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evay
Unga män är överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp mot barn.
Detta var GM:s första försök såvitt jag förstått.
Det slutade under omständigheterna lyckligt såvitt vi fått veta, d v s ingen våldtäkt eller andra övergrepp. Flickan kommer säkerligen att berätta vad som hänt, säkert kommer det mesta att beläggas med sekretess.
Det jag fruktar med GM är att ett frö har såtts i hans själ, nämligen att ha sex med småflickor. Och frön har ju tendensen att växa till sig och bli något större.
Sannolikt får han någon slags vård, vilket innebär att han är ute igen om ca ett år, p g a hans ungdom.
Sedan tror jag att han kommer att sätta sin plan i verket och göra något riktigt fult.
På min agenda har jag en plan för en ny form av bestraffning för de som gör sig skyldig till bortrövande av barn eller sexuella handlingar mot barn. Det handlar om att utsätta dem för smärta. Jag vet att det strider mot våra värderingar ang den okränkbara människan, men jag tycker att det är ett så allvarligt samhällsproblem att man måste hitta nya bestraffningsformer. Det finns metoder idag att tillfoga någon extrem smärta genom att stimulera smärtnerver. Forskning på saken kan ta fram straffets proportioner. T e x en mindre allvarlig gärning renderar en timmes smärtbestraffning vid fyra tillfällen. En allvarlig gärning renderar 2 timmar vid 10 tillfällen. Det borde vara tillräckligt för att gärningsmannens intuitiva känsla för rätt och fel ska ta makten över det sjukliga begäret efter småflickor. Vidare borde det tillsättas en specialdomstol för dessa brott för att få en snabb utredning. Specialdomstolen skulle kunna bestå av en särskilt förordnad domare som kan bestämma att GM ska ges en första smärtbestraffning när han övertygats om dennes skuld. Sedan vartefter utredningen fortskrider kan han komplettera med ytterligare smärtbestraffningar. Vill ni att jag ska utveckla mer?

//Advokaten


Precis det har jag sagt hela tiden. Klart som fan att det är sexuellt. Vad ska han med henne till annars???
Citera
2012-11-13, 09:32
  #3200
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evay
Unga män är överrepresenterade vad gäller sexuella övergrepp mot barn.
Detta var GM:s första försök såvitt jag förstått.
Det slutade under omständigheterna lyckligt såvitt vi fått veta, d v s ingen våldtäkt eller andra övergrepp. Flickan kommer säkerligen att berätta vad som hänt, säkert kommer det mesta att beläggas med sekretess.
Det jag fruktar med GM är att ett frö har såtts i hans själ, nämligen att ha sex med småflickor. Och frön har ju tendensen att växa till sig och bli något större.
Sannolikt får han någon slags vård, vilket innebär att han är ute igen om ca ett år, p g a hans ungdom.
Sedan tror jag att han kommer att sätta sin plan i verket och göra något riktigt fult.
På min agenda har jag en plan för en ny form av bestraffning för de som gör sig skyldig till bortrövande av barn eller sexuella handlingar mot barn. Det handlar om att utsätta dem för smärta. Jag vet att det strider mot våra värderingar ang den okränkbara människan, men jag tycker att det är ett så allvarligt samhällsproblem att man måste hitta nya bestraffningsformer. Det finns metoder idag att tillfoga någon extrem smärta genom att stimulera smärtnerver. Forskning på saken kan ta fram straffets proportioner. T e x en mindre allvarlig gärning renderar en timmes smärtbestraffning vid fyra tillfällen. En allvarlig gärning renderar 2 timmar vid 10 tillfällen. Det borde vara tillräckligt för att gärningsmannens intuitiva känsla för rätt och fel ska ta makten över det sjukliga begäret efter småflickor. Vidare borde det tillsättas en specialdomstol för dessa brott för att få en snabb utredning. Specialdomstolen skulle kunna bestå av en särskilt förordnad domare som kan bestämma att GM ska ges en första smärtbestraffning när han övertygats om dennes skuld. Sedan vartefter utredningen fortskrider kan han komplettera med ytterligare smärtbestraffningar. Vill ni att jag ska utveckla mer?

//Advokaten

Så du har uppfunnit tortyren som bestraffning. Sorry, men den uppfinningen är betydligt äldre än hjulet.

För övrigt trodde jag att trollen sprack när solen gick upp.
Citera
2012-11-13, 09:32
  #3201
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Herregud, förstår du inte skillnad på åldrar? Att lura med en 4-5 åring är möjlig genom att locka på det sättet du skriver men inte en nioåring. En nioåring är tillräckligt begåvad för att veta vad en vuxen man är ute efter egentligen. Och att en nioåring skulle strunta i skolan för sneögat kan du glömma! Sluta sprid skit nu istället, sneögat tvingade henne och han hade helt klart annat i åtanke än bara hålla henne fången under dagen. Men som nybörjare i sexualbrottsvärlden så vågade säkert inte äcklet att ge sig på flickan.

Och när han insåg att han var på väg att åka fast så förberedde han sig på att göra sig av med flickan genom att dra henne ännu längre från hemmet. Han kommer att våldta barn, det är bara en tidsfråga innan det sker. Nu har han fått sin träning.

Jävla idioter som försvarar peddos som den här jäveln!
Citera
2012-11-13, 09:47
  #3202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Så du har uppfunnit tortyren som bestraffning. Sorry, men den uppfinningen är betydligt äldre än hjulet.

För övrigt trodde jag att trollen sprack när solen gick upp.

Har aldrig sagt att jag uppfunnit tortyren.
Den smärtbestraffning jag talar om är ingen tortyr som har till uppgift att få fram information.
Det är enbart fråga om bestraffning.
Men visst påminner den om tortyr.
Citera
2012-11-13, 10:02
  #3203
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Herregud, förstår du inte skillnad på åldrar? Att lura med en 4-5 åring är möjlig genom att locka på det sättet du skriver men inte en nioåring. En nioåring är tillräckligt begåvad för att veta vad en vuxen man är ute efter egentligen. Och att en nioåring skulle strunta i skolan för sneögat kan du glömma! Sluta sprid skit nu istället, sneögat tvingade henne och han hade helt klart annat i åtanke än bara hålla henne fången under dagen. Men som nybörjare i sexualbrottsvärlden så vågade säkert inte äcklet att ge sig på flickan.

Och när han insåg att han var på väg att åka fast så förberedde han sig på att göra sig av med flickan genom att dra henne ännu längre från hemmet. Han kommer att våldta barn, det är bara en tidsfråga innan det sker. Nu har han fått sin träning.

Jävla idioter som försvarar peddos som den här jäveln!
Vad jag förstått "känner" Theo och flickan varandra sedan tidigare, det rör sig inte om någon som kommer med godis och skall locka med sig en flicka in i en van som står med öppen dörr som jag förwstått det hela. Min misstanke är att Theo lurat med sig flickan till sin bostad och sedan inte låtit henne gå. Vad han haft för plan vet jag inte, troligen inte du heller och med största sannolikhet inte han heller.

Jag försvarar inte han på något sätt utan vill bara förklara att han inte ens behöver vara medveten om vad han haft för plan. Killen är troligen helt slut i skallen så det är ingen idé att sitta och föröska första vad han hade för syfte. Det enda rätta man kan göra är att sätta han i psykvården och hålla han borta från folk för han är en tidsinställd bomb. Inte på så sätt att han kommer börja röva bort småflickorn utan att han helt saknar en förståelse för vad han gör och kommer ställa till det ordentligt för andra om han får springa runt fritt. Skulle killen bott mer "socialt utsatt" skulle han nog ha mördat någon över en keps eller annat skit för länge sedan, att han nu bor lite bättre till har fungerat som en buffert för vad han kunde hittat på...
Citera
2012-11-13, 10:06
  #3204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Så du har uppfunnit tortyren som bestraffning. Sorry, men den uppfinningen är betydligt äldre än hjulet.

För övrigt trodde jag att trollen sprack när solen gick upp.

FÖr övrigt så försäkrar jag att jag inte är ett s k troll. Jag är en advokat som tröttnat på samhällets oförmåga att hantera detta förödande samhällsproblem: Sexualiseringen av småflickor med därav följande övergrepp. Och i nästa led stigmatisering av dessa småflickor med skuld- och skamkänslor. Lämna småflickorna ifred! Återuppbygg den intuitiva känslan att småflickor aldrig för vara ett sexobjekt! Smärtbestraffning kan då vara ett effektivt redskap.
Jag har skaffat ett anonymt konto här för att jag inte kan framföra denna åsikt öppet, utan att det slår tillbaks på mig själv. Säkert skulle jag få problem med att få uppdrag om det var känt att jag hade denna åsikt. Kanske t o m uteslutning från advokatsamfundet.

//Advokaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in