Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Jag antar att du inte har några barn va'? Du saknar all form av empati och inlevelseförmåga.
Brottet i fråga kan ge upp till 18 års fängelse. Men för dig är det ju ingenting. Skulle vara intressant att veta vad du anser vara ett "riktigt" brott?
Att jag saknar empati och upplevelseförmåga är nog inte många som skriver under, speciellt inte mina (vuxna) barn eller mina syskon.
Handlar alltså inte om empatilöshet utan mer att jag är ärligt är förvånad över upprördheten.
I detta konkreta fallet är det för mej obegripligt vilka dimensioner allt tog. Jag ser fortfarande denna händelse som oskyldig grej OM INTE polisen hade satt in exceptionella resurser från början OM INTE MP hade hakat på direkt. Hela grejen fick konstiga dimensioner.
Ett tillfälligt försvinnande, hur många sådana sker varje dag? Dessa får ingen uppmärksamhet men nu råkade detta hända i Örgryte och polisen var genast med på noterna med exceptionella resurser. Snacka om klassamhälle där vi är olika inför lagen. Hur skulle du reagera i liknande situation där din anmälan om försvunna lillasyster tas emot med axelryckning eftersom du inte bor i Örgryte?