2012-11-09, 14:04
Medlem
Han verkar haft flickvän, enligt honom själv iallafall...

Och vad gjorde han i Staffanstorp (Skåne) i våras http://www.e-pages.dk/staffanstorp/44/6 ?
Citera
2012-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Ahh jo det är sant, synd som fan om hans adoptivföräldrar..

Ja fy fan det kan inte vara trevlig stämning hos dem idag. Kan tänka mig att de kommer belasta sig själva en hel del.
Citera
2012-11-09, 14:07
Medlem
Ja det verkar som unge leif.jennekvist hade rätt med sitt "asiatspår" Rent statistiskt var det förvisso en rätt säker gissning då en mkt stor del av jordens befolkningen härstammar från Asien. Men bra jobbat iaf!
Citera
Medlem
General__Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Skev självbild och avundskänslor misstänker jag. Försöker blondera håret för att kanske bättre smälta in i sin omgivning. Det fungerar inte och frustrationen växer. Till slut händer en sådan här grej tyvärr.

Hårfärgning verkar vara vanligt bland gärningsmän. Jag tänker då närmast på t ex massmördaren i USA som sköt ihjäl människor på en bio för några månader sedan.

Ja sånt är ofta förknippat med identitetsförvirring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med vilken rätt tar man någon annan person som man inte ens identifierat, åt sidan, samtidigt som man kroppsligen hindrar en annan persons rätt till fri rörlighet? Flickan är återfunnen i livet, men det kunde gått annorlunda som vissa här påstår. Jag har inte fått svar ännu. Vad hade MPS gjort om mannen dragit vapen när mobben närmade sig? Fundera lite innan du harplar ur dig något ointellektuellt svar är du snäll, så blir meningsutbytet lite mer konstruktivt.
cvilkurage kallas det och om nu det skulle vara orätt eller olagligt att konfrontera en man som uppenbarligen väckte misstankar genom barnet han var i sällskap med....ett barn som inte visar sitt ansikte och iklädd vuxenkläder, om det skulle vara olagligt att säga hej till dessa och prata med dem och sedan när känslan av att något stod fle till, lyfta på barnets luva....om detta är olagligt, då finns metoden civil olydnad att tillgå, som används när en lag uppenbarligen är uppåt väggarna....de som bryter mot en lag de anser fel, försöker aldrig smita från straffet utan tar sitt straff. De bryter mot lagen för att belysa vad de tycker om den lagen. I det här fallet skulle jag göra exakt likadant och om det var olagligt så skulle jag gärna ta straffet för det om mitt brott betydde att jag räddat ett barn.
Citera
2012-11-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaanejj
Ja det verkar som unge leif.jennekvist hade rätt med sitt "asiatspår" Rent statistiskt var det förvisso en rätt säker gissning då en mkt stor del av befolkningen härstammar från Asien. Men bra jobbat iaf!

Men det är inte samma asiatiske kille som var ute och viftade med kniv i Göteborg tidigare i år på någon skola? Kommer inte ihåg exakt vad som hände honom.
Citera
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag har min egna teori om adopterade... Kvinnor som blir oplanerat gravida med en man som sticker och med dålig ekonomi som sedan tvingar dem att adoptera bort sitt barn. Dessa föräldrar hör inte till samhällets toppskikt oavsett land.
Mycket mer än man kan tro ärvs genom generna, har föräldrarna problem får barnen ofta likartade problem.
Vid adoptionen kommer de till ett barnlöst par som hett önskar en unge och där blir de ofta överbeskyddade och bortskämda. Därtill rotlöshet och avvikande utseende.
Alla får ju naturligtvis inte dessa problem, men tillräckligt många för att det skall märkas en skillnad.

Det kan definivt finnas en del damaged goods, även barn till missbrukare, prostituerade etc.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag har min egna teori om adopterade... Kvinnor som blir oplanerat gravida med en man som sticker och med dålig ekonomi som sedan tvingar dem att adoptera bort sitt barn. Dessa föräldrar hör inte till samhällets toppskikt oavsett land. [Kapitaliserarens Fetning]
Mycket mer än man kan tro ärvs genom generna, har föräldrarna problem får barnen ofta likartade problem.

Mycket bra Poäng, har aldrig tänkt på denna Aspekt själv. Tycker den bör få vidare Spridning i åtminstone ett till Inlägg.
Citera
Medlem
Optirocs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article15751161.ab

"Missing people, organisationen som mindre än ett år efter grundandet närmast är att betrakta som en folkrörelse, har lyckats igen.
Föreningen har något som polisen saknar, hundratals och åter hundratals människor att sätta in i ett sökande..."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallemedkulan
Fy fan vilket äckligt sneögat litet kräk. Avliva det lilla aset.

Men det är ju helt otroligt vilken insats Missing People gjort. Utan dom kanske inte den lilla flicka levt idag. Sånt värmer hjärtat. Dom ska ha en extrem eloge och ska vara stolta över sin insats.

Jo, så länge du inte sammankopplar namnet med ett FB-account. Alltså om han har en användare på Flashback så får du inte avslöja vem som står bakom användaren.

Avliva får man heller inte skriva för det är ju Svea rikes lag som tar hand om honom, det du säger just nu är hot och hota över nätet är inte tillåtet och du kan bli avstängd och bannad för detta.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du sett bild på flickan maskerad? Tycker nog att det är envanlig ungdomsstil idag att ha för stora kläder. Jag begriper bara inte hur de visste att det var en maskerad tioåring när hon var just maskerad? Skillnad på att agera om man vet och inte på ett antagande. Jag hade troligen gjort samma antagande men dock agerat annorlunda.
Tidpunkten på dygnet, längden på personen, att h*n hade kläder som inte passade och hade huvudet dolt i en huva räcker mer än väl för att misstänka att det rör sig om den försvunna i det läget. Ingen i MPS har heller envarsgripit den misstänkte, utan man ställt sig runt honom i ring.

Vad jag förstår har MPS inte gjort något som kan kritiseras i det här fallet.
Citera
2012-11-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Skev självbild och avundskänslor misstänker jag. Försöker blondera håret för att kanske bättre smälta in i sin omgivning. Det fungerar inte och frustrationen växer. Till slut händer en sådan här grej tyvärr.

Hårfärgning verkar vara vanligt bland gärningsmän. Jag tänker då närmast på t ex massmördaren i USA som sköt ihjäl människor på en bio för några månader sedan.

John Ausonius, samma där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in