Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet man inte vilka elever man har i sin klass och dessutom inte märker om någon saknas när lektionen börjar är man inte lämplig att vara lärare, dessutom skall läraren, vikarien eller vem som helst som utövar tillsynen över eleverna vid en viss angiven tid ha en elevlista och stämma av, det är basic. Klarar man inte en sådan uppgift skall man inte heller ta på sig det ansvaret, jo jag kritiserar den som haft så dålig koll. Om man inte får en elevlista har man ansvaret för att begära en sådan för att kunna utföra sitt uppdrag på ett rätt sätt.
Finns inget försvar för att inte någon på skolan märkte att A inte var där under en hel skoldag.
Det är nog inte helt ovanligt tyvärr. Jag frågade sonens lärare på utvecklingssamtalet, om vi föräldrar ska sjukanmäla barnen varje dag om de är sjuka flera dagar i rad, eller om det räcker med första dagen. På kommunens hemsida står det att vi ska anmäla varje dag men lärarens svar blev...Nä det räcker att anmäla första dagen, om inte barnen är här förstår vi ju att de är hemma och sjuka.
Eh...det får nog bli en ändring där tror jag...