2012-11-09, 00:47
  #793
Bannlyst
Fan nu kom jag på det jag känner ju hennes mor. Ann-Louise. bor i sthlm , mäklare. pappan i göteborg.
Citera
2012-11-09, 00:48
  #794
Medlem
Troians avatar
Är det här hennes morfar? Känns ju som att han skulle kunna vara hyggligt likvid ändå.

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=jNcaIzCf1dg9L3GkfyMXtqmIdYVgEv zX_IYVj9_kuW0

http://www.geveko.com/m/index.php?p=press&s=detail&afw_id=1146005&afw_lang =sv
Citera
2012-11-09, 00:48
  #795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppanu
Jag har redan svarat på den frågan några sidor bak i tråden.
Du säger att hon är i himlen. På vilket sätt har hon kommit dit? Olycka? Mord? Dråp?
Citera
2012-11-09, 00:48
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet man inte vilka elever man har i sin klass och dessutom inte märker om någon saknas när lektionen börjar är man inte lämplig att vara lärare, dessutom skall läraren, vikarien eller vem som helst som utövar tillsynen över eleverna vid en viss angiven tid ha en elevlista och stämma av, det är basic. Klarar man inte en sådan uppgift skall man inte heller ta på sig det ansvaret, jo jag kritiserar den som haft så dålig koll. Om man inte får en elevlista har man ansvaret för att begära en sådan för att kunna utföra sitt uppdrag på ett rätt sätt.

Finns inget försvar för att inte någon på skolan märkte att A inte var där under en hel skoldag.

Det är nog inte helt ovanligt tyvärr. Jag frågade sonens lärare på utvecklingssamtalet, om vi föräldrar ska sjukanmäla barnen varje dag om de är sjuka flera dagar i rad, eller om det räcker med första dagen. På kommunens hemsida står det att vi ska anmäla varje dag men lärarens svar blev...Nä det räcker att anmäla första dagen, om inte barnen är här förstår vi ju att de är hemma och sjuka.
Eh...det får nog bli en ändring där tror jag...
Citera
2012-11-09, 00:48
  #797
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så här:

a) Det är i sig osannolikt att en flicka i tioårsåldern vänder hem på väg till skolan. Säg att det sker en gång per tusen som en flicka går till skolan, 999 gånger av 1000 så fullföljer hon vandringen till skolan.

b) Det är i sig också mycket osannolikt att en flicka i tioårsåldern utsätts för dödligt våld i hemmet.

För att hon ska ha vänt hemåt och mördats krävs att båda dessa så att säga samkörs.

Dessutom: se på hennes familj och fundera över om du där ser några sannolika barnamördare. Nej, det är en myt att de som har ihjäl sina barn utgör ett genomsnitt av befolkningen.
Håller med till en viss grad men måste dock anmärka. Om det är så att något skett i hemmet så utgör väl detta andra förutsättningar för själva försvinnandet? Dvs det blir mer sannolikt att hon återvänt hem, någon i familjen kanske följt efter henne och hämtat henne? Men som sagt högst osannolikt med tanke på den korta sträckan.
Citera
2012-11-09, 00:48
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppanu
Jag har redan svarat på den frågan några sidor bak i tråden.

Jo men om du är av den uppfattningen så kanske du kan svaravpå vart hon är rent fysiskt?
Citera
2012-11-09, 00:48
  #799
Medlem
snillet_1s avatar
Vad är det för uppgifter som cirkulerar om att skolan trodde att hon skulle till tandläkaren? Vad är de uppgifterna baserade på?
Citera
2012-11-09, 00:48
  #800
Medlem
grillbesticks avatar
Naiva viktigpettrar hela högen här ju. Ni sitter här med halvstånd och känner er duktiga bara för ni har lyckats söka på ratsit. Jag tror polisen redan har klart för sig vem som är hennes morsa.

OnT: Mycket tragiskt det som hänt. Skulle jag varit i närheten av Göteborg skulle jag hjälpt till att söka.
__________________
Senast redigerad av grillbestick 2012-11-09 kl. 00:49. Anledning: stavfel
Citera
2012-11-09, 00:48
  #801
Medlem
Reddots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fan nu kom jag på det jag känner ju hennes mor. Ann-Louise. bor i sthlm , mäklare. pappan i göteborg.
Ring och hör hur det är med henne. Fråga gärna om lite info.
Citera
2012-11-09, 00:48
  #802
Medlem
Floppsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fan nu kom jag på det jag känner ju hennes mor. Ann-Louise. bor i sthlm , mäklare. pappan i göteborg.
Så föräldrarna är separerade?

Hon kanske haft ett gräl med far sin och försöker ta sig till stockholm?
Citera
2012-11-09, 00:49
  #803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför antog hon det om hon var först till skolan, hon cyklade ju?

Reagerade också på det. Systern är den sista som påstår sig sett Anna gåendes halvvägs till skolan. sedan uppgifter om att annas cykel står vid skolan.(vad jag förstår, när systern anländer till skolan och då rimligtvis är då Anna fortfarande på väg till fots... känns sådär .....Klart cykeln kan ha stått där sedan innan om hon nu promenerade till skolan men knepigt att knyta ihop uppgifterna logiskt.
Citera
2012-11-09, 00:49
  #804
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fan nu kom jag på det jag känner ju hennes mor. Ann-Louise. bor i sthlm , mäklare. pappan i göteborg.

Berätta mer, först talar du med Anna på kamrat.com, sen kommer du helt plötsligt på att du känner hennes mor. Trollar du eller? Länka Annas kamrat.com sida här är du snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in